Tesla Motors | Baterie

Závodní Tesla S se po 7 kilometrech na trati přehřála a ztratila výkon

Závodní Tesla S se po 7 kilometrech na trati přehřála a ztratila výkon

V zápalu nadšení z elektromobilů občas zapomínáme na možné nedostatky této technologie. Britský závodník Tiff Needell otestoval na barcelonském okruhu pro magazín Lovecars závodní vůz Tesla Model S P100DL určený pro chystaný šampionát Electric GT Championship, a nedopadlo to úplně dobře. Auto neujelo ani dva okruhy a přehřály se mu baterie.

V rámci Electric GT Championship spolu budou měřit síly produkční závodní automobily s elektrickým pohonem. Jedná se o šampionát zastřešený Mezinárodní automobilovou federací (FIA), která pořádá desítky mezinárodních závodních sérií včetně Formule 1.

Série používá modifikovaný model Tesla S P100D s výkonem 778 koní, který je o půl tuny lehčí než sériová verze. V pondělí zástupci oznámili, že se chtějí v příštích pěti letech rozšířit startovní pole o další výrobce a výkonnější automobily.

Zatímco sériová Tesla Model S má reputaci neúnavného automobilu vhodného i na dlouhé trasy, v případě závodní verze jsou požadavky v zásadě jiné: jde tu primárně o maximální výkon.

Tiff Needell – bývalý závodník a v letech 1987 až 2001 také moderátor i u nás populárního motoristického magazínu Top Gear – otestoval závodní Teslu na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, kde se mimo jiné jezdí i Velká cena Španělska formule 1. Jednalo se o ostrý závodní vůz, nikoli prototyp.

Vůz však v ostrém tempu nevydržel dlouho. Po ujetí jednoho a půl kola, tedy přibližně sedmi kilometrů, se začaly baterie vozidla přehřívat. Následkem toho poklesl výkon vozu a Needell byl nucen zajet do boxů. Zde byly k ochlazení přehřátých částí okamžitě nasazeny výkonné ventilátory.

Mluvčí k této nepříjemnosti uvedl, že se jednalo o první testovací den a auto bylo před zahájením ostré jízdy celý den v horku. Inženýři později objevili problémy se senzory, které způsobily, že baterie dosáhla vyšší teploty, než měla. „Tým zjistil náhodné odpojení jednoho ze snímačů venkovní teploty od chladícího systému, což způsobilo, že chlazení neposílalo studený vzduch na baterie a do dalších systémů.“

Ani pořadatelé série nepočítají s tím, že by závodní speciály vydržely na maximální výkon jezdit příliš dlouho. Předpokládá se, že většinu závodu budou potřebovat výkon asi 470 koní, zatímco špičkových 778 koní využijí jen k předjíždění. Na každém okruhu se pojedou dvě kola závodů, přičemž délka jednoho bude kolem šedesáti kilometrů.

Dle oficiálních stránek má šampionát začít v listopadu závodem ve španělském Jerezu, nicméně ani zde ještě není uvedeno, jaká bude jeho délka.

Diskuze (87) Další článek: Letiště v Sydney testuje odbavování pasažérů rozpoznáváním tváře

Témata článku: Technika, Tesla Motors, Elektromobily, Automobily, Baterie, Závodní speciál, Top Gear, Příští rok, Pořadatel, Tesla, Výkon, Maximální výkon, Dlouhá trasa, Půl tuny, Vysoká teplota, Okruh, Možný nedostatek, Ostrá jízda, Magazín, Studený vzduch, Tesla Model S, Závodní automobil, Závodní auto, Model Tesla, Výkonný ventilátor


Určitě si přečtěte

České Rajče je stále plné dětských nahotin. Student pomocí A.I. analyzoval miliony fotek

České Rajče je stále plné dětských nahotin. Student pomocí A.I. analyzoval miliony fotek

** Rajče.net má odjakživa problémy s choulostivými fotkami dětí ** Student zlínské univerzity analyzoval jeho katalog ** Neuronová síť doposud prozkoumala 6 milionů snímků

Jakub Čížek, Filip Šedivý | 73

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

** Loni ajťáky vystrašilo přetečení GPS čítače týdnů ** Nemělo se stát vůbec nic, ale svět opět nebyl připravený ** Za 18 let nás ale čeká ještě něco mnohem většího

Jakub Čížek | 61

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 7

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

** Na trh míří první levné Wi-Fi 6 routery ** Nabídka zařízení, zejména notebooků, každý den roste ** Poradíme, jak nejlépe přejít s domácností na Wi-Fi 6

Tomáš Holčík | 31

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 102