Že by se konečně hnuly ledy v rigidní distribuci filmů? Předplatitelé Netflixu si to včera mohli vyzkoušet… Na vlastní televizor.
Paramount Pictures a Bad Robot Productions J. J. Abramse připravovaly posledních šest let v pořadí už třetí snímek ze série Cloverfield s pracovním názvem God Particle. A přestože se očekávalo, že sci-fi od známého producenta vstoupí do tradiční kinodistribuce jako každý jiný film, přičemž do té online až mnohem později, aby kina nepřišla o tržby, stal se pravý opak!
Diváci Super Bowlu včera nejprve během reklamní přestávky uviděli trailer a po skončení utkání se mohli na film, nyní už pod finálním názvem The Cloverfield Paradox, podívat rovnou na Netflixu. Bez čekání, bez návštěvy kina. Prostě ve svém obýváku, v posteli s laptopem a tak dále a tak dále.
Od produkce je to odvážný čin, ale zároveň velmi potřebný. Pokud totiž tento tah vyjde, mohlo by to napříště přesvědčit i další producenty, že to jde i bez stoleté strategie kino nejdříve. Dosavadnímu konzervativními přístupu se přitom nemůžeme divit. Kina totiž přinášejí v prvních klíčových týdnech zdaleka nejvyšší příjmy. Jakmile film zamíří do online distribuce právě skrze podobné videopůjčovny, začne se pochopitelně i masově šířit v pirátských kopiích.
Nelze než doufat, že nejnovější film z produkce J. J. Abramse nebude jen experiment, ale skutečně bude na začátku nového trendu, kdy se zájemci budou moci podívat na film doma už v den premiéry, aniž by museli navštěvovat kino. A z kina se naopak stane zážitek, kam se nechodí kvůli premiéře, ale velkému plátnu, kvalitnímu zvuku a atmosféře, kterou doma nenapodobíte.