Záhadná bariéra brání pronikání kosmického záření do centra Mléčné dráhy

Čínští vědci objevili záhadnou bariéru, která podle všeho brání pronikání kosmického záření do centra Mléčné dráhy. Ještě zvláštnější však je, že dotyčná oblast tyto paprsky zřejmě i urychluje.

Tým použil data shromážděná pomocí Fermi Gamma-ray Space Telescope, tedy vesmírné observatoře, která disponuje vůbec největším detektorem gama záření na světě.

Zatímco některé paprsky byly výše zmíněnou bariérou zastaveny, jiné nejprve zpomalily a poté, co prošly skrz, opět zrychlily. To vedlo výzkumníky k přesvědčení, že v centru naší galaxie se nachází něco jako urychlovač částic.

Podle serveru Phys.org by asi nejlepším vysvětlením tohoto jevu byla existence hypotetické supermasivní černé díry známé jako Sagittarius A*.

Badatelé však nebyli schopni dojít k definitivnímu závěru, ani vyloučit jiné možnosti (například zbytky supernovy). Jinými slovy, tento nový výzkum přináší více otázek než odpovědí.

Foto: Stefan Gillessen, Reinhard Genzel, Frank Eisenhauer, CC BY 3.0

Váš názor Další článek: Kouření elektronických cigaret může vést k vyšší náchylnosti ke zlomeninám kostí, tvrdí studie

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Kosmické záření, Pronikání, Sagittarius, Dráha, Centrum, Záření, Galaxie, Kos, Observatoř, Mléčná dráha, Bariéra

Need for Speed Unbound můžete hrát už dnes. Co očekávat od pokračování legendárních závodů?

Pokud si pořídíte Palace edici, nemusíte čekat do pátku, abyste si zahráli nové Need for Speed. Zatím jsme pro vás připravili souhrn toho, co od Unbound můžete očekávat.

Jindřich Landa