Tesla Motors | Baterie

Závodní Tesla S se po 7 kilometrech na trati přehřála a ztratila výkon

Závodní Tesla S se po 7 kilometrech na trati přehřála a ztratila výkon

V zápalu nadšení z elektromobilů občas zapomínáme na možné nedostatky této technologie. Britský závodník Tiff Needell otestoval na barcelonském okruhu pro magazín Lovecars závodní vůz Tesla Model S P100DL určený pro chystaný šampionát Electric GT Championship, a nedopadlo to úplně dobře. Auto neujelo ani dva okruhy a přehřály se mu baterie.

V rámci Electric GT Championship spolu budou měřit síly produkční závodní automobily s elektrickým pohonem. Jedná se o šampionát zastřešený Mezinárodní automobilovou federací (FIA), která pořádá desítky mezinárodních závodních sérií včetně Formule 1.

Série používá modifikovaný model Tesla S P100D s výkonem 778 koní, který je o půl tuny lehčí než sériová verze. V pondělí zástupci oznámili, že se chtějí v příštích pěti letech rozšířit startovní pole o další výrobce a výkonnější automobily.

Zatímco sériová Tesla Model S má reputaci neúnavného automobilu vhodného i na dlouhé trasy, v případě závodní verze jsou požadavky v zásadě jiné: jde tu primárně o maximální výkon.

Tiff Needell – bývalý závodník a v letech 1987 až 2001 také moderátor i u nás populárního motoristického magazínu Top Gear – otestoval závodní Teslu na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, kde se mimo jiné jezdí i Velká cena Španělska formule 1. Jednalo se o ostrý závodní vůz, nikoli prototyp.

Vůz však v ostrém tempu nevydržel dlouho. Po ujetí jednoho a půl kola, tedy přibližně sedmi kilometrů, se začaly baterie vozidla přehřívat. Následkem toho poklesl výkon vozu a Needell byl nucen zajet do boxů. Zde byly k ochlazení přehřátých částí okamžitě nasazeny výkonné ventilátory.

Mluvčí k této nepříjemnosti uvedl, že se jednalo o první testovací den a auto bylo před zahájením ostré jízdy celý den v horku. Inženýři později objevili problémy se senzory, které způsobily, že baterie dosáhla vyšší teploty, než měla. „Tým zjistil náhodné odpojení jednoho ze snímačů venkovní teploty od chladícího systému, což způsobilo, že chlazení neposílalo studený vzduch na baterie a do dalších systémů.“

Ani pořadatelé série nepočítají s tím, že by závodní speciály vydržely na maximální výkon jezdit příliš dlouho. Předpokládá se, že většinu závodu budou potřebovat výkon asi 470 koní, zatímco špičkových 778 koní využijí jen k předjíždění. Na každém okruhu se pojedou dvě kola závodů, přičemž délka jednoho bude kolem šedesáti kilometrů.

Dle oficiálních stránek má šampionát začít v listopadu závodem ve španělském Jerezu, nicméně ani zde ještě není uvedeno, jaká bude jeho délka.

Diskuze (87) Další článek: Letiště v Sydney testuje odbavování pasažérů rozpoznáváním tváře

Témata článku: Technika, Tesla Motors, Elektromobily, Automobily, Baterie, Ostrá jízda, Možný nedostatek, Kůň, Dlouhá trasa, Celý den, Výkon, Maximální výkon, Magazín, Chladící systém, Tesla S, FIA, Oficiální stránka, Elektrický pohon, Závodní speciál, Výkonný ventilátor, Příští rok, Závodní automobil, Venkovní teplota, Okruh, Závodní auto


Určitě si přečtěte

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 34

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 91