Roman Langer (RomanL)
15. 2. 2022 • 7:26

To bude zase TUNEL! 😀

markoos
14. 2. 2022 • 23:08

Já ten plast spálim v kotli. Komín pak taky vypadá jako raketa, ale letící směrem k zemi. A ta vůně, a navrch ulevím životnímu prostředí.

světelná tyč
14. 2. 2022 • 16:59

A víte, co to znamená? Že jsme zase o krok před nimi!

Mordred Pendragon
Mordred Pendragon
14. 2. 2022 • 7:05

Plast na skládkách = vázaný uhlík, plast přeměněných na palivo = uvolněný uhlík. Nenechte se napálit, to zase jenom zase zelení britští a evropští čáryfukové čárují s čísly a zelenými nálepkami.

Trashman12
14. 2. 2022 • 0:08

Ten nápad je přesně ten samý jako když PETku naplníte pilinami a olejem a použijete ji v kamnech.

Uurban
13. 2. 2022 • 13:33

Prostě zakázat už dávno překonané rakety na fosilní paliva a raději se soustředit na to, jak ekologicky vyrábět vodík.
Vodík má sice nejnižší výkon, pořád ale více než dostatečný. Na druhou stranu má zdaleka nejvyšší energetickou hustotu a paliva je tak potřeba mnohem méně na svou váhu. Což je u raket dost podstatné.Jinak mě pobavilo, že je u výčtu raket na vodík uvedený New Sheppard, a ne třeba SLS nebo Delta IV.

hnusak
13. 2. 2022 • 10:56

Jen aby to nebylo jako v té pohádce Jak Honza vařil polévku ze sekyry.

Paulo Batis (paulobatistutta)
Paulo Batis (paulobatistutta)
13. 2. 2022 • 6:43

Airbus A319, jaký používají ČSA, spotřebuje 2,99 kilogramu leteckého paliva na kilometr letu. V případě Airbusu A380 je to 13,78 kg na km, ale nádrže na 320 000 litrů i tak umožňují čtyřmotorovému obru dolet přes 15 tisíc kilometrů. Palivo se pochopitelně spotřebovává rovněž při pojíždění, asi 100-200 kg u letadel typu Boeingu 737 či Airbusu A319 a až desetkrát tolik, když jde o Boeing 747.
Tudíž je to až 2000 kg paliva jen při popojíždění před každým startem každého letadla. Což je dvakrát méně, než jeden start SpaceX.
Tudíž co to mele ten článek za nesmysly. Kolikrát létají letadla a kolikrát rakety???????????????????????????????????????????????????????????????????????
Jo, a to nemluvím o miliardě násobku spotřeby při vlastních letech letadel, kdy se musí počítat s rezervou paliva, kdyby se letadlo muselo vrátit - toto palivo se pak z letadla před přistáním lidem vylije přímo nad hlavami, což může být u Airbusu 380 neuvěřitelných 160 tun nespotřebovaného paliva jen tak vypuštěných na hlavy lidí před nouzovým přistáním krátce po startu (kdyby ne, tak by se křídla letadla při přistání rozlomila na kusy, prostě se to musí). V praxi se pochopitelně tak vzácné případy nestávají, ale rezerva na dolet k nejbližšímu letišti musí vždy být. A nejen to, například mi se stalo, že jsme nad Paříži jednou kroužili 2 hodiny, než nám dovolili přistát. Tudíž zásoba v nádržích je opravdu velká a to vše se před přistáním musí vypustit. Kdyby někdo náhodou nevěděl, kde jsou nádrže v dopravním nebo proudovém letadle, tak ty jsou v křídlech.

Názor byl 4× upraven, naposled 14. 2. 2022 05:57

Democratic
Democratic
12. 2. 2022 • 22:37

Je to jednoduché ... jakýkoli uhlovodík, tedy většina plastů, lze přeměnit na jakýkoli jiný uhlovodík .. např. plastovou tašku na benzín.Jsou to v podstatě pořad ty stejné vazby, uhlík - vodík, je jen třeba je trochu přeuspořádat. Což však stojí energii a tedy ve výsledku úvaha, zda to se to vyplatí.

Lukáš Černý
12. 2. 2022 • 14:05

Nebo se ten plast může v pohodě spalovat ve spalovnách a vyrábět z toho elektřina + vytápět půlka města (ušetří se tím jiná fosilní paliva co by se místo toho spalovala v elektrárnách/teplárnách, protože to teplo tak jako tak prostě potřebujeme vyrobit) , jak se už děje desetiletí...jen to nezní tak cool.

Net.Xtreme
12. 2. 2022 • 13:20

To palivo z plastu je ekologické jen pokud se emise počítají k výrobě plastu a ne paliva… taková hra s čísly a barvení CO2 na zeleno vhodně upravenou definicí… něco jako nákup “zelené” elektřiny z Norska některými státy, co mají uhelné elektrárny, ale chlubí se 100% zelenou elektřinou díky prodeji té ošklivé uhelné do zahraničí a nákupu dobré zelené…

dpcstb
12. 2. 2022 • 12:57

takze teraz to co sa mohlo pohodlne valat v lese, budeme teraz dychat 😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud