Miliardář a podnikatel Richard Branson navštívil letiště Antonov, kde se odehrála jedna z nejzuřivějších bitev ruské invaze na Ukrajinu. Projednával zde opravu poškozené přistávací dráhy a prohlédl si vrak největšího dopravního letadla na světě Antonov An-225 Mrija zničený ruskými okupanty, informuje Business Insider. Foto:  Myroslav Kaplun ,  CC BY-SA 4.0

Miliardář a podnikatel Richard Branson navštívil letiště Antonov, kde se odehrála jedna z nejzuřivějších bitev ruské invaze na Ukrajinu. Projednával zde opravu poškozené přistávací dráhy a prohlédl si vrak největšího dopravního letadla na světě Antonov An-225 Mrija zničený ruskými okupanty, informuje Business Insider. | Foto: Myroslav KaplunCC BY-SA 4.0

Poslanec za ukrajinskou stranu Sluha lidu David Arahamia zveřejnil na svém telegramovém kanálu snímky Bransona – který mimo jiné založil společnost Virgin Galactic – při návštěvě letiště, nacházejícího se u Hostomelu nedaleko Kyjeva. V příspěvku uvedl, že Branson „vyjádřil připravenost pomoci“ jak při opravě letiště, tak při stavbě nové „silnější“ a „modernizované“ verze Antonovu An-225 Mrija. Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0

Poslanec za ukrajinskou stranu Sluha lidu David Arahamia zveřejnil na svém telegramovém kanálu snímky Bransona – který mimo jiné založil společnost Virgin Galactic – při návštěvě letiště, nacházejícího se u Hostomelu nedaleko Kyjeva. V příspěvku uvedl, že Branson „vyjádřil připravenost pomoci“ jak při opravě letiště, tak při stavbě nové „silnější“ a „modernizované“ verze Antonovu An-225 Mrija. | Foto: Kārlis Dambrāns from LatviaCC BY 2.0

Letoun An-225 byl největším nákladním letadlem na světě. V roce 1988 ho vyrobila ukrajinská letecká společnost a v době svého vzniku byl asi o 50 procent větší než jakýkoli do té doby létající stroj. Letadlo bylo určeno k přepravě sovětského raketoplánu Buran, ale když tento vesmírný program padl, koupila ho firma Antonov, která ho pojmenovala Mrija neboli „Sen“. Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0

Letoun An-225 byl největším nákladním letadlem na světě. V roce 1988 ho vyrobila ukrajinská letecká společnost a v době svého vzniku byl asi o 50 procent větší než jakýkoli do té doby létající stroj. Letadlo bylo určeno k přepravě sovětského raketoplánu Buran, ale když tento vesmírný program padl, koupila ho firma Antonov, která ho pojmenovala Mrija neboli „Sen“. | Foto: Kārlis Dambrāns from LatviaCC BY 2.0

Mrija byla od roku 2001 vedle komerčních zakázek používána také k přepravě humanitární pomoci po celém světě. Během své služby vytvořila mnoho rekordů – například v roce 2009 unesla ve svém trupu náklad o váze 187,6 tuny, což je přibližně hmotnost dvou plně naložených letadel Airbus A320. Foto:  Helmuts Rudzītis from Rīga, Latvia ,  CC BY-SA 2.0

Mrija byla od roku 2001 vedle komerčních zakázek používána také k přepravě humanitární pomoci po celém světě. Během své služby vytvořila mnoho rekordů – například v roce 2009 unesla ve svém trupu náklad o váze 187,6 tuny, což je přibližně hmotnost dvou plně naložených letadel Airbus A320. | Foto: Helmuts Rudzītis from Rīga, LatviaCC BY-SA 2.0

„Ruští okupanti mohou zničit cokoli, ale nikdy nedokážou zničit sen,“ řekl Arahamia v narážce na pojmenování letounu. „Už pracujeme na projektu stavby nového letadla,“ dodal s tím, že Branson byl příjemně šokován optimismem Ukrajinců. Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0

„Ruští okupanti mohou zničit cokoli, ale nikdy nedokážou zničit sen,“ řekl Arahamia v narážce na pojmenování letounu. „Už pracujeme na projektu stavby nového letadla,“ dodal s tím, že Branson byl příjemně šokován optimismem Ukrajinců. | Foto: Kārlis Dambrāns from LatviaCC BY 2.0

Fotografie z Bransonovy návštěvy sdílel na sociální síti Twitter také redaktor ukrajinského zpravodajského webu ZN.ua Alexandr Chrebet. „Podle místních představitelů se miliardář zajímal o letiště Antonov, poslední místo odpočinku legendárního letounu An-225 Mrija, a možnosti jeho obnovy.“ Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0

Fotografie z Bransonovy návštěvy sdílel na sociální síti Twitter také redaktor ukrajinského zpravodajského webu ZN.ua Alexandr Chrebet. „Podle místních představitelů se miliardář zajímal o letiště Antonov, poslední místo odpočinku legendárního letounu An-225 Mrija, a možnosti jeho obnovy.“ | Foto: Kārlis Dambrāns from LatviaCC BY 2.0

Návrat největšího stroje na oblohu může urychlit skutečnost, že před rozpadem Sovětského svazu probíhaly práce na dalším Antonovu An-225. Projekt byl sice kvůli rozpočtovým omezením odložen, nicméně Antonov údajně stále vlastní trup tohoto letounu, který by mohl použít pro nový stroj. Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0

Návrat největšího stroje na oblohu může urychlit skutečnost, že před rozpadem Sovětského svazu probíhaly práce na dalším Antonovu An-225. Projekt byl sice kvůli rozpočtovým omezením odložen, nicméně Antonov údajně stále vlastní trup tohoto letounu, který by mohl použít pro nový stroj. | Foto: Kārlis Dambrāns from LatviaCC BY 2.0

Branson se ke své cestě do Hostomelu veřejně nevyjádřil, ale ve středu se na svém oficiálním účtu na Twitteru zmínil o návštěvě sousedního Polska, kde jednal o podpoře Ukrajiny. Již dříve označil ruského prezidenta Putina za „bezcitného“ a vypočítavého, později vyzval lidi, aby snížili spotřebu elektrické energie a omezili tak závislost na Rusku. Foto:  Pavel Vanka ,  CC BY-NC-ND 2.0

Branson se ke své cestě do Hostomelu veřejně nevyjádřil, ale ve středu se na svém oficiálním účtu na Twitteru zmínil o návštěvě sousedního Polska, kde jednal o podpoře Ukrajiny. Již dříve označil ruského prezidenta Putina za „bezcitného“ a vypočítavého, později vyzval lidi, aby snížili spotřebu elektrické energie a omezili tak závislost na Rusku. | Foto: Pavel VankaCC BY-NC-ND 2.0

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj rovněž uvedl, že jeho vláda před konfliktem uvažovala o konstrukci letounu podobného Mriji, ale nenašla na to peníze. Vzhledem k tomu, že původní letoun byl zničen, chce Ukrajina stroj obnovit na počest pilotů, kteří v konfliktu s Ruskem obětovali své životy. Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj rovněž uvedl, že jeho vláda před konfliktem uvažovala o konstrukci letounu podobného Mriji, ale nenašla na to peníze. Vzhledem k tomu, že původní letoun byl zničen, chce Ukrajina stroj obnovit na počest pilotů, kteří v konfliktu s Ruskem obětovali své životy. | Foto: Kārlis Dambrāns from LatviaCC BY 2.0

Povstane zničená Mrija z popela? Novou verzi největšího letadla na světě pomůže postavit miliardář Branson Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0

Povstane zničená Mrija z popela? Novou verzi největšího letadla na světě pomůže postavit miliardář Branson | Foto: Kārlis Dambrāns from LatviaCC BY 2.0

Povstane zničená Mrija z popela? Novou verzi největšího letadla na světě pomůže postavit miliardář Branson Foto:  Kārlis Dambrāns ,  CC BY 2.0

Povstane zničená Mrija z popela? Novou verzi největšího letadla na světě pomůže postavit miliardář Branson | Foto: Kārlis DambrānsCC BY 2.0

Poslanec za ukrajinskou stranu Sluha lidu David Arahamia zveřejnil na svém telegramovém kanálu snímky Bransona – který mimo jiné založil společnost Virgin Galactic – při návštěvě letiště, nacházejícího se u Hostomelu nedaleko Kyjeva. V příspěvku uvedl, že Branson „vyjádřil připravenost pomoci“ jak při opravě letiště, tak při stavbě nové „silnější“ a „modernizované“ verze Antonovu An-225 Mrija. Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0
Letoun An-225 byl největším nákladním letadlem na světě. V roce 1988 ho vyrobila ukrajinská letecká společnost a v době svého vzniku byl asi o 50 procent větší než jakýkoli do té doby létající stroj. Letadlo bylo určeno k přepravě sovětského raketoplánu Buran, ale když tento vesmírný program padl, koupila ho firma Antonov, která ho pojmenovala Mrija neboli „Sen“. Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0
Mrija byla od roku 2001 vedle komerčních zakázek používána také k přepravě humanitární pomoci po celém světě. Během své služby vytvořila mnoho rekordů – například v roce 2009 unesla ve svém trupu náklad o váze 187,6 tuny, což je přibližně hmotnost dvou plně naložených letadel Airbus A320. Foto:  Helmuts Rudzītis from Rīga, Latvia ,  CC BY-SA 2.0
„Ruští okupanti mohou zničit cokoli, ale nikdy nedokážou zničit sen,“ řekl Arahamia v narážce na pojmenování letounu. „Už pracujeme na projektu stavby nového letadla,“ dodal s tím, že Branson byl příjemně šokován optimismem Ukrajinců. Foto:  Kārlis Dambrāns from Latvia ,  CC BY 2.0
11
Fotogalerie

Zničená Mrija by mohla povstat z popela. Novou verzi největšího letadla na světě pomůže postavit miliardář Branson

Miliardář a podnikatel Richard Branson navštívil letiště Antonov, kde se odehrála jedna z nejzuřivějších bitev ruské invaze na Ukrajinu. Projednával zde opravu poškozené přistávací dráhy a prohlédl si vrak největšího dopravního letadla na světě Antonov An-225 Mrija zničený ruskými okupanty, informuje Business Insider.

Poslanec za ukrajinskou stranu Sluha lidu David Arahamia zveřejnil na svém telegramovém kanálu snímky Bransona – který mimo jiné založil společnost Virgin Galactic – při návštěvě letiště, nacházejícího se u Hostomelu nedaleko Kyjeva. V příspěvku uvedl, že Branson „vyjádřil připravenost pomoci“ jak při opravě letiště, tak při stavbě nové „silnější“ a „modernizované“ verze Antonovu An-225 Mrija.

Zrodí se nová Mrija?

Letoun An-225 byl největším nákladním letadlem na světě. V roce 1988 ho vyrobila ukrajinská letecká společnost a v době svého vzniku byl asi o 50 procent větší než jakýkoli do té doby létající stroj. Letadlo bylo určeno k přepravě sovětského raketoplánu Buran, ale když tento vesmírný program padl, koupila ho firma Antonov, která ho pojmenovala Mrija neboli „Sen“.

Mrija byla od roku 2001 vedle komerčních zakázek používána také k přepravě humanitární pomoci po celém světě. Během své služby vytvořila mnoho rekordů – například v roce 2009 unesla ve svém trupu náklad o váze 187,6 tuny, což je přibližně hmotnost dvou plně naložených letadel Airbus A320.

„Ruští okupanti mohou zničit cokoli, ale nikdy nedokážou zničit sen,“ řekl Arahamia v narážce na pojmenování letounu. „Už pracujeme na projektu stavby nového letadla,“ dodal s tím, že Branson byl příjemně šokován optimismem Ukrajinců.

Fotografie z Bransonovy návštěvy sdílel na sociální síti Twitter také redaktor ukrajinského zpravodajského webu ZN.ua Alexandr Chrebet. „Podle místních představitelů se miliardář zajímal o letiště Antonov, poslední místo odpočinku legendárního letounu An-225 Mrija, a možnosti jeho obnovy.“

Nebeská legenda

Návrat největšího stroje na oblohu může urychlit skutečnost, že před rozpadem Sovětského svazu probíhaly práce na dalším Antonovu An-225. Projekt byl sice kvůli rozpočtovým omezením odložen, nicméně Antonov údajně stále vlastní trup tohoto letounu, který by mohl použít pro nový stroj.

Branson se ke své cestě do Hostomelu veřejně nevyjádřil, ale ve středu se na svém oficiálním účtu na Twitteru zmínil o návštěvě sousedního Polska, kde jednal o podpoře Ukrajiny. Již dříve označil ruského prezidenta Putina za „bezcitného“ a vypočítavého, později vyzval lidi, aby snížili spotřebu elektrické energie a omezili tak závislost na Rusku.

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj rovněž uvedl, že jeho vláda před konfliktem uvažovala o konstrukci letounu podobného Mriji, ale nenašla na to peníze. Vzhledem k tomu, že původní letoun byl zničen, chce Ukrajina stroj obnovit na počest pilotů, kteří v konfliktu s Ruskem obětovali své životy.

Určitě si přečtěte

Články odjinud