Mobilní aplikace | NASA

Zahrajte si na astronauty s novými aplikacemi NASA

Drtivá většina z nás se nikdy do vesmíru nepodívá. Nenavštívíme Mlhovinu v Orionu, ani jiná fascinující místa. Můžeme však o těchto cestách snít… a dokonce si z nich i pořídit selfie!

Při příležitosti 15. výročí Spitzerova vesmírného dalekohledu totiž NASA vydala speciální selfie aplikaci pro chytré telefony s operačními systémy Android a iOS.

Tzv. NASA Selfies funguje velmi jednoduše – pořízený snímek vašeho (či jiného) obličeje je vložen do astronautovy přilby. Pak už zbývá jen vybrat si pozadí: momentálně je k dispozici cca 30 úžasných fotografií, které Spitzerův vesmírný dalekohled v uplynulých letech pořídil. V budoucnu budou přidány další.

Nelze však používat starší obrázky z vaší vlastní fotogalerie a chybí tlačítko „share“, takže budete muset sdílet nějakým staromódním způsobem.

NASA rovněž představila aplikaci Exoplanet Excursions VR, jejíž uživatelé si mohou prohlédnout exoplanety systému TRAPPIST-1. Ta bude prostřednictvím webové stránky mise Spitzer k dispozici pro Oculus a Vive a brzy se objeví i v nabídce Oculus Store.

Na YouTube je pak dostupné 360 stupňové video, které divákům umožní prozkoumat virtuální systém TRAPPIST-1 na svém počítači, smartphonu nebo pomocí prohlížeče typu Google Cardboard.

Diskuze (2) Další článek: Windows 95 slaví 23 let. Vzpomínáte na ně? Jak dlouho jste je používali?

Témata článku: Vesmír, YouTube, Android, Mobilní aplikace, NASA, Exoplanety, Selfies, Úžasná fotografie, Google Cardboard, TRAPPIST, Oculus Store, Uplynulý rok, Vesmírný dalekohled, APL, Dalekohled, Systém trappist, Astronaut, Drtivá většina, Virtuální systém, Oculus a Vive, Pořízený snímek, Aplikace, Spitzer, Nová aplikace, Selfie