Zastaví Rusko spolupráci na ISS? Šéf Roskosmosu trvá na zrušení „nezákonných sankcí“

Šéf ruského vesmírného programu Dmitrij Rogozin se na Twitteru nedávno opět vyjádřil k problematice spolupráce na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Nikoho asi nepřekvapí, že trvá na zrušení ekonomických sankcí, které na jeho zemi byly uvaleny kvůli invazi na Ukrajinu.

„Věřím, že obnovení normálních vztahů mezi partnery na Mezinárodní vesmírné stanici a dalších společných projektech je možné pouze úplným a bezpodmínečným zrušením nezákonných sankcí,“ napsal.

Otázkou samozřejmě je, zda se opět jen nesnaží „čeřit vodu“. Podle některých zahraničních médií to ale tentokrát myslí opravdu vážně.

Jen silná slova?

Například The Guardian před několika dny publikoval článek nazvaný „Rusko zastaví spolupráci na Mezinárodní vesmírné stanici“.

Tyto zprávy jsou ovšem v rozporu s tvrzeními NASA, podle kterých nic takového v dohledné době nehrozí – Rusko prý nemá v úmyslu opustit ISS před rokem 2030.

V březnu Rogozin vyhrožoval, že je ochoten na zrušení sankcí čekat pouze do konce měsíce. „Nedostatek odezvy nebo negativní reakce by byly základem pro naše rozhodnutí,“ dodal. Navzdory těmto silným slovům však zatím nic nepodnikl.

Titulní foto: NASA Johnson, CC BY-NC-ND 2.0

Diskuze (11) Další článek: Před 30 lety přišly Windows 3.1. Pořád ještě bez Startu, zato konečně s češtinou

Témata článku: Vesmír, Twitter, USA, Rusko, Mezinárodní vesmírná stanice, ISS, Sankce, Dmitrij Rogozin, Spolupráce, Johnson, Zrušení, CC BY-NC-ND, Roskosmos, Guardian

Next-gen verze třetího Zaklínače se přece jen dočkáme koncem letošního roku
Zaklínač 3: Divoký honCD Projekt REDNext-gen

Geneticko-genealogičtí evangelisté. Povídání s administrátory facebookové skupiny, která je středobodem české komunity

Ve vyčerpávajícím rozhovoru se dozvíte podrobnosti o DNA testování, jeho limitech nebo neexistujícím potenciálu ke zneužití takových dat.

GenealogieDNA