Závodní Tesla S se po 7 kilometrech na trati přehřála a ztratila výkon

V zápalu nadšení z elektromobilů občas zapomínáme na možné nedostatky této technologie. Britský závodník Tiff Needell otestoval na barcelonském okruhu pro magazín Lovecars závodní vůz Tesla Model S P100DL určený pro chystaný šampionát Electric GT Championship, a nedopadlo to úplně dobře. Auto neujelo ani dva okruhy a přehřály se mu baterie.

V rámci Electric GT Championship spolu budou měřit síly produkční závodní automobily s elektrickým pohonem. Jedná se o šampionát zastřešený Mezinárodní automobilovou federací (FIA), která pořádá desítky mezinárodních závodních sérií včetně Formule 1.

Série používá modifikovaný model Tesla S P100D s výkonem 778 koní, který je o půl tuny lehčí než sériová verze. V pondělí zástupci oznámili, že se chtějí v příštích pěti letech rozšířit startovní pole o další výrobce a výkonnější automobily.

Zatímco sériová Tesla Model S má reputaci neúnavného automobilu vhodného i na dlouhé trasy, v případě závodní verze jsou požadavky v zásadě jiné: jde tu primárně o maximální výkon.

Tiff Needell – bývalý závodník a v letech 1987 až 2001 také moderátor i u nás populárního motoristického magazínu Top Gear – otestoval závodní Teslu na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, kde se mimo jiné jezdí i Velká cena Španělska formule 1. Jednalo se o ostrý závodní vůz, nikoli prototyp.

Vůz však v ostrém tempu nevydržel dlouho. Po ujetí jednoho a půl kola, tedy přibližně sedmi kilometrů, se začaly baterie vozidla přehřívat. Následkem toho poklesl výkon vozu a Needell byl nucen zajet do boxů. Zde byly k ochlazení přehřátých částí okamžitě nasazeny výkonné ventilátory.

Mluvčí k této nepříjemnosti uvedl, že se jednalo o první testovací den a auto bylo před zahájením ostré jízdy celý den v horku. Inženýři později objevili problémy se senzory, které způsobily, že baterie dosáhla vyšší teploty, než měla. „Tým zjistil náhodné odpojení jednoho ze snímačů venkovní teploty od chladícího systému, což způsobilo, že chlazení neposílalo studený vzduch na baterie a do dalších systémů.“

Ani pořadatelé série nepočítají s tím, že by závodní speciály vydržely na maximální výkon jezdit příliš dlouho. Předpokládá se, že většinu závodu budou potřebovat výkon asi 470 koní, zatímco špičkových 778 koní využijí jen k předjíždění. Na každém okruhu se pojedou dvě kola závodů, přičemž délka jednoho bude kolem šedesáti kilometrů.

Dle oficiálních stránek má šampionát začít v listopadu závodem ve španělském Jerezu, nicméně ani zde ještě není uvedeno, jaká bude jeho délka.

Diskuze (87) Další článek: Letiště v Sydney testuje odbavování pasažérů rozpoznáváním tváře

Témata článku: Technika, Elektromobily, Tesla, Automobily, Tesla Motors, Baterie, Dlouhá trasa, Pořadatel, Závodní speciál, Oficiální stránka, Magazín, The Elec, Výkon, Ostrá jízda, Studený vzduch, Elektrický pohon, Chladící systém, Top Gear, Závodní vůz, Tesla S, Kůň, Venkovní teplota, Celý den, Závodní auto, Startovní pole



Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie
Konec českého poskytovatele internetu v přímém přenosu. Připomíná to krachující energetické firmy
Lukáš Václavík
CETINPoskytovatelé internetuPřipojení k internetu