woro
16. 9. 2022 • 20:29

"K pokrytí vlastní země směrem na východ slovenským vlakům ani pět hodin nestačí."To je take typicke slovenske.

somedude
16. 9. 2022 • 15:58

Co to ma bejt za sotka ten Maze Hill v Londyne? Sem si to musel najit na mape a je to zastavka, nikoli nadrazi. V Londyne je asi 20 nadrazi, z toho deset vytizenejsich nez hlavak v Praze a Lutonsky vybere jako stredobod stanici a la dolni pocernice... 😀

endemit
16. 9. 2022 • 13:46

A strašidelné dráhy už patří pod České dráhy?

Jarda V
Jarda V
16. 9. 2022 • 12:06

K té hustotě sítě a našemu prvenství - z celkového počtu téměř 9500km tratí je rovných 8000km jednokolejných a 6000km není elektrizovaných. Já bych se nechlubil ani tou hustotou ...

Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 12:08

mdgarf
16. 9. 2022 • 10:02

to co udelali pro telekomy (eu roaming) by meli udelat pro zeleznice.stacil by povinny jednotny jizdni rad pro celou eu, vyhledavani by se zjednodusilo, ceny sjednotili a lepe by se hodnotilo😀rozdily v cenach CD DB a QBB jsou nekolikanasobne...

Markoff
Markoff
16. 9. 2022 • 9:52

> Z Prahy se dá za tuto dobu v ideálním případě dostat do všech koutů republiky.A ako casto nastane na ceskej zeleznici idealny pripad ze vlak nema aspon 30-60 minutove meskanie oproti cestovnemu poriadku? U ceskych vlakov vzdy treba pocitat minimalne s hodinou navyse k dobe jazdy u dlhsich spojeni. Ak pridete s mensim ako hodinovym meskanim tak sa povazujte za stastlivca.Moja letna skusenost s cestovanim - wizzair cestou z ceska zruseny let 3 hodiny pred odletom bez nahrady (ponukli vlastny let o tyzden neskor co je mi na dve veci, musel som si kupit sam drahe letenky inde a este sa trepat busom x hodin do cielovej destinacie, wizzair mi zamietol kompenzaciu z dovodu mimoriadnych okolnosti (ziadny strajk ani pocasie), ktore zahadne zmizli ked som to postupil CAA.cz podla ktorych by som to mal dostat vyplatene do mesiaca, tak uvidime), cestou spat wizzair uz len 1-1.5 hodiny meskanienasledne som cestoval vlakom na slovensko a potom spat na moravu a do prahy a z 3 spojov mali 2 cca hodinove meskanieu auta sa nemusite trepat nikde na letisko/stanicu a nasledne prist pomalym vlakom uz podla cestovneho poriadku kvoli meskaniu este o hodinu neskor, takze autom praha morava od dveri k dveram 2.5-3h, vlakom identicka trasa od dveri k dveram vratane MHD na stanicu tak minimalne 5-6 hodin vratane obvykleho meskania, kto ma auto bol by blazon keby siel vlakom 2-3 hodiny dlhsie, hlavne ak u viac osob vychadza to auto rovnako ci lacnejsie nez vlak aj s drahym benzinom

Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 09:59

Pindulin
16. 9. 2022 • 8:43

Otázka je, proč by dnes někdo nasedal do vlaku a jel někam 5 hodin. Podle vidí na YTB na kanále Elektro Dad je snad normální si v dnešní době nabít svůj elektromobil, naplánovat svojí nabíjecí cestu a pak vyrazit s rezervou 10km na nabíjecí stanice. Nejlépe pak v něčem jako i3, ať si to dobrodružství řidič (čti navigátor mezi nabíjecími stanicemi) pořádně užije.

maho314
16. 9. 2022 • 7:14

Česko má dobrou síť jen proto, že je malé. Kdybychom byli větší, vypadalo by to podobně jak v Rumunsku. Proč tvrdíte, že se nedá za 5 hodin do Vídně, netuším?! 4h:52 dle jízdního řádu.

Nedos.
16. 9. 2022 • 7:05

Kdyz tenkrat jezdila pritelkyne z varu do usti vlakem, tak si nepamatuju ze by jedinkrat prijel vcas. Zpozdeni standartne tak 20.minut. A dost casto se stalo ze v mrazech stali treba 2 nebo 3 hodiny uprostred poli a nikdo z obsluhy vlaku se neobtezoval cestujicim cokoliv rict. Vlakem fakt ne, to je peklo na kolejich. V tomhle spis verim busu. Busy jezdi na cas a nikdy se mi nestalo ze bych cekal 3 hodiny v nepojizdnym autobusu.

Karel Veselý
Karel Veselý
16. 9. 2022 • 6:38

To ale počítáte s tim že ty vlaky fakt pojedou, jenomže realita je taková že během 5 hodinový cestu budete 3x přesedat do náhradního autobusu. 😀

JanekJankovatej
JanekJankovatej
16. 9. 2022 • 6:17

Ale zase máme za peníze EU mnoho penzionů, sjezdovek, konferenčních center na vesnicích, jabloňových sadů - tedy jen na 5 let co byla dotace, pak se přeměnili na řepkové pole

P3p3k
P3p3k
16. 9. 2022 • 0:30

Tak trochu tu CR pochvalme. Treba tim, ze jsi lze skoro celou za tech pet hodin projet :)

Lachim007
Lachim007
15. 9. 2022 • 22:34

Technicka poznamka. Zurich neni hlavni mesto Svycarska. Tim je Bern 😉

B.Cernik
B.Cernik
15. 9. 2022 • 21:23

A teď prosím srovnání se silniční dopravou. 😀
Je například tragédie, že třeba z takového Innsbrucku se za 5hodin nedostanete ani do ČR (autem ano)
Dále přidat srovnání cen. Obávám se, že tady opět na dálkové mezistátní cesty vyjde levněji jet sám autem než si koupit jízdenku vlakem.
O problémech poslední míle ani nemluvě.
O pohodlí a místu na nohy v dopravních prostředcích to snad již ani nemluvě. Ne všichni mají cca 170cm, pro které jsou sedačky počítány.
A pak, že prý máme cestovat veřejnou dopravou...

peter.mlich
peter.mlich
15. 9. 2022 • 20:38

zkuste jet z opavy do otrokovic nebo zlina. prestup v ostrave casto ujede.
A zkuste to opacne v nedeli. v 13:00 vyrazim smer zlin. ze zlina to vemu na otrokovice trolejbusem. A pak 2h do asi 16:00 cekam na EC na ostravu v otrokovicich. Cili, za prvni 3h jsem projel asi jen 40 km. Dalsi bus mi z domu jede v 16:00 a to se bojim, jak bych stihal spoje a jezdit po tme se moc neda. na zastavce vlaku se tezko da zjistit, kde jste, pokud nejste zrovna u cedule :)

Tojevono
15. 9. 2022 • 20:35

Největší ostudou jsou 3 hodiny Praha Brno a to i pro mezinárodní rychlíky.

Určitě si přečtěte

Články odjinud