Zní to jako pohádka. Z nerecyklovatelného plastu Britové vyrobí ekologické raketové palivo

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 41

Názory k článku

15. 02. 2022 07:26

To bude zase TUNEL!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2022 23:08

Já ten plast spálim v kotli. Komín pak taky vypadá jako raketa, ale letící směrem k zemi. A ta vůně, a navrch ulevím životnímu prostředí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2022 16:59

A víte, co to znamená? Že jsme zase o krok před nimi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2022 07:05

Plast na skládkách = vázaný uhlík, plast přeměněných na palivo = uvolněný uhlík. Nenechte se napálit, to zase jenom zase zelení britští a evropští čáryfukové čárují s čísly a zelenými nálepkami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 02. 2022 00:08

Ten nápad je přesně ten samý jako když PETku naplníte pilinami a olejem a použijete ji v kamnech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2022 13:33

Prostě zakázat už dávno překonané rakety na fosilní paliva a raději se soustředit na to, jak ekologicky vyrábět vodík.
Vodík má sice nejnižší výkon, pořád ale více než dostatečný. Na druhou stranu má zdaleka nejvyšší energetickou hustotu a paliva je tak potřeba mnohem méně na svou váhu. Což je u raket dost podstatné.Jinak mě pobavilo, že je u výčtu raket na vodík uvedený New Sheppard, a ne třeba SLS nebo Delta IV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 02. 2022 10:56

Jen aby to nebylo jako v té pohádce Jak Honza vařil polévku ze sekyry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2022 06:43

Airbus A319, jaký používají ČSA, spotřebuje 2,99 kilogramu leteckého paliva na kilometr letu. V případě Airbusu A380 je to 13,78 kg na km, ale nádrže na 320 000 litrů i tak umožňují čtyřmotorovému obru dolet přes 15 tisíc kilometrů. Palivo se pochopitelně spotřebovává rovněž při pojíždění, asi 100-200 kg u letadel typu Boeingu 737 či Airbusu A319 a až desetkrát tolik, když jde o Boeing 747.
Tudíž je to až 2000 kg paliva jen při popojíždění před každým startem každého letadla. Což je dvakrát méně, než jeden start SpaceX.
Tudíž co to mele ten článek za nesmysly. Kolikrát létají letadla a kolikrát rakety???????????????????????????????????????????????????????????????????????
Jo, a to nemluvím o miliardě násobku spotřeby při vlastních letech letadel, kdy se musí počítat s rezervou paliva, kdyby se letadlo muselo vrátit - toto palivo se pak z letadla před přistáním lidem vylije přímo nad hlavami, což může být u Airbusu 380 neuvěřitelných 160 tun nespotřebovaného paliva jen tak vypuštěných na hlavy lidí před nouzovým přistáním krátce po startu (kdyby ne, tak by se křídla letadla při přistání rozlomila na kusy, prostě se to musí). V praxi se pochopitelně tak vzácné případy nestávají, ale rezerva na dolet k nejbližšímu letišti musí vždy být. A nejen to, například mi se stalo, že jsme nad Paříži jednou kroužili 2 hodiny, než nám dovolili přistát. Tudíž zásoba v nádržích je opravdu velká a to vše se před přistáním musí vypustit. Kdyby někdo náhodou nevěděl, kde jsou nádrže v dopravním nebo proudovém letadle, tak ty jsou v křídlech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2022 22:37

Je to jednoduché ... jakýkoli uhlovodík, tedy většina plastů, lze přeměnit na jakýkoli jiný uhlovodík .. např. plastovou tašku na benzín.Jsou to v podstatě pořad ty stejné vazby, uhlík - vodík, je jen třeba je trochu přeuspořádat. Což však stojí energii a tedy ve výsledku úvaha, zda to se to vyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 02. 2022 14:05

Nebo se ten plast může v pohodě spalovat ve spalovnách a vyrábět z toho elektřina + vytápět půlka města (ušetří se tím jiná fosilní paliva co by se místo toho spalovala v elektrárnách/teplárnách, protože to teplo tak jako tak prostě potřebujeme vyrobit) , jak se už děje desetiletí...jen to nezní tak cool.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 02. 2022 13:20

To palivo z plastu je ekologické jen pokud se emise počítají k výrobě plastu a ne paliva… taková hra s čísly a barvení CO2 na zeleno vhodně upravenou definicí… něco jako nákup “zelené” elektřiny z Norska některými státy, co mají uhelné elektrárny, ale chlubí se 100% zelenou elektřinou díky prodeji té ošklivé uhelné do zahraničí a nákupu dobré zelené…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 02. 2022 12:57

takze teraz to co sa mohlo pohodlne valat v lese, budeme teraz dychat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak surfovat anonymně

Test přenosných projektorů

Kompletní srovnání DDR4 a DDR5

Jak vyčistit počítač od špíny a prachu