Motoristický magazín   Svět motorů v aktuálním čísle uděloval motoristickou anticenu za rok 2018. Vysloužila si ji EU za svůj přístup k emisním limitům.

Motoristický magazín Svět motorů v aktuálním čísle uděloval motoristickou anticenu za rok 2018. Vysloužila si ji EU za svůj přístup k emisním limitům.

Protože síť nabíječek stále roste a ve vozovém parku přibývají elektrická auta, mohou se platby za dobíjení stát významným zdrojem příjmů, který umožní rychleji rozšiřovat infrastrukturu.

Protože síť nabíječek stále roste a ve vozovém parku přibývají elektrická auta, mohou se platby za dobíjení stát významným zdrojem příjmů, který umožní rychleji rozšiřovat infrastrukturu.

Mercedes EQC přijede na devatenáctipalcových kolech, nabídne chytré LED světlomety, střešní okno, vyhřívané sedačky a novým informačním systémem MBUX s aktualizací map.

Mercedes EQC přijede na devatenáctipalcových kolech, nabídne chytré LED světlomety, střešní okno, vyhřívané sedačky a novým informačním systémem MBUX s aktualizací map.

Novinka má dva asynchronní motory, jeden na každé nápravě, které dohromady generují výkon 402 koní a točivý moment 765 Nm. Z nuly na sto zrychlí vozidlo za 4,9 sekundy.

Novinka má dva asynchronní motory, jeden na každé nápravě, které dohromady generují výkon 402 koní a točivý moment 765 Nm. Z nuly na sto zrychlí vozidlo za 4,9 sekundy.

Bezplatné dobíjení měli možnost získat noví zákazníci, kteří si objednali Model S, Model X nebo Model 3 Performance s referenčním kódem od stávajícího vlastníka, jenž koupi vozu doporučil.

Bezplatné dobíjení měli možnost získat noví zákazníci, kteří si objednali Model S, Model X nebo Model 3 Performance s referenčním kódem od stávajícího vlastníka, jenž koupi vozu doporučil.

Konec této pobídky je další krok ve snaze o snížení nákladů, přičemž cílem je dosažení co nejlepšího hospodářského výsledku za letošní rok. Automobilka musí snížit náklady a zvýšit příjmy.

Konec této pobídky je další krok ve snaze o snížení nákladů, přičemž cílem je dosažení co nejlepšího hospodářského výsledku za letošní rok. Automobilka musí snížit náklady a zvýšit příjmy.

Další miliardu hodlá dle generálního ředitele Dietera Zetscheho investovat do globální výroby akumulátorů. Cílem je do roku 2022 uvést na trh deset variant elektromobilů.

Další miliardu hodlá dle generálního ředitele Dietera Zetscheho investovat do globální výroby akumulátorů. Cílem je do roku 2022 uvést na trh deset variant elektromobilů.

Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Nabíjecí stanice Tesla

Nabíjecí stanice Tesla

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi. 

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi. 

Hlavním konkurentem je Tesla. Faraday Future FF 91 bude zapadat mezi modely S a X. 

Hlavním konkurentem je Tesla. Faraday Future FF 91 bude zapadat mezi modely S a X. 

Audi se celkem ostře vrhlo do vývoje aut nové generace. Toto je nové elektrické SUV. Kromě nového pohonu se Audi angažuje i v oblasti autonomního řízení

Audi se celkem ostře vrhlo do vývoje aut nové generace. Toto je nové elektrické SUV. Kromě nového pohonu se Audi angažuje i v oblasti autonomního řízení

Německá automobilka Audi si dala na čas a teprve včera představila své SUV s elektrickým pohonem e-tron. Novinka má vysoké ambice – hodlá konkurovat nejen Tesle Model X.

Německá automobilka Audi si dala na čas a teprve včera představila své SUV s elektrickým pohonem e-tron. Novinka má vysoké ambice – hodlá konkurovat nejen Tesle Model X.

Z vnějšího pohledu se jedná o standardní SUV, které zapadá mezi ostatní vozy ingolstadtské automobilky. Rozhodně nejde o žádný vizuální šok – Audi cílí na své konzervativnější zákazníky.

Z vnějšího pohledu se jedná o standardní SUV, které zapadá mezi ostatní vozy ingolstadtské automobilky. Rozhodně nejde o žádný vizuální šok – Audi cílí na své konzervativnější zákazníky.

V USA bude systém e-tron dostupný s adaptivním tempomatem, asistentem jízdy v jízdním pruhu, upozorněním na vozidlo, blížící se při couvání zezadu, 360stupňovým kamerovým systémem a parkovacím asistentem.

V USA bude systém e-tron dostupný s adaptivním tempomatem, asistentem jízdy v jízdním pruhu, upozorněním na vozidlo, blížící se při couvání zezadu, 360stupňovým kamerovým systémem a parkovacím asistentem.

Po ukončení programu dostanou noví zákazníci kredit ve výši 100 dolarů, který mohou uplatnit na nabíjení nabíječkami Supercharger. To je samozřejmě nesrovnatelně horší nabídka.

Po ukončení programu dostanou noví zákazníci kredit ve výši 100 dolarů, který mohou uplatnit na nabíjení nabíječkami Supercharger. To je samozřejmě nesrovnatelně horší nabídka.

Automobilka Mercedes-Benz představila v úterý svůj první elektromobil. Jmenuje se EQC, jde o elektrický crossover s pohonem všech kol s výkonem 402 koňských sil a dojezdem až 320 km.

Automobilka Mercedes-Benz představila v úterý svůj první elektromobil. Jmenuje se EQC, jde o elektrický crossover s pohonem všech kol s výkonem 402 koňských sil a dojezdem až 320 km.

Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je model Taycan.

Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je model Taycan.

Porsche v současné době testuje vozidlo v extrémních podmínkách mimo jiné i na závodním okruhu Nürburgring, přičemž na testech se podílí přes čtyřicet jeho odborníků.

Porsche v současné době testuje vozidlo v extrémních podmínkách mimo jiné i na závodním okruhu Nürburgring, přičemž na testech se podílí přes čtyřicet jeho odborníků.

Protože síť nabíječek stále roste a ve vozovém parku přibývají elektrická auta, mohou se platby za dobíjení stát významným zdrojem příjmů, který umožní rychleji rozšiřovat infrastrukturu.
Mercedes EQC přijede na devatenáctipalcových kolech, nabídne chytré LED světlomety, střešní okno, vyhřívané sedačky a novým informačním systémem MBUX s aktualizací map.
Novinka má dva asynchronní motory, jeden na každé nápravě, které dohromady generují výkon 402 koní a točivý moment 765 Nm. Z nuly na sto zrychlí vozidlo za 4,9 sekundy.
Bezplatné dobíjení měli možnost získat noví zákazníci, kteří si objednali Model S, Model X nebo Model 3 Performance s referenčním kódem od stávajícího vlastníka, jenž koupi vozu doporučil.
28
Fotogalerie

Země Evropské unie se dohodly na kompromisu. Automobilky musí do roku 2030 snížit emise CO₂ o 37 %

Aktualizováno 18. prosince 2018: Evropský parlament a země EU se včera dohodly na kompromisu v cíli snížení emisí CO₂ u nových osobních automobilů od roku 2030.

V říjnu se ministři EU shodli na snížení o 35 % oproti cíli pro rok 2021, Evropský parlament ale prosazoval 40 %. Výsledných 37,5 % je tak hodnota přesně mezi těmito požadavky. Země EU tak navýšily původní záměr Evropské komise snížit emise CO₂ o 30 %.

Pro nákladní vozy platí cíl 31 %.

Zdroj: Euractiv

EU dostala anticenu

Motoristický magazín Svět motorů v aktuálním čísle uděloval motoristickou anticenu za rok 2018. Vysloužila si ji Evropská unie za svůj přístup k emisním limitům.

ce718249-9592-4f6b-9fbf-af78161a4dee

Aktualizováno 10. října 2018: Ministři životního prostředí zemí Evropské unie se v Lucemburku dohodli na kompromisu. Automobilky musí od roku 2030 snížit emise oxidu uhličitého u svých vozů o 35 % oproti cíli pro rok 2021.

Změna má být postupná. Do roku 2025 mají automobilky snížit emise CO2 o 15 %, což odpovídá 81 g/km. Do roku 2030 pak o 35 % v případě osobních vozů (62 g/km) a o 30 % u nákladních (67 g/km).

Snížení se počítá z cíle pro rok 2021, který je 95 g/km, a emise se budou měřit novou metodikou WLTP (Wikipedie).

Podle ČTK (viz E15.cz) se do rozhodnutí dostala také tzv. revizní klauzule. V roce 2023 bude provedena analýza situace, a kdyby se ukázalo, že cíl pro rok 2030 není reálný, bude možné jej přehodnotit.

Většina zemí souhlasila

Evropský parlament minulý týden navrhl, že od roku 2030 by se měly emise snížit o 40 %. Tuto hodnotu i nyní prosazovali ministři třeba Dánska, Nizozemska nebo Francie. Oproti tomu například Česko nebo Německo navrhovaly 30 %.

Rakousko, které aktuálně předsedá EU, navrhlo kompromis 35 %. Hlasovalo pro něj 20 z 28 zemí. Čtyři státy, které chtěl vyšší cíl, byly proti, čtyři se hlasování zdržely.

Předsedající Rakousko nyní půjde s cílem snížit emise o 35 % do dalších jednání mezi Evropskou komisí, Evropským parlamentem a Radou o konkrétní podobě legislativních změn.

Zelení i automobilky: Je to stále špatně

Bas Eickhout, mluvčí skupiny zelených v Evropském parlamentu není s výsledkem spokojený. V tiskové zprávě ho označil za sabotáž od ministrů členských zemí: „Je to jen den poté, co mezivládní panel pro změnu klimatu vyzval k radikálním krokům a politickou vůli udržet globální oteplování pod 1,5 °C. Zdá se, že vlády, jako je německá, jsou taženy automobilovým průmyslem. Můžeme dosáhnout pařížských cílů v oblasti klimatu a zastavit klimatický kolaps. Ale i doprava zde musí plnit svou úlohu, přispět ke snížení svých emisí a získat výhody plynoucí z rozvoje nových technologií a průmyslových odvětví.“

Reagují už také automobilky. V tiskové zprávě Sdružení evropských autovýrobců připouštějí, že limit je nižší než původní návrh Evropského parlamentu. I tak ale podle nich hrozí, že změny budou mít negativní dopad na konkurenceschopnost evropského průmyslu, na zaměstnanost i spotřebitele.

Sdružení se stále obává, že systém založený na sankcích v kombinaci s vysokými prodejními kvótami není v souladu s realitou a narušuje zásadu technologické neutrality.

Určitě si přečtěte

Články odjinud