To bude asi jina para nez zname, kdyz dokazi nahrat to misto na 250°
Může to být ta samá pára, jakou my známe, je to jen otázka tlaku. V Temelíně turbíny také pohání normální vodní pára o teplotě 280 °C...
To se zkoušelo i s uhlím. V Čechách konkrétně u Bořic a u Března. I soudruzi za komára přišli na to, že to není zrovna čistý způsob získávání energie. A to je co říct - kdo pamatuje Chomutov a Most za komára, ví. Další výhodou jsou pak poklesy půdy a zlikvidovaná podzemní voda. Pochybuju, že spalování asfaltu bude čistější.odkaz: paliva.vscht.cz/download.php?id=32
kks ti bastardi z USA, SAE dpc zarobia 2x. ku*va je toto normalne?! najprv zarabali desiatky rokov na tazbe ropy, teraz ked im uz z "kohutika" ropa nepojde, tak zase budu zarabat, ale konecne budu ekologicky. No co nie sme dost bohaty aby sme nemohli byt bohatsimi, to sa na nich hodi. ach preco my nemame za barakom ropu...
ako sa hovori.. sprosti maju stastie.
a to je divne nebo proc to pisete.vy se chovate uplne stejne, tak nemelte nesmysly
Zajimavy zpusob. A co vysoky tlak nebo mozne vybuchy? nemohlo by to poskodit membranu? A nedostane se nad mebranu horky nebo zapaleny vzduch? To my mohlo mit velmi nemile dusledky :)Jinak, mimochodem, nebylo by snadnejsi ziskavat vodik pruchodem horke pary pres membranu? Vodu na 100 stupnu lze ohrat i ze slunce.A mozna by jako membranu slo pouzit i neco jineho, jen by se to muselo upravit, aby povrch fungoval jako struhadlo. Stoupajici para by prosla pres nekolik ostrych vycnelku, ktere by meli za ukol ji roztrhat.Pripadne by slo mozna cast vodiku pouzit na podporeni horeni, teplotu dole.
Tak jistě, ten CO2 určitě zůstane pod zemí a vůbec nikam nebude unikat. O co se vsadíte, že je to podvod? 😉
Už první tři slova "článku" jsou doslova "Při spalováním vodíku".. a člověk si v tu chvíli pokládá otázku, za co vše můžou v dnešním světě lidé dostat zaplaceno
A co se vám nezdá? Při oxidaci vodíku vzniká teplo a tento proces se nazývá spalování.
Coz o to zaplaceno, ale kolik.Myslim, ze byste hodne zaplakal. Neni to vubec lehka prace. Ti skutecne nejlepsi ji delaji zadarmo, protoze nema smysl je vubec platit - jinde vydelavaji radove vice a pisi pro radost.
Upozorňovat na překlepy, chyby... je samozřejmě normální a chválihodné. Nikde jinde jsem se však nesetkal s tím, že by k tomu docházelo tak "útočným" způsobem jako právě tady. Navíc se mnohdy jedná o sporné věci, na nichž se místní diskutující snaží tak nějak ukazovat svoji intelektuální "převahu", ale když si člověk pak tedy udělá čas a začne se o tu problematiku zajímat ještě hlouběji než jen nad rámec zdrojových článků, nestačí se divit.Například v diskusi pod tímto článkem: https://vtm.zive.cz/clanky/nasa-otestuje-nakl... ... jsem byl opakovaně přesvědčován o tom, že Dream Chaser je jednoznačně raketoplán. Jeden z komentářů zněl "zadávejte prosím články o kosmonautice někomu, kdo tomu rozumí, např. ze serveru kosmonautix.cz"A později jsem právě na kosmonautix.cz narazil na článek od pana Zvoníka, který v něm vcelku srozumitelně objasňuje, proč se o raketoplán skutečně nejedná. Co si pak myslet.Zrovna J. Petr je autorem, na kterého je tu útočeno opakovaně a obvykle naprosto nesmyslně. Ukázkovým příkladem může být jeho článek o Arabském jaru, pod nějž nějaký "inteligent" napsal "...to je tak když ten kdo obyčejně píše o technice začne psát o politice a sociologii...", přičemž pan Petr pro nás o technice téměř vůbec nepíše - mj. proto, že nejde o jeho obor.Jak už jsem tu jednou uvedl, jsem přesvědčen o tom, že celé toto divadlo ubližuje popularizaci vědy nesrovnatelně víc, než když někdo používá výraz "kulka".
Názor byl 2× upraven, naposled 14. 2. 2020 09:42
Kvůli tomu se nemá cenu rozčilovat. Když si vezmu, že internet je anonymní médium, kde člověk může být prakticky kýmkoliv - a stejně si většina lidí zvolí být tím, čím jsou v reálu (tedy hlupáky a tupci), tak je to smutné.Prostě a jednoduše - psi štěkají a karavana táhne dál...😉
https://www.pravopisne.cz/2018/08/chvalyhodny-x-chv... ...
tak tomu říkám čistá energie ... třeba by to šlo i spalováním plastů, zrovna tady u nás vítr převrátil popelnici a válí se ho po trávnících spousta 🙁
proc bych mel na to jako zapominat😳😳😳min dojmu a vice faktu by to chtelo
Ekologie po americku.Zapálíme podzemí. Když jsem viděl, jak dopadly oblasti, kde tohle už provedli - a zrovna v Americkém městečku... doteď hoří..
Každý hovríme o inom ! Tu je potrebné do hĺbky 700-1000 m pumpovať vzduch /O2/ a zapaliť ložisko . Keˇď sa prestane dodávať vzduch , tak ložisko zhasne ! V tom americkom mestečku horí ložisko uhlia v hlbke 0 - 100 metrov . Vzduch sa tam dostáva neriadene cez pukliny v zeme , staré šachty ....
Až na to, že v tom Americkém městečku tu uhelnou sloj zapálily omylem. Naopak u nás v ČR se uhelné sloje zapalovali stejným způsobem cíleně pro získávání plynu. Pokud by to někoho zajímalo, tak si najděte:"Podzemní zplyňování hnědého uhlí"
Nemusíme chodit daleko. Vždyť i u nás máme doutnající haldy u Kladna, už jsem o nich dávno neslyšel, ale asi pořád hoří. V devadesátých se to prý pokoušeli nějací amíci hasit vháněním vody, akorát že ta voda se teplem rozkládala a pak to vybuchovalo, no prostě toho museli dost rychle nechat. Kdyby se ale podařilo ty dva plyny oddělit, tak tepelný rozklad vody by taky byla cesta, jak získat vodík.
Dávno jste o nich neslyšel z jediného důvodu, už tam nikdo nestaví chatky se sklepem díky kterým se do haldy dostal vzduch a tím začali hořet. Mluvím teď o haldě poblíž dolu Mayrau která byla i v TV. Halda je zelená, nikde nejsou známky hoření poté co se chatky zbourali a zavezli sklepy. Druhá halda nikdy nehořela, nyní je na ní firma Destro která vyrábí z materiálu haldy kámen pod zámkovou dlažbu a nyní i beton. Třetí velká halda prošla rekultivací (přebagrování není podle mě rekultivace, ale budiž)
Si děláte srandu? To fakt není vtipné.
No probiha tam horeni, takze vznika CO2. Neni to nahodou sklenikovy plyn? A pochybuju, ze zustane pekne podzemi.A membrana z Palladia? No kdyz pominu vysokou cenu, tak ho moc na svete neni.
tak sa vacsina vodika v podstate vyraba aj dnes, len to nebezi v podzemi
Výrobou sa to nedá nezvať , ale je to vedlajší produkt H2 pri refomovaní benzínu na platinovom katalyzátore / najmasovejšia výroba dnešných vysokoktánových benzínov/. Ale používa sa z 99,9% na hydrogenovanie benzínu , petroleja, nafty . Žiadna rafinéria vodík nebude predávať do aut. je ho nedostatok. Musia vyrábať ešte vodík zo zemného plynu v parnom reformingu ! Zasa ďaľšia slepá ulička ....?
Hm, jak myslíte, že se dnes průmyslově vyrábí vodík? Z 60 % je to parním reformingem zemního plynu, a z 35 % separací z rafinérských a petrochemických procesů (katalytický reforming, pyrolýza), tedy z nafty, uhlí a benzínu při jejich zpracování. Pouhých 5 % se získává elektrolýzou. To je dobré si při plánování "čistého" vodíkového hospodářství uvědomit. Ale o tom zřejmě většina zelených bolševiků nemá ani tušení. 😉
Naopak, máme tušení a velké. Proto také rovnou říkáme, že auta s vodíkovými palivovými články jsou akorát jedna velká pitomost.
... stejně jako elektromobily bez vodíkových palivových článků. 😀
S tebou se o tom hádat nepotřebuji.
Uvidíme, na co budeme jezdit v roce 40 (konec fosilních paliv někdy mezi roky 35 a 50 jsem sice bral jako apríl, ale nedávno jsem viděl článek, že británie chystá konec spalovacích motorů na rok 39). Každé má svoje. Baterka by mohla pro běžná auta stačit, ale pro polykače kilometrů bude malá a pak by právě mohl nastoupit vodík a jeho zpětná elektrolýza v palivovém článku. Teda pokud někdo nevynalezne nějaký zázračný zdroj nebo nosič energie a palivový článek se nezařadí do muzea k větrnému mlýnu a parnímu stroji.
Tak pokud se vrátí totalita, tak nebudeme jezdit vůbec, to je jednoduchá rovnice. Ale pevně věřím tomu, že se to zelené šílenství podaří zavčas zvrátit, až se normální lidi doopravdy nas*rou. 😉
Tak se nehádej... 😀
Absolútne nemáte! Výroba vodíka v rafinérii veľmi drahá a hlavne technologický nebezpečná ! Ak si niekto myslí , že 54000 Kč / tona / +Dph + doprava + zisk firmy / vodíkového plynu / viac ako 90% / je lacná potom áno , májú prst na tepe doby ! Čím horšie tým lepšie !
Ale vždyť to potvrzuji, že pohony na vodík jsou kravina. Nestojí vám někdo na kabelu? 🙂
Vodík je běžným "odpadem" řady procesů. Pamatuju si, že někdo vyprávěl, jak chtěli v chemičce (ústí, kralupy, už nevim) toho využít a naokupili vodíková auta, protože vodíku mají že nevědi, co s ním. Ale moc se to neosvědčilo, on ten jejich vodík měl o jednu devítku horší čistotu, než je potřeba, takže ty palivové články zanášel, a dočištění toho vodíku by stálo tolik, že se vrátili k naftě. Nezkoušel jsem to ověřovat, člověk, co to vyprávěl má neuvěřitelné a ještě neuvěřitelnější historky.
Je běžným odpadem, ano, když jde do vzduchu, ale pokud ho máte zpracovávat jako další produkt, tak už to zdaleka taková legrace není. Ta čistota je zrovna jeden z (mnoha) problémů. 😉
CO2 je těžší než vzduch, tak by tam asi normálně zůstal. Ale když půjde ven pod tlakem vodík, tak se to asi sveze s ním taky..
tak to nefunguje
Nespletl si někdo CO a CO2?
A četl jste ten článek? CO2 zůstane v podzemí.A ta membrána z palladia snad to palladium nežere, takže ta vysoká cena a jeho nedostatek snad není takový problém.
Jasně. Prostě bude ho víc, a víc, a víc - a on si tam jenom tak bude ležet, a nebude vůbec nic dělat. Nemohli bychom tedy ten přebytečný CO2 skladovat každý doma ve skříni, když je to tak jednoduché? 😀A ty membrány jsou mimochodem velice citlivé na degradaci z nejrůznějších příčin, kdyby ne, dávno by se to už průmyslově používalo.
Takže nedostatek vodíku pro ekologická vodíková vozítka zachrání další těžba ropy?Je to pro ekoaktivisty dobrá nebo špatná zpráva? 😀
Jedinej kdo furt tlaci vodik jako alternativu jsou zaprisahli spalovaci..Kazdej "ekoaktivista" vi, ze vodik je min efektivni proces nez nabijet naprimo baterku.. Tech kecu ktery vidim pod kazdym prispevkem o EV, ze dokad to nebude na vodik nema to smysl je nespocet a drtiva vetsina od lidi, co chtej za kazdou cenu neco "lit" do svejch motoru..
Elektrický motor je sice mnohem efektivnější, než spalovací, ale nabíjení akumulátorů už moc efektivní není, protože při jejich nabíjení a vybíjení vzniká teplo, a musí se chladit. U vodíku, jako zdroje energie takový problém není, pokud se používají palivové články, spalovat ho v "klasickém" spalovacím motoru je nesmysl.
učinost modernich elektromotoru dosahuje 90.Palivovy clanek bude napajet ten samej elektromotor...Takze se asi bavite a ztratovosti nabijeni..tam je opet efektivita opet kolem 90%.
Pro nabíjení konstantním proudem je efektivita okolo 75-80%Pro rychlé nabíjení je efektivita logicky menší, protože vzniká mnohem více tepla, takže se bavíme o 30-60% účinnosti nabíjení.https://www.researchgate.net/post/How_much_energy_is_l... ...
Asi jak kde. Já když měřil rozdíl u své i3 mezi elektroměrem a co jsem opravdu "natlačil" do baterie, tak jsem se dostal k účinnosti 92%.
Dle instalacnich prirucek k 150KW superchargeru to vypada na cca 72% u domaciho nabijeni z třífáze mezi 89 a 92%
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.