dobrý den.Ještě jsem narazil na zajímavý článek tu https://www.dopravniznaceni.com/Jak-je-na-tom-Cesko-s-ele... ... Co myslíte? Jak to sn nimi bude u nás v budoucnu?
Elektromobil je budoucnost 100%. Jen je otázkou co bude součástí baterie. Součástí baterie může být i vodík.
Takze my napred se ztrátami energie vyrobie energeticky narocne vodik a z toho pak se ztrátami využijeme k vyrobe energie. Hmm a nebylo by epsi tu prvotni energii vyuzit rovnou?
Asi tak. Na výrobu 1 kg vodíku,s kterým ujedu kolem 100 km, potřebuji 60-80 kWh elektřiny. Tak to radši narvu rovnou do akumulátorů a ujedu těch kilometrů 300.Vodík má význam jako úložiště energie, pokud zrovna vyrobenou elektřinu nemám kam nacpat. Ale ne jako primární zdroj energie pro pohon.
Zapínat ohřev ještě na nabíječce.... ....taková teorie vychází z fikce, že vozidlo jezdí jen tam kde je nabíječka. Ne li rovnou zastřešená garáž kde není tak vysoká nebo tak nizká teplota jako venku.Hádám že tenhle způsob užití věci jako je osobní automobil není napříč celým světem tak častý natož možný.
Elektromobilita je ekoteroristickej nesmysl...
Elektromobilita je jako boj o zrno😄
jsem zvědavý kdy skončí ničení přírody ... tímto Zeleným Pseudošílenstvím --tušíte např kolik musíte vyprodukovat chemie a co2 aby jste nasetrili o pul mega vice na auto na baterky? samozřejmě že co2 prospívá všem rostlinám a teplota se celou historii země VŽDY měnila argumenty a pokračování níže
Nezastavitelné globální oteplování… každých 1500 let Jmenuji se Bond. Gerald Bond. Vítězslav KremlíkBondův cyklus - anglicky Bond Eventje pojmenování pro cyklus klimatických výkyvů v období holocénu v oblastech Severního Atlantiku s kvaziperiodou ≈ 1470 ± 500 roků. Tyto klimatické oscilace objevil Gerald C. Bond z Lamont-Doherty Earth Observatory Kolumbijské university ... www.osel.cz/autor/108/vitezslav-kremlik/1500 yr Climate Cycle
Zelení Tmáři všech zemí spojte se (tedy oni se již spojili!) Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní německý experthttps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-... ...
Pfff... tak to je to poslední, co by mě trápilo. Na 19 z 20 jízd by mi stačilo auto s dojezdem do sta kiláků, na 9 z 10 jízd do šedesáti, na osm z deseti i dojezd do deseti kilometrů. A na těch pár delších štrek za rok bych prostě oprášil benzíňák.Spíš mám problém s tím, že když už to jakž takž vypadá jak auto, tak to stojí trojnásobek toho co auto.Kolik lidí ty plechovky denně používá povětšinou jen na dojíždění pár kiláků do práce a zpět? Na nákup a zpět? Zavézt děcka do školy a zpět? Jak by pomohlo nasadit v první vlně elektromobily s menší kapacitou baterií a nižší cenou na krátké jízdy místo toho řešit, jak z toho vyrazit dojezd 500 kilometrů na jeden zátah?
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 2. 2019 23:18
To znamena mit dve auta, platit 2x pojisteni a ruceni, prezouvani, opravy...
Ano. Ale kolem a kolem, je spousta rodin, co dvě auta má i tak.A ty elektrovehikly jsou na ten servis přece jenom konstrukčně o cosi jednodušší a míň náročné.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 2. 2019 10:29
Tomu říkám ekologie, dvě auta, a s jedním jezdit denně.
porad rikam, ze auta na elektrinu jsou nesmysl. Stejne jako mobily, notebooky, holici strojky, kartacky, vrtacky, drony, elektrokola a skutry, motorky atd. atd. Vsechny by to melo byt na poradny spalovak, sice nevim, co budou spalovat az dojde ropa resp. az zdrazi na tolik, ze to bude neunosne, ale to nevadi, poradne auto prece poradne smrdi a dela hluk, jinak to neni auto.
Ale ono to všechno je na spalovák, jenom se to spaluje někde jinde, jestli vám to do dneška ještě nedošlo. Jinak byste se na tu televizi totiž musel dívat při svíčkách, víme? Tihle mudrlanti mě vždycky pobaví. 😝
To je objev roku, že baterie v mrazu jdou s výkonem dolů. Mě akorát překvapilo, že elektrické topení (prakticky 100% účinnost) má žrát tolik víc než klimatizace, čekal bych spíš opak. Tipy na předchlazení či předehřátí jsou zajímavé, ale myslím, že po vypnutí motoru i normální auto vychladne během pár minut. S klimatizací je to na sluníčku snad ještě rychlejší.
nektera auta maji misto primotopu tepelne cerpadlo. A reseni je se teple obleknout a zapnout si jen vyhrivani volantu a sedacky. Ja tak jezdim i ve spalovaku, abych nemusel vetrat (kvuli smradu) kvuli mlzeni...
S mlžením problém ani nemám, když se nechá foukat i na čelní sklo.Znám jednu, co musela zastavit na pumpě, vypnula motor a nechala zapnuté to vyhřívání sedadel a nevím čeho. Za chvíli to topit přestalo a neodjela.
Vypneš motor a vypne sa aj vyhrievanie sedačiek atd.
To bych si taky myslel, ale neco tam topilo. A ty spotrebice v aute nefunguji na motor (to dela klima), ale zapnute zapalovani. Kdyz se jednou otoci, tak se motor vypne, ale zarizeni jedou dal.
Jaj tak. To je niečo iné.
Myslím, že ty zakapotované nádražácké ještěrky jsou samý problém. Prostě auta na baterky.
Na druhou stranu při tak nízkých teplotách auto se spalovacím motorem pravděpoodbně nenastartuje vůbec. Lidi na Sibiři běžně při těchto mrazech nechávají běžet motor přes noc.
-25st bylo i v Rickach a se starym Fiatem Bravo II (10 let) a najeto vice nez 400 000 km jsem odjizdel po 10 minutach. Superkondenzator je tak trochu sci-fi, realne se kondiky 1-2 F pouzivaji i dnes jako zaloha pro odber uA u alarmu, meteo stanic atd. A hlavne superkondiky jsou elektrolyticke nikoliv suche, tudiz jim mraz pomerne silne skodi.
Kvalitní benzín by měl nahodit i při -26 stupňích, ale při -30 máš prostě smůlu. U elektromobilu to není problém, kdom nižšího dojezdu.
A -30 v kabine 😉 to vis, ze jo. -30 a spalovak nenaskoci jsou krasne pohadky. Ja si pamatuji pres minus 20 parkrat a nevidel jsem problem u spalovaku. Snad jen baterky odchazely... “oh wait” 😀
dva roky dozadu som mal -32C v noci.ráno som nenaštartoval dízel, stuhla nafta.benzín, 13 ročný suzuki ignis naskočil v pohode na druhé pretočenie. prvú minútu pišťal ako myš, asi stuhnuté ložiská, ale štartovanie v pohode na taký starý krám.
To je sice blbý že se při -40°C dojezd zkrátí na polovinu, ale kolik aut se spalovacím motorem vůbec nenastartuje. Takže na jednu stranu je zkrácený dojezd nepříjemný, ale na druhou stranu lepší než žádný.
asi tak. pri tej teplote uz mrzne aj benzin, nafta je tvrda uz davno.
Přesně tak. Při -20°C bych nevylezl z baráku.
jj, jsi vyžraný jak prase
Až to praskne, tak tlustí budou hubení a hubení budou studení 🙂
kym to praskne, tlusti budu mrtvi z infarktu
Proč tedy postihuje infarkt i hubené?
Pekná debilina. Tu je uz dva týždne celý deň pod mínus 20 v noci mínus 26.stojim vonku a moja Toyota nemá najmenší problém ráno naštartovať. Nechám ju bežať 10 minut a idem do polovyhriateho auta co sa zahreje po pár kilometroch. Takže to co si napísal je úplná somarina. Keď tu bolo mínus 40 tak som auto zapol do elektriky co vyhrieva štartér a zase nebol problém. Do mínus 30 sa s tým ani neobtazujem.
No, je otázka, jestli když necháte tu Teslu venku při -40°C přes noc, tak jestli s ní ráno skutečně odjedete...
Pokud bude připojena na nabíječku, která v takových případech funguje jako konzervátor, tak v pohodě.
Zajímavé, že Norové mluví o poklesu u Tesly o 25 procent když je silná zima.
Norové především výrazně preferují hybridní automobily, které umožňují při nepřízni počasí "přepnutí" zpět do středověku na benzínový motor ..! 😉
Právě že ne. Čistých elektromobilů se v Norsku prodalo 2x tolik co hybridů.
Kupuji to, na co jim jejich ekoteroristicka vlada nenapari extra dan a naopak da dotace. Dotace z prodeje te zle ropy (trosku mi to pripomina jednu skupinu lidi, kteri doma uklizeji vyhazovanim odpadku z okna).
A kdo tu vládu asi tak volí, co?
Norové nejezdí v mrazu v košili a s topením nastaveným na 25°C jako bláznivý Čech. Jezdí v zimních kabátech s topení na minimum.
navic uvadena teplota -40 je fakt hardcore
Protoze by jinak v elektromobilu nikam nedojeli.
Jojo. Elektromobil, to je budoucnost.... 😀😀😀😀😀
lepsie polovicny dojazd pri -40 ako dvojnasobne vyssia pravdepodobnost rakoviny
Ono by třeba stačilo pro začátek zrušit turbosystémy produkující karcinogenní saze nebo alespoň neodstraňovat filtry, které je mají zachytávat.
No, je. Každá technologie má porodní bolesti.
Porodní bolesti.. od roku 1895 😀
Buďte trochu realista, masovější produkce začala až s Teslou a pak šli další.Jinak EV jsou dobrý, jediný problém je uchovávání energie, což se jen tak nevyřeší. Každopádně současné parametry dojezdu a životnost baterií jsou dostatečné pro většinu obyvatel. Osobně lítám každý víkend 2x 170km(na víkened) a párkrát za rok 2x310km(na víkend). Na to by mi Tesla 3 stačila, zima nezima. Pak tu jsou lidé, co lítají každý den do práce, což je také cajk, i kdyby daly 2x 50km, tak to stihnou v klidu dobít. Taxíky ve městech také no problemo.Zdar Max
Prdlajs.
Ano, ten problem s baterii tu mame uz 100 let... a ohledne toho, ze by stacila na cestu zima nezima. Vsak to rekni tem, co stali ted u Humpolce v te 14 hodinove fronte. Troufnu si tvrdit, ze kdokoliv se spalovacim motorem na tom byl lepe.
To není úplně tak pravda. Kdokoli se spalovacím motorem ne, jen ten, co měl něco víc v nádrži. Nebo snad předpokládáte, že všichni, co tam stáli, měli plnou nádrž?Jinak ten problém s baterií, to také není úplně pravda. Za těch 100 let se ten vývoj hodně posunul. Každý rok se v průměru vylepší kapacita baterií o 10% a náklady na výrobu převážně klesají. Životnost baterií už také není problém.Spousta limitů byla již odstraněna, ale s nástupem EV a "Zelené energie" vzrostly požadavky na baterie, takže by to chtělo nějaký větší převrat v uchovávání energie, protože současné baterie nepokryjí požadavky všech, ale jen některých lidí (ty, co mají možnost dobíjení a nejezdí velké dálky).Zdar MaxPS: jinak nepopírám, že současné EV se nevyplatí, ten příplatek, co člověk dá za EV, se v podobě ušetřených peněz za palivo a případně technické údržby nevrátí
Ehm akorát, ze když budete stat s prázdnou nadrzi tak v principu není problém doplnit palivo okamzite a zase jet. Takze je to jen otázka dostupnosti kanystru. Když se vam porouci baterka v aute a takovych tam bude vic tak asi tezko privezou hasici elektrocentrálu na nabyti a taky jak dlouho by to přes tu centrálu trvalo 😃 At nezeru 5L kanystr vam vyjde na 80km a to uz na dojeti k nejblizsi pumpe, natankovani a odjezdu po 15minutach i s toaletou myslim staci. Jak byste na tom byl s EV netusim. Ale nemyslim si, ze stejne.
Dávat příklady na etxrémech je úlet. Normální člověk by si z auta cihlu neudělal, jinými slovy, nenechal by auto úplně vybít a nechal by si dojezd k nějaké nejbližší dobíječce, když už. A co jsem viděl, jde to i pěkně plánovat, jelikož navigace v Tesle má i seznam dobíjecích stanic a umí automaticky plánovat cestu včetně dobíjecích míst (nevím ale, zda má v seznamu všechny stanice, nebo jen ty svý, zas tak moc dobře jí neznám).Na předřečníka jsem pak narážel v obdobném duchu, žádný extrém. Prostě všichni nemají plnou nádrž, nebo prázdnou. Tvrdit tedy, že všechny auta na spalovák by neměly problém, je nesmysl.Předřečník tedy zjevně fabuluje s tím, že všichni mají plnou nádrž, vy zase s tím, že někdo nechá auto vytlouct do mrtě. To nikdo rozumný neudělá, stejně jako nikdo rozumný v takové koloně nenechá sežrat auto veškerý benzín, nebo ještě hůře naftu.Zdar Max
Predrecnik byl spravne doplnen. Pokud mi dojde benzin, tak mam sanci 50:50, ze soused ve vedle stojicim aute ma ty same phm. A ze si nikdo neudela z auta cihlu, ze nebude mit nabito.... inu, ty hromady lidi shanejici zasuvku pro telefon ci notebook (jejichz nabiti je radove jednodussi) v kavarnach, letistich apod. Jsou neprehlednutelne. A nakonec to extremni pocasi. Nejsi pribuzny Toka? Toho to pocasi v prosinci take zaskocilo. A jak vidno, neni to zadny extrem. Stejne jako informace z rozhovoru v ceskem rozhlase ohledne stavby noveho plynovodu do nemecka, kdy zainteresovany na ferovku prohlasil, ze nemecko ma energetiku v hajzlu. Tedy mrak parametru, ktere ani zdaleka nejsme schopni ovlivnit. A vratim se zpet k tomu Humpolci. Tech 14 hodin v elektromobilu muze byt pro spoustu lidi katastrofou.
A také máte skoro 0% šanci, že ten benzin od něj dokáže dostat 😉.Jednak některá auta eliminují strkání hadiček do nádrže, dále kdo vozí hadice a kanistr případně nějaké jiné nádoby? Dnes už skoro nikdo.Přirovnávat nechání si vybít telefon s EV. Opět, je vidět, že podobně jako s doplňováním phm výše, jste trochu odtržen od reality.Dále nechápu, co sem pletete energetiku Německa. Jak to souvisí s tématem?Nebo si myslíte, že když se tady snažím trochu realisticky dívat na stav EV, tak jsem nějak unesený z FVE a větru a tím svým komentářem mi chcete ukázat realitu? Pokud je to tak, tak se mýlíte, já jsem vesměs proti FVE a větrníkům.Jinak nevím, co by mělo být pro spoustu lidí katastrofou. V nějakých menších mrazech se dá v klidu v autě přežít bez topení. Osobně spím celoročně na zasklené lodžii, takže podobný scénář zažívám každou zimu a no problemo.Samozřejmě děti jsou kapitola sama pro sebe, s těmi by to bylo těžké už jenom se samotným faktem, že šlo o 14hodin na jednom místě.Zdar Max
A ohledne planovani jizd. Fakt si myslis, ze vzdy muzes/chces cestu naplanovat? Koukat na to z pohledu toho, ze benzinka je na kazdem rohu a kde to neznam, tak do 20km nejaka bude, je pro elektromobil utopii. Protoze o nabijeckach kolikrat nevedi ani domorodci.
Asi jste nebyl v Německu, co? ČR je ohledně hustoty sítě čerpacích stanic hodně vysoko.Každopádně to plánování jsem myslel tak, že když někde stojím, tak vím, kde je nejbližší dobíječka a mohu si nechat v autě příslušnou energii na dojezd.Zdar Max
Btw kolik energie sebere stojici elektromobil na vytopeni kabiny? Vzhledem ke kapacite a potrebne energii na vytopeni prostoru vcetne teplotnich ztrat v kontaktu auta s okolim by to melo byt spocitatelne. Ale spis me zajima zkusenost. Tedy, prumerne vozitko s 50kwh baterii, dobitou na 60% (80% rychle dobiti - nejaka cesta), tedy cca 30kwh, na vytopeni potrebujes dejme tomu 2kwh na hodinu(odhad). Tedy po tech 14 hodinach stani (coz nikdo nevedel, jak dlouho to bude) bys mel v baterii 2kwh, coz staci na necelych 10km (beru 22kwh spotrebu na 100km) do uplneho vybiti (coz se take nedoporucuje).
To těžko říci, záleží na okolní teplotě, jak moc fouká, kolik je lidí v autě atd.Ono to, co člověk vyprodukuje, je opravdu hodně tepla. To je i důvod, proč dřív měli lidi propojený barák s chlívem. Jedna kráva dokázala vytopit menší chaloupku.Zdar Max
no, pocita se, ze zdravy clovek produkuje tepla cca jako 100w zarovka. nicmene, az zase bude zima (rozumej pod nulou), tak si zkus zastavit v aute a vypnout motor. i dobre obleceny budes za hodinu opravdu v nekomfortnim stavu. pokud vas tam bude vic, jedineho stavu navic, ktereho dosahnete, budou okna zamrzla zevnitr (kvuli produkci vlhkosti z dechu). abych nebyl vylozene negativni, nejvic zimy jde od nohou a tam ma elektromobil (tesla alespon) docela silnou podlahu slozenou z baterii.
Myslim, ze davat priklady na extrémech je prave to spravne. Ono totiž nektere věci se planuji tak, ze se pocita s nejohrsi moznou variantou. A Ty vis jestli za 2 hodiny co pojedes bude D1 prujezdna nebo ne? Anebo jestli tam třeba na par hodin skejsnes? Naplanovana nabíječka, od ktre stoji 20km je ti myslim dost k prdu. A nevim proc by mel byt problém doplnit phm do spalovaku a kdyz uz nikdo nebude mit kanystr tak nouzove hasici urcite, pripadne pristavi evakuacni autobus a auta se nechaji stat. Po uvolneni cesty se lidi vrati do aut, kdo nebude mit palivo tak si ho doplni, třeba od tech hasicu nebo policie a odjizdi. Jestli bys odjel Ty a jak daleko, tot otázka.
Nevím, proč by mi měla být naplánovaná nabíječka k prdu? Plány jsou jednak s rezervou, dále pokud EV stojí, tak je spotřeba nula nula nic. Pokud se tedy bavíme o stojící koloně (což je evidentně teď hlavní argument, viz D1 a 14h kolona), tak to fakt problém není. Pokud se bavíme o koloně, která jede krokem, tak to opět pro EV není problém.Jinak dávat extrémní příklady nedává vůbec smysl, protože tím lze odstavit jakékoli auto.Např. jak už jsem mnohokrát psal, nevím, proč bych jako vlastník EV měl v případě stojící dálnice vybíjet auto na nulu. Stejně tak nevím, proč bych tak činil s klasickým spalovákem. Navíc, pokud diesl vysajeme do sucha, tak doplnění phm neřeší vzduch v hadičkách. Jinými slovy, nastartovat ho bude velký problém, né li pro někoho nemožný a pak jedině servis. Je to extrém, který není běžný, ale stává se.To samé s autama s pohonem jen na jednu nápravu, ty jsou přeci také k ničemu, když se s nima pořádně nedá jezdit po horách. Auta s nízkým zdvihem jsou také k ničemu, protože můžu viset na lesní cestě.Diesely jsou k ničemu pokud natankuju v létě nebo na podzim a pak s autem vyrazím až někdy v zimě.V podobných extrémech, které nejsou běžné, ale stávají se, bych mohl pokračovat a postupně vyřadit všechny auta.Argumentovat extrémama je naprostý nesmysl. Stejně jako má každý různé potřeby, tak auto jsou různá pro různé potřeby. Podobně je to i s dalšími věcmi.Zdar Max
u dieselu je skutecne problem, pokud natankujes a nechas to lezet nejakou dobu. akorat, ze v nasem podnebi te vetsinou neprekvapi zima s letni naftou, ale repka, ktera se vysrazi a ucpe vstriky. vivat repka ojelka a jeji hlavni dotovany inseminator.
Chytrý majiteľ elektromobilu si nechá auto vykúriť /vytopit/ ešte, keď je auto pripojené do zástrčky... 🙂 Samozrejme nie každý býva v rodinnom dome. Ale to už je len ďalšia výhoda vlastného domu...Súčasné batérie sú navyše prechodnou formou. Už teraz automobilky - vrátane Tesly - plánujú batérie na inom princípe - superkondenzátory. A tie sú prakticky imúnne voči zmenám vonkajšej teploty...
Veľmi vtipné. Ako dlho Vám ostane teplo v predvykúrenem elektomobile? A pri použití kondenzátora nebude elekromobil mať spotrebu navyše na kúrenie alebo na klimatizáciu?
Je to vzurovanie Webasto alebo Eberspächer ?Webasto ohreje vodu a tou potom vykuruje elektromobil.Eberspächer vyhrieva cievkami priamo kovové časti elektromobilu..
Předpokládám že jste supercap nikdy v ruce neměl. Dělal jsem s asi nejlepšími dostupnými superkapy na trhu, které mimochodem vyrábí americká firma AVX u nás v ČR, a mohu říct, že jejich reálné použití v autech je vzdálená budoucnost. Leakage při vyšších teplotách než pokojových je pořád velký problém. Ovšem při teplotách pod nulou jsou supercapy velmi dobrým doplňkem k li-ion článkům. Dokáží významně prodloužit výdrž u zařízení které mají nárazový odběr.
Jestli umrznu cestou z domu než až z obchodu, práce atd. je asi jedno ne?😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.