Změna taktiky: Dmitrij Rogozin žádá NASA o pomoc se zrušením sankcí

Dmitrij Rogozin se rozhodl změnit svou dosavadní taktiku a požádal NASA i další vesmírné agentury o pomoc. Důvodem jsou neuvěřitelně restriktivní ekonomické sankce, které byly na Rusko uvaleny během víkendu.

Tato zpráva přichází po několika týdnech, kdy šéf Roskosmosu na sociálních sítích doslova chrlili přípěvky plné proputinovské a protiamerické propagandy, vůbec nemluvě o jeho agresivních hrozbách týkajících se Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).

„Roskosmos posílá písemné výzvy NASA, Canadian Space Agency a European Space Agency s požadavkem na zrušení nezákonných sankcí,“ napsal mj. a dodal, že je to v zájmu právě i výše zmíněné ISS.

Mark Vande Hei se vrátí podle plánu

Rogozin bojuje s následky ruské invaze na Ukrajinu rovněž na jiných frontách. Z dostupných informací plyne, že například zakázal svým zaměstnancům cestovat do zahraničí, neboť má strach, že by v něm zůstali už napořád.

Závěrem ještě zmiňme, že podle Roskosmosu se americký astronaut Mark Vande Hei vrátí z ISS zpět domů v souladu s původním plánem, tedy 30. března na palubě kosmické lodi Sojuz MS-19.

Není to přitom tak dávno, kdy Ruská informační agentura Novosti (RIA Novosti) sdílela video, které naznačovalo opak.

Titulní foto: NASA HQ PHOTO, CC BY-NC-ND 2.0

Diskuze (99) Další článek: Na české Wikipedii je čerstvě půl milionu článků. Je dvacátá sedmá ze tří set wikipedií

Témata článku: Vesmír, NASA, Ukrajina, Mezinárodní vesmírná stanice, Rusko, Dmitrij Rogozin, Sankce, ISS, Vande Hei, Canadian Space Agency, RIA novost, Roskosmos, Mark Vande Hei, Zrušení, European Space Agency, Taktika

Na doma i na chatu. Recenze 4K projektoru Xgimi Horizon Pro

Tichých projektorů s rozlišením 4K, povedeným ozvučením a běžným operačním systémem není mnoho. Horizon Pro od Xgimi je jedním z nich, navíc přidává pokročilé funkce pro usnadnění provozu.

ProjektoryTesty

Hororová exkluzivita Returnal možná brzy zamíří z PS5 také na PC

Poukazuje na to obří únik informací Nvidie.

ReturnalHousemarqueSpekulace

Tady rekordman Antutu, dobrý den. Testujeme herní Red Magic 7 Pro s ventilátorem a průhlednými zády

** Přímo z Shenzenu nám dorazil nejvýkonnější smartphone současnosti ** Má špičkový Snapdragon, větráček a také průhledná záda ** Co čekat od herního modelu s 16GB a 120Hz displejem?

Aktivní chlazeníHerní mobilyPreviewVideo