Železniční společnost West Japan Rail Company (známá také jako JR West) představila nového robota, který může být pověřen vykonáváním prací, jež jsou pro člověka považovány za rizikové. O novém pomocníkovi japonských železničářů informoval web New Atlas.

Železniční společnost West Japan Rail Company (známá také jako JR West) představila nového robota, který může být pověřen vykonáváním prací, jež jsou pro člověka považovány za rizikové. O novém pomocníkovi japonských železničářů informoval web New Atlas.

Robot má trup podobný lidskému a pár rukou, které zvládají vykonávat řadu úkolů, jako je například čištění sloupů elektrického vedení pomocí speciálního kartáče. Kromě čištění může provádět i další práce – jeho ruce ve tvaru svorky jsou kompatibilní s řadou dalších nástrojů.

Robot má trup podobný lidskému a pár rukou, které zvládají vykonávat řadu úkolů, jako je například čištění sloupů elektrického vedení pomocí speciálního kartáče. Kromě čištění může provádět i další práce – jeho ruce ve tvaru svorky jsou kompatibilní s řadou dalších nástrojů.

Na horní části trupu je umístěna dvojice digitálních kamer, které slouží jako oči pro lidského operátora, jenž robota ovládá prostřednictvím náhlavní soupravy pro virtuální realitu (VR). Operátor otáčením hlavy ovládá pohyb kamer, zatímco dvojice rukojetí mu umožňuje řídit robotické paže a ruce. Pokud na paže působí vnější síla, je prostřednictvím zpětné vazby přenesena zpět do ovládacích prvků.

Na horní části trupu je umístěna dvojice digitálních kamer, které slouží jako oči pro lidského operátora, jenž robota ovládá prostřednictvím náhlavní soupravy pro virtuální realitu (VR). Operátor otáčením hlavy ovládá pohyb kamer, zatímco dvojice rukojetí mu umožňuje řídit robotické paže a ruce. Pokud na paže působí vnější síla, je prostřednictvím zpětné vazby přenesena zpět do ovládacích prvků.

Torzo je nainstalováno na hydraulickém rameni jeřábu, pohybujícím se po železničním svršku. Díky tomu zvládne zvedat a manipulovat i s velmi těžkými předměty a umožňuje provádět úkony, které dříve vyžadovaly lidskou ruční práci. Cílem je nejen zvýšit produktivitu a bezpečnost, ale též vyřešit nedostatek pracovních sil potřebných pro údržbu infrastruktury.

Torzo je nainstalováno na hydraulickém rameni jeřábu, pohybujícím se po železničním svršku. Díky tomu zvládne zvedat a manipulovat i s velmi těžkými předměty a umožňuje provádět úkony, které dříve vyžadovaly lidskou ruční práci. Cílem je nejen zvýšit produktivitu a bezpečnost, ale též vyřešit nedostatek pracovních sil potřebných pro údržbu infrastruktury.

Na videu zveřejněném na Twitteru je vidět, jak robot zvedá a umísťuje poměrně velkou kovovou součástku a jak čistí konstrukci trolejového vedení speciálním kartáčem. Prokazuje při tom rozumnou míru obratnosti, i když pracuje poměrně pomalou rychlostí.

Na videu zveřejněném na Twitteru je vidět, jak robot zvedá a umísťuje poměrně velkou kovovou součástku a jak čistí konstrukci trolejového vedení speciálním kartáčem. Prokazuje při tom rozumnou míru obratnosti, i když pracuje poměrně pomalou rychlostí.

Robot je sice plně funkční, ale stále se jedná o prototyp vyvinutý společnostmi Nippon Singal a Human Machinery Company. Do ostrého provozu bude uveden až v roce 2024. Později pravděpodobně vzniknou další odnože těchto robotů, které pomohou zbavit lidi rizikových prací spojených s elektrickým vedením a ve velkých výškách.

Robot je sice plně funkční, ale stále se jedná o prototyp vyvinutý společnostmi Nippon Singal a Human Machinery Company. Do ostrého provozu bude uveden až v roce 2024. Později pravděpodobně vzniknou další odnože těchto robotů, které pomohou zbavit lidi rizikových prací spojených s elektrickým vedením a ve velkých výškách.

Zase o krok napřed! V Japonsku opravuje elektrické dráty robot ovládaný přes VR brýle

Zase o krok napřed! V Japonsku opravuje elektrické dráty robot ovládaný přes VR brýle

Zase o krok napřed! V Japonsku opravuje elektrické dráty robot ovládaný přes VR brýle

Zase o krok napřed! V Japonsku opravuje elektrické dráty robot ovládaný přes VR brýle

Robot má trup podobný lidskému a pár rukou, které zvládají vykonávat řadu úkolů, jako je například čištění sloupů elektrického vedení pomocí speciálního kartáče. Kromě čištění může provádět i další práce – jeho ruce ve tvaru svorky jsou kompatibilní s řadou dalších nástrojů.
Na horní části trupu je umístěna dvojice digitálních kamer, které slouží jako oči pro lidského operátora, jenž robota ovládá prostřednictvím náhlavní soupravy pro virtuální realitu (VR). Operátor otáčením hlavy ovládá pohyb kamer, zatímco dvojice rukojetí mu umožňuje řídit robotické paže a ruce. Pokud na paže působí vnější síla, je prostřednictvím zpětné vazby přenesena zpět do ovládacích prvků.
Torzo je nainstalováno na hydraulickém rameni jeřábu, pohybujícím se po železničním svršku. Díky tomu zvládne zvedat a manipulovat i s velmi těžkými předměty a umožňuje provádět úkony, které dříve vyžadovaly lidskou ruční práci. Cílem je nejen zvýšit produktivitu a bezpečnost, ale též vyřešit nedostatek pracovních sil potřebných pro údržbu infrastruktury.
Na videu zveřejněném na Twitteru je vidět, jak robot zvedá a umísťuje poměrně velkou kovovou součástku a jak čistí konstrukci trolejového vedení speciálním kartáčem. Prokazuje při tom rozumnou míru obratnosti, i když pracuje poměrně pomalou rychlostí.
8
Fotogalerie

Zase o krok napřed! V Japonsku opravuje elektrické dráty robot ovládaný přes VR brýle

Železniční společnost West Japan Rail Company (známá také jako JR West) představila nového robota, který může být pověřen vykonáváním prací, jež jsou pro člověka považovány za rizikové. O novém pomocníkovi japonských železničářů informoval web New Atlas.

Robot má trup podobný lidskému a pár rukou, které zvládají vykonávat řadu úkolů, jako je například čištění sloupů elektrického vedení pomocí speciálního kartáče. Kromě čištění může provádět i další práce – jeho ruce ve tvaru svorky jsou kompatibilní s řadou dalších nástrojů.

Japonský robot pomáhá železničářům

Na horní části trupu je umístěna dvojice digitálních kamer, které slouží jako oči pro lidského operátora, jenž robota ovládá prostřednictvím náhlavní soupravy pro virtuální realitu (VR). Operátor otáčením hlavy ovládá pohyb kamer, zatímco dvojice rukojetí mu umožňuje řídit robotické paže a ruce. Pokud na paže působí vnější síla, je prostřednictvím zpětné vazby přenesena zpět do ovládacích prvků.

Torzo je nainstalováno na hydraulickém rameni jeřábu, pohybujícím se po železničním svršku. Díky tomu zvládne zvedat a manipulovat i s velmi těžkými předměty a umožňuje provádět úkony, které dříve vyžadovaly lidskou ruční práci. Cílem je nejen zvýšit produktivitu a bezpečnost, ale též vyřešit nedostatek pracovních sil potřebných pro údržbu infrastruktury.

Na videu zveřejněném na Twitteru je vidět, jak robot zvedá a umísťuje poměrně velkou kovovou součástku a jak čistí konstrukci trolejového vedení speciálním kartáčem. Prokazuje při tom rozumnou míru obratnosti, i když pracuje poměrně pomalou rychlostí.

Robot je sice plně funkční, ale stále se jedná o prototyp vyvinutý společnostmi Nippon Singal a Human Machinery Company. Do ostrého provozu bude uveden až v roce 2024. Později pravděpodobně vzniknou další odnože těchto robotů, které pomohou zbavit lidi rizikových prací spojených s elektrickým vedením a ve velkých výškách.

Určitě si přečtěte

Články odjinud