To bude zase TUNEL! 😀
Já ten plast spálim v kotli. Komín pak taky vypadá jako raketa, ale letící směrem k zemi. A ta vůně, a navrch ulevím životnímu prostředí.
A víte, co to znamená? Že jsme zase o krok před nimi!
Plast na skládkách = vázaný uhlík, plast přeměněných na palivo = uvolněný uhlík. Nenechte se napálit, to zase jenom zase zelení britští a evropští čáryfukové čárují s čísly a zelenými nálepkami.
Děkuji mínusům za jejich konstruktivní názor. Bohužel ale asi ve fyzice a chemii nedávali pozor a dospěli k názoru, že existují nějaké účinnější uhlovodíky, které jsou o třetinu efektivnějším palivem a při jejich hoření vzniká méně CO2. Předpokládám, že mínusoval někdo z dnešní uvědomělé, ale nepříliš vzdělané mládeže. 😀 Děcka, zkuste přemýšlet vlastní hlavou. Ne všechno, co vám řeknou, musí být pravda. Zákony přírody a hmoty nejdou změnit dobrými úmysly bez domýšlení následků. Dobré úmysly nejsou špatné, jen se bohužel většinou bez přemýšlení používají na dláždění cesty do pekel, jelikož je to jednoduché, budovat z nich žebřík do nebe je náročnější a bolí z toho dost hlava.
Ten nápad je přesně ten samý jako když PETku naplníte pilinami a olejem a použijete ji v kamnech.
Prostě zakázat už dávno překonané rakety na fosilní paliva a raději se soustředit na to, jak ekologicky vyrábět vodík. Vodík má sice nejnižší výkon, pořád ale více než dostatečný. Na druhou stranu má zdaleka nejvyšší energetickou hustotu a paliva je tak potřeba mnohem méně na svou váhu. Což je u raket dost podstatné.Jinak mě pobavilo, že je u výčtu raket na vodík uvedený New Sheppard, a ne třeba SLS nebo Delta IV.
Nevýhody vodíku jsou v článku popsány:Emise jsou naprosto neškodné, ale výroba kapalného vodíku produkuje CO₂ a skladování těchto látek v kapalném stavu je velmi energeticky náročné. Palivo má také menší výkonnost než jeho konkurenti.---Možná - kdyby se vodík vyráběl na místě spotřeby a nemusel transportovat - tak snad. Ono i ke zkapalnění vodíku je potřeba energie.
Vodik se muze klidne vyrabet elektrolytycky z elektriny z jaderne elektrarny, pak se zadne dabelske CO2 produkovat nemusi. Je to jenom o tom co je levnejsi.
Jo, jo - teď ještě postavit jaderku hned vedle kosmodromu.
Štačily by technologie z jaderných ponorek , to je docela mobilní zařízení, nemyslíš? !?
---edit---Je sporná otázka, zda je v EU jaderná elektrárna považována za bezemisní.Evropská komise sice po mnohých dohadech zařadila jádro a plyn do zelených investic - vizhttps://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/potvrzen... ... ale současné jaderné technologie (včetně VVER) pouze dočasně do roku 2040 (a reaktory 3. generace do roku 2045).---Takže Rusové, neomezovaní nařízeními EU své VVER použít mohou - v EU se při dlouhé lhůtě výstavby a antagonismu zelených aktivistů nové bloky pro výrobu vodíku hned tak nepostaví - v Rakousku by to určitě neprošlo ...---Tady je článek "Rosatom připravuje bezemisní výrobu vodíku".https://atominfo.cz/2021/06/rosatom-pripravuj... ... Ano, je to VVER tlakovodní reaktor s vodou jako chladivem i moderátorem (bývají i v ponorkách) - ale ten vodík se vyrábí elektrolyticky ... tedy jde o výrobu elektřiny pro elektrolýzu, ne že by přímo v reaktoru vznikalo potřebné velké množství vodíku/* ... ---/* on vodík při jaderné reakci ve VVER vzniká, ale je to malé množství a nežádoucí efekt.
Názor byl 3× upraven, naposled 14. 2. 2022 16:52
Nemyslím. Reaktor jaderné ponorky je totiž něco úplně jiného, než reaktory v moderních JE. A hádej 3x proč? 😀
Pred davnou dobou lide prisli se skvelym vynalezem jmenem elektricke vedeni. Urcite jsi o tom nekdy slysel.
Jen aby to nebylo jako v té pohádce Jak Honza vařil polévku ze sekyry.
Airbus A319, jaký používají ČSA, spotřebuje 2,99 kilogramu leteckého paliva na kilometr letu. V případě Airbusu A380 je to 13,78 kg na km, ale nádrže na 320 000 litrů i tak umožňují čtyřmotorovému obru dolet přes 15 tisíc kilometrů. Palivo se pochopitelně spotřebovává rovněž při pojíždění, asi 100-200 kg u letadel typu Boeingu 737 či Airbusu A319 a až desetkrát tolik, když jde o Boeing 747.Tudíž je to až 2000 kg paliva jen při popojíždění před každým startem každého letadla. Což je dvakrát méně, než jeden start SpaceX. Tudíž co to mele ten článek za nesmysly. Kolikrát létají letadla a kolikrát rakety???????????????????????????????????????????????????????????????????????Jo, a to nemluvím o miliardě násobku spotřeby při vlastních letech letadel, kdy se musí počítat s rezervou paliva, kdyby se letadlo muselo vrátit - toto palivo se pak z letadla před přistáním lidem vylije přímo nad hlavami, což může být u Airbusu 380 neuvěřitelných 160 tun nespotřebovaného paliva jen tak vypuštěných na hlavy lidí před nouzovým přistáním krátce po startu (kdyby ne, tak by se křídla letadla při přistání rozlomila na kusy, prostě se to musí). V praxi se pochopitelně tak vzácné případy nestávají, ale rezerva na dolet k nejbližšímu letišti musí vždy být. A nejen to, například mi se stalo, že jsme nad Paříži jednou kroužili 2 hodiny, než nám dovolili přistát. Tudíž zásoba v nádržích je opravdu velká a to vše se před přistáním musí vypustit. Kdyby někdo náhodou nevěděl, kde jsou nádrže v dopravním nebo proudovém letadle, tak ty jsou v křídlech.
Názor byl 4× upraven, naposled 14. 2. 2022 05:57
Neskutečná snůška hloupostí a těch !!! 160 tun !!! paliva na hlavy lidí, to už jen dokresluje plnou demenci pisatele."Letadla vypouštějí palivo jen v krajních případech z bezpečnostních důvodů, kdy je nezbytné s letadlem co nejdříve přistát. Systémem vypouštění paliva za letu není vybaveno každé letadlo, disponují jím zpravidla jen větší dálková letadla."
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 2. 2022 07:27
Dementní je ten, kdo neumí počítat. Samozřejmě, ta polovina nádrží, co jsou v křídlech, se nevypustí, když se letí na maximální dolet, protože jsou po cestě další letiště, kde by v případě nouze mohlo letadlo přistát. Ovšem těch 160 tun, lépe řečeno skoro vše, by se muselo vypustit, kdyby letadlo nouzově přistávalo krátce po startu. S plnými nádržemi by nepřistálo.
Já myslím, že těch 160tun paliva, co nám vypustí nad hlavou při každém přistání je jen třešnička na dortu. Ve skutečnosti totiž ty velká letadla vůbec nevozí lidi, respektive jen pár, aby tomu ovce věřily. Zbytěk těch obřích letadel má i místo sedaček nádrže a během letu nás cíleně práškují. Někdy se snaží ovlivnit počasí a jindy práškují různé nemoci a taky jedy, aby nebyla tak kvalitní úroda. Z ní se to pak dostává i do našich těl (proto taky rakovina teď je tak na vzestupu, že???)Zní to jako blbost? To doufám, protože je to stejná snůžka kravin, jako jsi napsal ty. A počet otazníků tomu na důvěryhodnosti nepřidá.
Vesmír a blbost jsou nekonečné. I když u vesmíru to není jisté.
falcon9 spotrebuje 150 ton benzinu na jeden start
Palivo Falconu je metan anebo kyslík s vodíkem !!!Pamatuj si to !!!Musk si nepřeje, aby bylo užito slovo benzin s jakoukoliv jeho činnosti. I jeho ledadlo leta na kouzelnou mlhu !!!!!!
Názor byl 2× upraven, naposled 14. 2. 2022 09:59
ehm...má pravdu. Falcon (motory Merlin) spalují kapalný kyslík a RP1, což je vlastně letecký benzín (no benzín, spíš je to nafta). Až motory Starship mají kaplný metan.
Není to pravda , kerosene nepoužívali ani jinou alternativu. Kyslík a vodík anebo kyslík a metan. KonecMusk si nepřeje, aby bylo užito slovo benzin s jakoukoliv jeho činnosti. I jeho ledadlo leta na kouzelnou mlhu !!!!!!
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 2. 2022 11:33
daj si nieco na ukludnenie
Drogy si vem sám
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 2. 2022 10:00
bum
Co k Vám víci říct... prostě debil.
Co to píšete za bludy? Motory Merlin jako palivo používají směs kapalného kyslíku a RP-1 (v otevřeném cyklu) - Lukáš Černý mě předběhl...
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 2. 2022 11:24
Falcon 9 spotřebuje cca 1 + 2 tuny paliva + okysličovadla, protože má nádrže na 1000l a na 2000l. Pokud to chceš přesně, najdi si to sám.
A navíc raketové motory pracují řádově v desítkách sekund či minutách . Celková hmotnost Falconu s palivem a nákladem je od 300 do 600t max. Maximální kapacita paliva obřího letounu Boeing 747 - 400 je 240 000 litrů leteckého paliva, které je spalováno rychlostí 4 litry za sekundu. Hmotnost bez paliva a pasažérů je 180 tun. Tudíž, když toto letadlo letí např. z Evropy do USA a cestujete 8 hodin v kuse, spotřebuje cca 115 tun paliva + 2*20 tun jen na pojíždění na stojánce před a po přistání, což je 155 tun paliva. Zbytek se vypustí lidem na hlavu před vlastním přistáním, protože křídla musí být při přistán skoro prázdná - krom těch 20 tun na popojíždění, které tam musí zůstat.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 2. 2022 04:12
no to jsou ale blbosti
Je to jednoduché ... jakýkoli uhlovodík, tedy většina plastů, lze přeměnit na jakýkoli jiný uhlovodík .. např. plastovou tašku na benzín.Jsou to v podstatě pořad ty stejné vazby, uhlík - vodík, je jen třeba je trochu přeuspořádat. Což však stojí energii a tedy ve výsledku úvaha, zda to se to vyplatí.
Moznost vyuzit prebytkovu solarnu a veternu energiu sa oplati vzdy. V tomto pripade by sa to pekne doplnalo s vlastnym koncnetrovanym solarnym systemom na predohrev (kedze rozkladanie plastov prebieha pri vysokej teplote).
Nebo se ten plast může v pohodě spalovat ve spalovnách a vyrábět z toho elektřina + vytápět půlka města (ušetří se tím jiná fosilní paliva co by se místo toho spalovala v elektrárnách/teplárnách, protože to teplo tak jako tak prostě potřebujeme vyrobit) , jak se už děje desetiletí...jen to nezní tak cool.
Přesně .. říkám to pořád .. plast je úžasné palivo!
To palivo z plastu je ekologické jen pokud se emise počítají k výrobě plastu a ne paliva… taková hra s čísly a barvení CO2 na zeleno vhodně upravenou definicí… něco jako nákup “zelené” elektřiny z Norska některými státy, co mají uhelné elektrárny, ale chlubí se 100% zelenou elektřinou díky prodeji té ošklivé uhelné do zahraničí a nákupu dobré zelené…
Přesně
takze teraz to co sa mohlo pohodlne valat v lese, budeme teraz dychat 😀
Stejně jsi Mimoň
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 2. 2022 09:58
tak ty mas dost, jsi naprosty magor
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.