Bakterie | Stavby | Materiál

Foto: CU Boulder College of Engineering and Applied Science
„Živý beton“ s fotosyntetickými bakteriemi se regeneruje a pohlcuje oxid uhličitý | Foto: CU Boulder College of Engineering and Applied Science

Odborníci z University of Colorado at Boulder a DARPA vytvořili to, co deník The New York Times nazval „živým betonem“. Jde o materiál obsahující fotosyntetické bakterie, které mohou růst a regenerovat se.

Konkrétně se jedná o směs želatiny, písku a sinic rodu Synechococcus. Když z ní badatelé vytvořili jakousi cihlu a následně ji rozdělili, z každé poloviny vznikla nová cihla.

Z dostupných informací plyne, že vše začíná inokulací kolonií bakterií do výše zmíněného písku a želatiny. Během následného procesu se oxid uhličitý přeměňuje na uhličitan vápenatý (jedna z hlavních složek cementu). Želatina se mineralizuje a váže písek.

Budoucnost vesmírného stavebnictví?

„Využíváme bakterie, abychom pomohli vypěstovat velké množství materiálu potřebného pro výstavbu“ konstatoval vedoucí projektu Will Srubar.

DARPA se podle NYT zajímá především o takový samorostoucí materiál, z něhož by mohly být sestavovány různé struktury v odlehlých pouštních oblastech – nebo dokonce i ve vesmíru.

„Neexistuje způsob, jak do vesmíru dopravovat stavební materiály,“ řekl Srubar NYT. „Dobrá, přineseme s sebou tedy biologii“.

Diskuze (4) Další článek: Velká Británie používá WhatsApp k šíření informací o koronaviru. V Česku k tomu máme chytrou kartu

Témata článku: Vesmír, Výzkum, DARPA, Bakterie, Stavby, CO2, Materiál, Želatina, The New York Times, Cihla, Mineral, Beton, NYT, Oxid, Písek

WhatsApp konečně umožní smazat velké soubory z konverzací, aby nezabíraly místo
WhatsAppFacebookInstant Messaging
Vodafonu se zhroutila kabelovka. Síť bývalého UPC má výpadky
VodafoneUPC
26 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci

Doplňky do prohlížečeChromeProhlížeče
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm