Airbus A319, jaký používají ČSA, spotřebuje 2,99 kilogramu leteckého paliva na kilometr letu. V případě Airbusu A380 je to 13,78 kg na km, ale nádrže na 320 000 litrů i tak umožňují čtyřmotorovému obru dolet přes 15 tisíc kilometrů. Palivo se pochopitelně spotřebovává rovněž při pojíždění, asi 100-200 kg u letadel typu Boeingu 737 či Airbusu A319 a až desetkrát tolik, když jde o Boeing 747.
Tudíž je to až 2000 kg paliva jen při popojíždění před každým startem každého letadla. Což je dvakrát méně, než jeden start SpaceX.
Tudíž co to mele ten článek za nesmysly. Kolikrát létají letadla a kolikrát rakety???????????????????????????????????????????????????????????????????????
Jo, a to nemluvím o miliardě násobku spotřeby při vlastních letech letadel, kdy se musí počítat s rezervou paliva, kdyby se letadlo muselo vrátit - toto palivo se pak z letadla před přistáním lidem vylije přímo nad hlavami, což může být u Airbusu 380 neuvěřitelných 160 tun nespotřebovaného paliva jen tak vypuštěných na hlavy lidí před nouzovým přistáním krátce po startu (kdyby ne, tak by se křídla letadla při přistání rozlomila na kusy, prostě se to musí). V praxi se pochopitelně tak vzácné případy nestávají, ale rezerva na dolet k nejbližšímu letišti musí vždy být. A nejen to, například mi se stalo, že jsme nad Paříži jednou kroužili 2 hodiny, než nám dovolili přistát. Tudíž zásoba v nádržích je opravdu velká a to vše se před přistáním musí vypustit. Kdyby někdo náhodou nevěděl, kde jsou nádrže v dopravním nebo proudovém letadle, tak ty jsou v křídlech.
Názor byl 4× upraven, naposled 14. 02. 2022 05:57