Zapomeňte na kabely, vědci už mají prototyp 120kW bezdrátové nabíječky pro elektromobily

Názory k článku

avatar
21. 10. 2018 12:14 | Microsoft Windows 10 IE 11.0

Takze omezeni mobility nabijeni. Bravo!Pro bateriove "trolejbusy" je to rozhodne pokrok, efektivni dobijeni na jednoznacne dane zastavce je dulezite. Pro ELEKTROMOBILY to prinasi co?MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Caleb  |  21. 10. 2018 13:20  |  Microsoft Windows 10 Firefox 62.0

Na jakem to jede kmitoctu? Celkem by mne zajimalo co se stane, kdyz do prostoru mezi civkami spadne treba sroub nebo jiny vetsi kus kovu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mardzi  |  21. 10. 2018 13:32  |  Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

A mobilne telefony bude mozne bezdratovo nabijat v okruhu 5 km od stanice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 10. 2018 13:59 | Microsoft Windows 10 Chrome 69.0.3497.100

A to má byť nejaký problém ? Dnes? Domáca kablová nabijačka na auto stojí cca 1000 € , potom nie je problém vyrobiť bezkáblovú za 5000€ ! Alebo si niekto myslí , že bude lacnejšia ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
alien.cz  |  21. 10. 2018 16:55  |  Macintosh OS X Safari 12.0

Ve světě elektromobilů je princip nabíjení kabel vs bezdrát ten nejmenší problém. "Klikbajt" na neděli, jinak nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2018 17:30 | Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

Tak jo. Dejme tomu, že to bude fungovat. a dejme tomu, že se během ... no asi tak pěti let změní na nějakém jednotkovém území skladba vozového parku tak, že sto tisíc aut se stane elektrických (kolik jich bude jezdit třeba po Praze?). Až sem je to krása nebeská a ekologové budou nadšeni. Dobře a teď kupecké počty. 100 000 aut s motorovým příkonem 100 kW, se spotřebou 6l čehokoliv na 100km, s půměrným nájezdem 50km/den, spotřebuje denně 300 m3 paliva, které se nevyrobí a nespálí, nevypustí spaliny atd. atd. atd. Ale, ergo kladívko, spotřebuje elektrickou energii. Tu je zapotřebí vyrobit. Pro zjednodušení budu argumentovat jen benzínem. 1 l benzínu odevzdá motoru při dokonalém spálení cca 8,9 kW výkonu. Při potřebě nahradit 300 kubíků benzínu denně, budu potřebovat denně "nacpat" do aut asi tak 2,670 GW elektrické energie. Na relativně malém území. Kontrolní otázka: Jsou stávající sítě dimenzované na tak obrovský nárůst odběru? Jsou energetici schopni dodat nárazově takové množství energie najednou (předpoklad špičky odběru v průběhu dne je cca od 15. do 20. hodiny). A poslední zádrhel: Kolik bude stát kWh elektrické energie? Aktuální cena je asi 5 Kč/kWh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jozka2000  |  21. 10. 2018 19:08  |  Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

Na jare jsem si poridil benzinovou sekacku a 5 litru benzinu.. (pozemek zhruba 800m). Tech 5 litru benzinu mi vydrzelo celou sezonu. Jsem rad, ze jsem nesel do AKU - uz vidim, jak bych musel v polovine pozemku prehazovat baterie a pak je zdlouhave nabijet..
Tim chci rict - dokud opravdu nenastane prelomovy vynalez v ukladani energie, tak zadna velka revoluce v elektromobilech nebude....
Je to neco, jako kdybychom byli na urovni vzducholodi a cekame na prvni letadlo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kuba12345678  |  21. 10. 2018 19:41  |  Android Chrome 67.0

nevim, proc bych mel na kabely zapominat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Enfonator  |  21. 10. 2018 20:01  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 69.0.3497.100

Mňa zaujíma, čo to spraví s riadiacimi jednotkami v aute a ako sa to rušenie prejaví na ich životnosti a spoľahlivosti..poprípade na cene auta, kvôli koimplikovanejšiemu tieneniu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vandrovnik  |  21. 10. 2018 21:38  |  Microsoft Windows 10 Firefox 62.0

To je hezké, že 97 % účinnost - ale při dobíjení výkonem 120 kW to znamená, že vniveč přichází 3,6 kW, což je už pěkné topení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vzach  |  22. 10. 2018 10:20  |  Microsoft Windows 10 Firefox 62.0

Když budou používat moderní konstrukci elektroniky s karbidem křemíku, aby snížili hmotnost elektroniky, tak kolik to tedy celé asi tak váží? Nebo aspoň jaká je hmotnost té části, která by měla být ve vozidle? Protože elektronika bývá asi poněkud lehčí v porovnání s tou částí, která by měla přenášet ty vysoké výkony. O kolik by takové vozidlo s bezdrátovým modulem pro dobíjení mohlo být těžší, než stejné vozidlo s dobíjecí zásuvkou a kabelem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 11. 2018 21:01 | Microsoft Windows 10 Firefox 63.0

Byl bych fakt hodně rád, kdyby se mobilita lidí i nákladu ubírama směrem, který znamená že nebudeme spalovat ropu, nebo jiná fosilni paliva. Bohužel to co se děje s elektromobilitou má podle mého názoru daleko k nějakému smysluplnému směru. Elektřinu vyrábíme spalováním uhlí a pak ji s velikými ztrátami, ve kterých by byla zmíněná tři procenta při bezdrátovém nabíjení, jen třešničkou na dortu, dostáváme do kol, abychom ujeli méně kilometrů než se spalovacím motorem a ještě se báli si zatopit. Když se taková auta srazí a poškodí si akumulátory, případný zaklíněný řidič má šanci možná prvních pár minut, protože to ani nejde uhasit. Snad akorát odhrnou mimo asfalt, aby se to nepropálilo až na štěrk, než tomu dojde palivo. Kdyby u toho lidi alespoň nevymýšleli nesmysly, jako bezdrátové nabíjení, které je pitomost už u mobilů, natož u aut, možná bych to považoval ještě za smysluplné snažení vizionářů. Ale protože zatím nikdo nevymyslel lepší a jednodušší přenos elektřiny, než po drátech, Představa že budu mít v autě zbytečně těžké přijímací zařízení a dobíjet to půjde jen na dalším zbytečně drahém a velkém zařízení a krom toho spodek mého auta nebude smět být kovový a ještě to bude fungovat o tři procenta hůř než kabel, no vidím v tom samé výhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiK  |  30. 11. 2018 11:02  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

To není nic nového, to se používá léta, jenom na něco jiného. Zatím pouze pro malé výkony. Hlavní umění je správně natvarovat póly, aby byl co nejmenší rozptyl. Jenže u 100kW je při 97% účinnosti rozptyl 3kW. Ty dokáží např. s ocelovým řemínkem hodinek na ruce docela divy. Takové náramky, řetízky kolem krku, to vše je závit nakrátko. Dámy budou mít na těle tolik připečených kroužků kůže, kolikrát navštívily nabíječku. Dokonalý cejch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor