Známá astrobioložka tvrdí, že Muskův Starship je potenciální „morální katastrofa“

Elon Musk se nijak netají tím, že touží co možná nejdřív dopravit lidi na Mars a v ideálním případě i zahájit jeho kolonizaci. Ne každý však jeho entuziasmus sdílí.

Řada odborníků varuje, že nebudeme-li dostatečně opatrní, mohli bychom neúmyslně zničit mimozemský život, který se na rudé planetě možná vyskytuje.

K této problematice se nyní vyjádřila i astrobioložka Samantha Rolfe z University of Hertfordshire – a to poměrně provokativním způsobem. Ve své eseji pro The Conversation totiž označila kosmickou loď Starship za potenciální „morální katastrofu“.

Opravdu je v podzemí bezpečno?

Výše jmenovaná badatelka poukázala na rozpory v Muskově pohledu na astrobiologii. Šéf SpaceX totiž na jedné straně tvrdí, že hypotetické marsovské organismy s největší pravděpodobností žijí pod povrchem, takže by jim naše přítomnost neměla uškodit – ale na straně druhé uvádí, že kvůli kosmickému záření budou v podzemí možná muset žít i kolonisté.

„Bez ohledu na nadšení a pocity naděje, které tento druh dobrodružství přináší… to, že něco udělat můžeme, ještě nutně neznamená, že bychom to udělat měli – ať už nyní, nebo někdy v budoucnosti,“ napsala Rolfe.

Řešení? V první řadě prý potřebujeme důslednou politiku planetární ochrany, která by minimalizovala možnost kontaminace cizích světů pozemskými mikroorganismy atd. Jinak by naše výzkuné snahy lehce mohly skončit pohromou...

Diskuze (75) Další článek: Podíl Microsoftu mezi webovými prohlížeči dosáhl rekordně nízkých hodnot

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Bezpečnost, SpaceX, Elon Musk, Mars, Starship, Kolonizace, Mimozemský život, The Conversation, Katastrofa, Pozemský mikroorganismus, Muskově, Podzemí, Plán ochrany, Badatelka

Česká fotovoltaická revoluce už začala. Od ledna do srpna byl schválený výkon čtyř Temelínů

** Za letošních prvních osm měsíců eviduje ČEZ 37 000 žádostí. ** Schválený a rezervovaný výkon přesahuje Temelín + Dukovany.** Úkol do dalších let je jasný: najít funkční a levnou akumulaci.

EnergetikaFotovoltaika