Zářící led by mohl odhalit přítomnost života na Jupiterově měsíci Europa

Podzemní oceány Jupiterova měsíce Europa jednoznačně patří mezi místa, na nichž by se s vysokou pravděpodobností mohla nacházet nějaká forma mimozemského života. Jejich průzkum však komplikují silné vrstvy ledu.

Tým odborníků NASA však nedávno přišel se zajímavým „fíglem“, který by z této nevýhody teoreticky mohl udělat výhodu. Informoval o tom server Ars Technica.

Vědci mají podezření, že radioaktivní částice vypuzené Jupiterem nebo jeho měsícem Io, a zrychlené silnými magnetickými poli, pronikly do ledu Europy. Podle studie publikované v žurnálu Nature Astronomy tam budou tyto částice zářit ve vlnových délkách světla neviditelných pouhým okem.

Co je pod ledem?

Výzkum dále ukázal, že tato záře se mění v závislosti na tom, co se ukrývá uvnitř – což nám poskytuje potenciální nástroj jak zkoumat oceány Europy i bez nutnosti narušit nějakým způsobem led.

Například určitá barva záření může indikovat přítomnost chemických sloučenin potřebných pro existenci organického života.

Ars Technica nicméně poznamenává, že složení oceánů Europy pravděpodobně bude mnohem složitější než jednoduché solné roztoky, které badatelé používali ke svým experimentům.

Diskuze (5) Další článek: Některé aplikace od Googlu přestanou fungovat na necertifikovaných zařízení. Třeba těch od Huawei