Mobilní aplikace | NASA

Zahrajte si na astronauty s novými aplikacemi NASA

Drtivá většina z nás se nikdy do vesmíru nepodívá. Nenavštívíme Mlhovinu v Orionu, ani jiná fascinující místa. Můžeme však o těchto cestách snít… a dokonce si z nich i pořídit selfie!

Při příležitosti 15. výročí Spitzerova vesmírného dalekohledu totiž NASA vydala speciální selfie aplikaci pro chytré telefony s operačními systémy Android a iOS.

Tzv. NASA Selfies funguje velmi jednoduše – pořízený snímek vašeho (či jiného) obličeje je vložen do astronautovy přilby. Pak už zbývá jen vybrat si pozadí: momentálně je k dispozici cca 30 úžasných fotografií, které Spitzerův vesmírný dalekohled v uplynulých letech pořídil. V budoucnu budou přidány další.

Nelze však používat starší obrázky z vaší vlastní fotogalerie a chybí tlačítko „share“, takže budete muset sdílet nějakým staromódním způsobem.

NASA rovněž představila aplikaci Exoplanet Excursions VR, jejíž uživatelé si mohou prohlédnout exoplanety systému TRAPPIST-1. Ta bude prostřednictvím webové stránky mise Spitzer k dispozici pro Oculus a Vive a brzy se objeví i v nabídce Oculus Store.

Na YouTube je pak dostupné 360 stupňové video, které divákům umožní prozkoumat virtuální systém TRAPPIST-1 na svém počítači, smartphonu nebo pomocí prohlížeče typu Google Cardboard.

Diskuze (2) Další článek: Windows 95 slaví 23 let. Vzpomínáte na ně? Jak dlouho jste je používali?

Témata článku: Vesmír, YouTube, Android, Mobilní aplikace, NASA, Exoplanety, Selfies, Nová aplikace, Spitzer, Úžasná fotografie, Aplikace, Orion, Systém trappist, Operační systém, Google Cardboard, TRAPPIST, Vesmírný dalekohled, Uplynulý rok, Drtivá většina, Virtuální systém, Stupňové video, Selfie, Webová stránka, Pořízený snímek, Oculus a Vive