Šulimák
7. 9. 2020 • 19:04

U elektromobilu a elektrokol je vidět rozdíl mezi evolucí a příkazem. Elektrokola jsou absolutní hit stále dokonalejší a i přes vysokou cenu se prodávají víc a vic. Elektroauta naopak vnucují úŕady ceny jsou mimo moznosti a infrastruktura kulhá. Protože to nevzešlo zdola.

vzach
7. 9. 2020 • 13:13

Možná by pomohlo nějaké Simly Clever řešení, tedy chytré doplňky, kterými Škoda zpříjemňuje život svým zákazníkům už mnoho let. Třeba by šlo ke každému elektromobilu Škoda nabízet snadné domácí dobíjení pomocí originální benzínové či dieselové elektrocentrály. Kdo by si nechtěl vylepšit své místní ovzduší trochou čerstvě vypouštěného CO2 či NOx pro lepší růst rostlin na zahrádce během nabíjení ze Simply Clever elektrocentrály? 😉

jirik66
7. 9. 2020 • 7:21

Kdo nemá možnost doma připojit přes noc auto do zásuvky ať si elektromobil fakt nepořizuje. To je jako by si koupil mobil a neměl doma k dispozici zásuvku, prostě řešení na prd.

Kuba12345678
6. 9. 2020 • 23:43

clanek polovicni, zmatecny a asi i vycucany z prstu. Bohuzel

Lukáš Černý
6. 9. 2020 • 23:25

Výpočty k ničemu - nikdo nebude doma nabíjet každej den totálně vymlácenou baterku. Ikdyby náááhodou někdo přijel ve 2 ráno z dovolené/služebky s 10% baterky a ráno v 8 jel do práce, tak i těch pár hodin mu nejspíš bude stačit na nabití dostatečné kapacity pro daný obyčejný den. Neříkejte mi, že každej se vrátí v noci po ujetí stovek kilometrů a ráno jede zase další trip na stovky kilometrů....Jako větší problém bych viděl řídit s nedostatkem spánku....

intago
6. 9. 2020 • 22:35

Článek mi jen dokazuje jak blbý nápad to je. Auto prostě na elektřinu nemá šanci obstát. Má jen samé nevýhody. Ať zelenou elektřinou topi v teplárnách a necpou ji do aut. Co chtějí dosáhnout? Úbytek CO2 nečekejte

sir_chauncey
6. 9. 2020 • 22:23

Nevím jestli je to tou českou povahou, ale spousta lidí na elektromobily nadává. Přitom zrovna Enyaq je povedené auto, navíc vyrobené českou firmou! A co se elektromobility týče, vidím to podobně jako Elon Musk. Není infrastruktura? Bude poptávka, bude nabídka. Není dostatečně dimenzovaná rozvodná síť? Až to přijde tak se to vyřeší, ostatně jako vždy. Sám bych si elektromobil rád pořídil. Zatím tomu brání vyšší cena a v mém případě též malý nájezd. Enyaq je sice s cenou kolem milionu CZK jedním z levnějších, ale stále hůře dostupný řekněme pro většinu. Alternativním pohonům ale bez pochyb patří budoucnost. Ještě jedna věc: mnoho lidí píše jak je to těžké kolem bytovek elektromobil nabít. Doporučím jen jedno: nepořizujte si elektromobil. Máte stále na výběr.

jozka2000
6. 9. 2020 • 20:18

Jako demo dobry. Stejne si to koupi spis firmy, v ramci green PR. A jim tez bude jedno, co se bude s autem dit dal, az se za 5let odepise z nakladu. Ale chtel bych videt toho "samaritana" , kdo by to koupil za svy jako rodinný vuz.. (a to by mohla jeho dcera basnit o Grete kazdy den)

RCcz
6. 9. 2020 • 18:40

Zajímavé je, že všechny koncernové informace úplně ignorují možnost, že doma prostě nemáte třífázovou zásuvku a žijete jako drtivá většina občanů v bytě s jističem 1x25A. Navíc krom průmysloých zásuvek, které doma obvykle nenajdete, neexistuje jednofázová zásuvka s max proudem větším než 16A. Což je dost limitující.. U některých jističů, v případě dlouhodobého vytížení na hranici jmenovité hodnoty může dojít k vybavení tepelné spouště což vyústí v odpojení chráněného okruhu a ukončení nabíjení. Proč soudruzi ze škodovky nezmíní i čas nabíjení v této variantě?? Protože je to hausnumero, které opravdu ukáže jak to s elektromobilitou je..
Řekněme, že budeme dobíjet 80kW baterii z 10% na 100% což je 90% kapacity..
16A = 3,6kW = doba dobíjení cca 20 hodin
3x16A = 11kW = doba dobíjení cca 6,5 hodiny
nezohlednil jsem zda dojde ke zpomalení dobíjení při nabité kapacitě baterie nad 80%, protože zatím nikdo neví jak bude nastaven powermanagement..
Nemáte-li doma pořádnou přípojku, tak po delším rodinném výletě si prostě dáte den pauzu 😀 .. Děsně prima musí být když mi přijede na návštěvu elektromobilista a u branky se mě zeptá zdalipak bych mu mohl dobít baterku aby se dostal domů a jelikož nejsem elektromobilista tak mu natankuju za 6Kč/kWh ... A to se fakt vyplatí...

Mi.Chal
6. 9. 2020 • 18:38

Až se elektromobily pořádně rozšíří, tak nebude jezdit nikdo. Všichni budou buď nabíjet nebo stát ve frontě na rychlonabíječku 🙂.

kromec
6. 9. 2020 • 18:17

Ta doba AC nabíjení doma je spíš teoretická. Kolikrát řidič dojede dom s úplně vybitou baterkou?

Určitě si přečtěte

Články odjinud