A proč ne, když to cestující v cenách letenek zaplatí ... 😀
sa mi paci ako u popisku obrazku je to este spravne:Rozšířená realita v okénkách dopravních letadel v podání Carl Zeiss a s patrnou slovenskou stopouale v titulku je z toho uz ceskoslovenska stopa, keby to malo prilet do Berlina tak by to bola asi nemeckoslovenska stopa /facepalmto by bolo, aby si nieco cesky autor neprivlastnil, vsetko ceskoslovenske bolo/je ceske a vsetko slovenske bolo/je ceskoslovenske...
Jinýmy slovy - zatímco Slovensko neustále řeší problémy s jakousi vlastní identitou, svět je dnes někde úplně jinde...
A kde? Svět řeší úplně to samé, kdyby ne, tak všichni žijeme v sluncem prozářené přítomnosti bez válek...
Řekněme takhle - existuje třeba národ, který dodnes používá jako pracovní nástroj sekeromlat a jedinou věcí, kterou řeší je, jak sousedovi ukrást několik podvyživených koz.A pak existuje národ, který řeší, jak nás dostat třeba na Mars. I díky němu teď můžete psát vaše oduševnělé elektronický příspěvky.Není to úplně to samé, že ne? Jste nezaznamenal?
Národ, ktorý rieši, ako nás dostať na mars zrovna spôsobil zemeguli riadny brain drain. Takže sekeromlati to tam riadia. Btw, riešiť cestu na Mars je riadna debilina a plytvanie zdrojmi. Skôr všetci vykapeme na pažravosť, než ľudská noha stihne vkročiť na Mars.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 4. 2025 02:37
Slovensko naozaj nezaujima nejaky clanok na ceskom Zive, neviem dost dobre ako ste z mojho nazoru jednotlivca vydedukovali co riesi alebo neriesi Slovensko a aky to ma suvis s mojim prispevkom alebo clankom, ale tak preco si uplne od veci xenofobne nekopnut ze, take typicky ceske...
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 4. 2025 18:31
Vpravo dole je info o letu do Prahy, proto Československá. 😜
Skôr Slovenskočeská stopa, máte to otočene.
tak už víme, jaký tým jim to programuje 🙂
ta dedukcia na zaklade jednej nahodnej snimky by ma teda zaujimala, Praha bola svojho casu stvrte najnavstevovanejsie mesto v Europe a ze na nu letia zrovna cez Slovensko by naznacovalo nejakych Azijcov
Niečo podobné som nedávno videl v okne vagóna metra na letisku v Chongqingu (0:45)https://www.youtube.com/watch?v=HmSBIZ...amp;t=132s
Jel jsem loni zkušebně s hyundayem v klatovech a měl AR na předním sklem.Zajímavý display.
Je mi to jedno.Trasu z Prahy do Bangkoku znám, koukám na filmy, nebo spím.
Vážený cestující, nyní se naskýtá neopakovatelná příležitost vidět ve vašem okénku přilétat 9M317.
>> když tu se na poloprůhledném skle zobrazí, na co právě hledíte, aniž byste museli spouštět mobilní mapy a čekat na GPS..Když jsem to zkoušel posledně, tak GPS fungovala jenom do nějaké výšky, pak už se nechytla... Nebo vadí rychlost? Civilní GPS má sice omezení na výšku a rychlost, ale dopravní letadlo by se do toho mělo ještě vejít. Možná v kombinaci se stíněním trupu?
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 4. 2025 20:01
GPS při výpočtu vaší polohy získá dvě možnosti - jednu na Zemi a druhou v oblacích. Civilní GPS tu pozici v oblacích vyloučí jako chybu, což je nejjednodušší. Specializované GPS mají vylepšený software (za příplatek).Problém bude i s rychlostí pohybu letadla a stíněním (plechové letadlo je Faradayova klec).
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 4. 2025 23:18
„(plechové letadlo je Faradayova klec).“To je automobil taky.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 4. 2025 05:58
Jenže auto má velká okna. Pokud by byla okna malá nebo pokovená stejně jako v letadle, GPS by v autě také nefungovala (musí se používat externí anténa, pro telefonování taky). Proto nefungují mobilní data v lepších vlacích ani na českých železničních koridorech. Existuje však řešení - do pokovené vrstvy se udělají malé dírky, které mikrovlny propustí a přesto dostatečně blokují (vstupující) teplo - je to něco jako když je na oknech autobusů nakreslená reklama - podívejte se zblízka a zevnitř.
No, aby ti tím prošly mikrovlny, tak to by musely být díry jak kráva. Nemluvě o tom, že ani mobilní sítě nejsou v pásmu mikrovln, GPS už vůbec ne. Tam jsi na vlnové délce kolem 19cm, to ti fakt malou dírkou neprojde.Ostatně, podívej se na dvířka mikrovlnky jaký jsou tam dírky, a ta mikrovlna s vlnovou délkou kolem 12cm tím fakt neprojde kdyby ses rozkrájel. A proto se ve vlaku používají opakovače. Dírky fakt ne. To by z toho vagónu museli udělat kabriolet.
Ono to funguje a proto budou české dráhy měnit okna ve vlacích (resp. upravovat jejich kovovou vrstvu do mřížky laserem, aby se z nich dalo telefonovat/datovat bez opakovačů): https://ceskedrahy.cz/tiskove-centru...si-pruchod (článek mluví o výběrovém řízení a to už je tuším letos hotové).
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 4. 2025 09:45
Takhle jednoduché to opravdu není. Ostatně toto řešily ČD na části souprav už minimálně před 10 lety. Jo, situace se trochu zlepší, ale samospásné to fakt není. Navíc, jestli si pamatuji, tak aby to fungovalo, tak se nedělaly "dírky" do pokovení, ale naopak se z toho pokovení nechávaly puntíky, protože 20cm dlouhou vlnu 1mm dírkou skutečně neprotlačíš. A i v tom rastru tuším měli navržený nějaký speciální vzor aby se průchod EM vlny usnadnil. Kdyby stačilo prostě nadělat dírky, tak to mají všechny vlaky dávno. Ale ono je to ve skutečnosti poměrně sofistikované.Ber v úvahu, že aby takovým otvorem vlna prošla, musí mít ta "dírka" průměr minimálně 1/2 vlnové délky. Pokud jde o telefonování, LTE máš plošně na 800MHz, což znamená vlnovou délku 37,5cm, takže bys to toho pokovení musel dělat díry skoro 19cm díry. A i když půjdeme na druhou stranu, a budeme uvažovat maximální frekvenci pro LTE, tedy 2100MHz, tak jsme pořád na délce vlny přes 14cm, takže bys potřeboval >7cm díru. To by ti pak moc z toho pokovení nezbylo. Aby ti stačily dírky jako na těch reklamách v autobuse, tak se bavíme o frekvencích 150GHz+.
Na toto téma existuje několik článků, které to popisují detailněji a vztahují se právě k úpravě struktury skel. Elektromagnetická vlna se totiž ne vždy chová jako vlna. Ostatně i v rybníce je vlna schopná někdy projít skrze česla, přestože vlnová délka není srovnatelná se škvírami mezi tyčkami.
To ale nic nemění na tom, že malou dírkou malou frekvenci neprotlačíš a ta úprava skel je "trochu" složitější než průhledná reklama. Nejsem si uplně jistý, jestli v tomto případě hraje vlnově-korpuskulární dualismus roli.Taky si nejsem zcela jistý, jestli srovnání s vlněním vody je uplně vhodné s ohledem na možnosti polarizace.
Na lietadlách to dávnejšie fungovalo. Dnes je to zakázané z bezpečnostných príčin ale hlavne i komerčných, kde kešuju za wifi. Vlaky trpia medením spracovaním okná... dosť veľká blbosť.
Blbost, civilní verze má omezení na 18 km výšky a rychlost 1900 km/h.
Záleží na softwarové implementaci. Mně ve starším mobilu GPS fungovala v letadle až před přistáním (snížení rychlosti i výšky). Může to být i tím, že GNSS čip šetří energii, resp. kvalitnější GNSS čipy určují pozici až 20x za vteřinu (normální jen 1x za vteřinu, někdy i pomaleji a přílišnou změnu pozice od minulé vyhodnocují jako chybu, proto nic neukáží).
Nikoliv, není to v software ale v tom chipu samotném (ačkoliv tam běží taky nějaký firmware).A aby se ten chip deaktivoval, musely by být splněny obě podmínky, tedy výška a rychlost zároveň.A nebo si můžeš koupit chip, který byl vyrobený někde kde je jim nějaký CoCom ukradený a tahle omezení nemá.
Ta omezení jsou dána spíše jednoduchými testy, aby vypočtená pozice nesmyslně neskákala, když je příjem nekvalitní nebo spoofnutý. Pokud pojedete do pobaltských zemí, tak tam GPS často nefunguje, protože ji ruší rusáci ve velkém, tj. kolem Kaliningradu, např. v Polsku v Gdaňsku.
Tak znovu, ta omezení jsou dána výrobcem GNSS modulu a je to relikt ze studené války. Jinak jak se chová jeden konkrétní modul při dosažení svých limitů najdeš tady.https://spaceteam.at/en/2018/09/13/...ss-system/Co s celým tvým tvrzením, že v letadle nefunguje GPS protože je moc vysoko a moc rychlé, má co dočinění s rušením a spoofingem je mi velkou záhadou.
Ve vámi odkazovaném článku se píše:a) o tvrdých limitech, které by GPS modul nesmí překročit (tj. rychlost 1000 mph, výška 59000 stop) => exportní omezení, aby se nedaly použít v mezikontinentálních raketách (jde o omezení z roku 2000, kdy USA uvolnily GPS pro civilní použití, možná ještě starší).b) píše se tam, že si pro svoji raketu (!!!) vybrali aktuálně vyráběný čip uBlox CAM-M8Q (který si můžete koupit jako modul za cca 700 Kč). Ale to neznamená, že starší čipy budou splňovat stejné podmínky (proto tam explicitně zmiňují, že tento čip jejich požadavky splňuje), naopak je možné, že ty jejich podmínky nebudou splňovat ani některé v současnosti dostupné čipy.Jak jsem už psal - GPS/GNNS čipy přestanou poskytovat polohu, pokud je něco špatně. A to může být rychlost pohybu, výška, rušení, podezřelé rozdíly v signálech (protože se vysílá přesný čas). Zkuste si zajet do Gdaňska a použít tam GPS (pro navigaci nebo kešky) => prostě nebude ukazovat vůbec nic nebo v lepším případě že jste třeba ve Středozemním moři.
Senzory GNSS (GPS, Galileo, Glonass, Beidou) jsou umístěné vně, na draku letadla. Zobrazení v oknech bude asi rozvedeno datovou sítí z jednoho zařízení.
Mě to funguje na mobilním telefonu normálně, hlavně na sedadle u okénka. Výška kolem 10 km, rychlost něco přes 800 km/h.Problém je v nalézání satelitů. V momentě, kdy je to chytne, ukazuje to i údaje.
Nechapem kde je ta Ceskoslovenska stopa.. Vidim tam Bansku stiavnicu a okolite kopce.. Nieco mi unika? Ci z lietadla z Banskej Bystrice je uz vidiet obrysy Krkonos?
Dole je prílet do Prahy
jo, keby tam bol prilet do berlina autor urcite napise nemeckoslovenska stopa, inak je sranda ze u popisku obrazku to maju este spravne len so slovenskou stopou, to by bolo aby si Cesi nieco neprivlastnili
Je tam Baníkov. To bude asi Ostrava, ne? 😀
ma to prilet do Prahy, keby tam bol prilet do Berlina tak by autor urcite napisal nemeckoslovenska stopa, trapne...
Aha, pán je Slovák a žiadny iný.Tak si doštuduj aj gramatiku.
Gramatiku? Myslíte českú? Akože keď chcete byť puntičkárski v jazyku, čo tak robiť to na webe v príslušnej jazykovej mutácii? Respektíve, keď ste na českom webe, snažiť sa o češtinu?Nemôžem hovoriť za ostatných, ale smiať sa cudzincom, že zle ovládajú náš jazyk, je jednoducho odporné. Naopak, cení sa snaha. Za zlú českú gramatiku vám predsa nikto uši neodtrhne.
Běžná linka je myšleno co? Ryanair? Ten za chvilku nebude mít v ceně ani sedadlo.
Ti budou prvni, kdo to vyuziji k promitani reklam.
První možná nebudou, ale rozhodně budou jedni ze všech. Stejně tak ušetřená váha nemá šanci ušetřit žádné palivo. Jakmile se v letadle uvolní nějaká váha, využije se k přepravě něčeho, co zaplatí provoz letadla a což cestující už dlouho určitě nejsou.
ja sa dodnes divim ze cena letenky nie je odstupnovana od hmotnosti pasaziera, to by sa ale asi vacsine s nadvahou/obezitou velmi nepacilo
Ani s podváhou. Musel by nastúpiť normovaný človek.
Některé aerolinky používají systém, že pokud je pasažér výrazněji nadlimitní, vyjádřeno hmotností, musí si koupit letenky dvě, protože se zkrátka na jedno sedadlo nemůže fyzicky vejít.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.