Život by se mohl vyskytovat i na asteroidech. Kosmické agentury se na tuto možnost již připravují

Kosmické agentury se připravují na možnost, že ve vzorcích asteroidů a Marsu získaných během právě probíhajících i nadcházejících misí by se mohly vyskytovat nějaké formy mimozemského života.

NASA, JAXA i ESA proto spolupracují na přípravě hi-tech laboratoří, které jim umožní stopy takového života hledat, aniž by při tom došlo ke kontaminaci materiálu pozemskými mikroby. Uvedl to National Geographic.

Se vzorky prý v těchto zařízeních bude zacházeno stejně opatrně, jako s těmi nejvíce smrtícími patogeny. To mj. znamená, že všichni badatelé budou muset při práci používat řadu ochranných pomůcek.

Ryugu, Bennu a ti další

Připomeňme, že NASA podobná opatření přijala již během prvních pilotovaných letů na Měsíc. Poté, co vyšlo najevo, že tamější prach, kameny apod. neobsahují ani život ani mimořádně nebezpečné látky, je však zrušila.

JAXA již přemístila nedávno získané vzorky asteroidu Ryugu do své laboratoře v Tokiu, kde je nyní bude studovat.

Mnohem zajímavější to však bude v roce 2023, kdy by na naši planetu měly dorazit vzorky asteroidu Bennu. Na tom se totiž údajně kdysi nacházely řeky, tzn. voda. A kde je voda, tam může být...

Titulní foto: ESO/M. Kornmesser, CC BY 4.0

Diskuze (5) Další článek: Stránky Lidé.cz fakt skončily. Devadesátkový Linkedin a později seznamka pro teenagery už není

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mars, Mimozemský život, ESA, Asteroidy, Laboratoř, National Geographic, Kosmická agentura, Age, Ryugu, JAXA, Vzorek, Tokio, Asteroid

Tam, kde Samsung skončil, nastupují fanoušci. Vnější displej véčka Z Flip3 nově spustí hry i aplikace

** Vnější displej Galaxy Z Flip3 plní jen informační úlohu ** Parta nadšenců z XDA fóra jej však pilně učí nové kousky ** Dokáže tak spustit hry, aplikace či zobrazit klávesnici

Druhý displejVéčko

QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

** Čtvercový grafický kód usnadňuje život už mnoho let ** S rostoucí oblibou a využitím přibývá i podvodů ** Nejčastěji jsou podvody zaměřeny na podstrčení falešného kódu

PodvodQR kódBezpečnost
Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva