Symboly vždycky byly, jsou a také i budou mimořádně důležité. Tohle letadlo by mělo být obnoveno.To je něco úplně jiného, než Budvar.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 7. 2022 11:37
Fuj, Budvar... 😃
Je kravina vynakládat peníze do jednoho letadla. Tady nepůjde jen o sestavení dalšího, ale bude se stavět úplně jiné i když podobné. A bude si muset projít celou certifikaci jako letadlo, kterých se udělá několik set.
Kravina? Píšeš něco jen teoreticky, žádné fakta, a z toho si maj Ukrajinci na zadek?No jo cechačci, umí DŮVOD jak něco NEJDE, místo hledání ZPŮSOBU jak to JDE.
Na tvém "kvalifikovaném" názoru nezáleží, protože pokud se do toho pustí soukromý, tedy nedotovaný, subjekt, bude hodně počítat investice do vývoje, výroby, certifikací a přirozeně i dlouhodobého servisu. Než vůbec poprvé vzlétne prototyp, uplyne minimálně 10 intenzivního vývoje a další roky zaberou testovací lety a certifikace. Teprve poté se začíná stavět "sériový stroj". Stroj kategorie An-225 Mrija na trhu chybí a zákazníka by si našel. Přirozeně nejde o stroje pro řešení globální logistiky armád (C-5 Galaxy, C-17 Globemaster III), ale svoje místo i zákazníky měl. Někdy nelze jinak, než postavit "jednoúčelový" stroj. Tak či onak, pořád jde o realizovatelný projekt, který se na rozdíl o utopistických projektů nestaví na usměvavém multikulturním vyváženém mančaftu, žvástů o nulových emisích, 3D čímkoliv, ovladači počasí ... s cílem najít několik blbců, kteří do toho vloží drobné (několik desítek milionů) a do roka po nich neštěkne pes viz nedávný článek o "odbornících" z Venus Aerospace, kteří budou uhlíkově neutrálně létat z LAX do HND za hodinu. Další studie proveditelnosti, v lepším případě, při které se zjistí, že za 20 let a 100 miliard investic, potom by to teoreticky mohlo jít, kdyby někdo vyvinul materiály a především motor. Reálně nikdo nečeká skutečný stroj, ale investicemi se snaží získat potencionální know-how, které z toho může vzejít a o to v tom jde. Přirozeně se najdou i blbci, kteří tomu věří v plném rozsahu, ale těch zase tolik není.
Fakt bude někdo stavět Sovětské letadlo? Tak gratuluji!
Ano, letadlo z dob CCCP, vymyšleno a vyrobeno na ukrajině. Pojmenováno Mrija- ukrajinsky "sen", první let r. 1988 z Kyjeva.Dobře navržená konstrukce letadel může přežít desetiletí protože zákony aerodynamiky se nemění, to třeba technologie elektroniky ano.Mám dojem že všechno jenom trochu víc sofistikovanějšího (než kladivo nebo srp) ve svazu bylo vymyšleno a vyrobeno na ua- možná proto ten putlerův mindrák?
"Dobře navržená konstrukce letadel může přežít desetiletí..." Souhlas. Akorát u 99% věcí u kterých se snažíte obnovit výrobu po více letech je mnohem jednoduší začít znova od rýsovacího prkna a využít jen předešlé znalosti a dovednosti.
Hm, na protest RF a mrtvým z letu MH 17.
Zrovna Branson pokud vtom nevidi prachy tak nic delat nebude viz.jeho drahy a vlaky v UK,ktery jsou defakto Jen cirkusova atrakce
🤣 🤣 🤣 👍👍👍
Nech radsej tie prachy daju do obnovy mesta, ktore bolo rozbombardovane.
takovy letadlo je ale na svete potreba. Prepravovala hlavne naklady mimo Ukrajinu ktery by se jinak letecky nedaly prepravit.
Pokud je potřeba, pak se zaplatí komerčně.
Však o tom je článek, že by letadlo nakonec nechal postavit miliardář Branson. Co víc komerčního ještě chcete?
Airbus má takových letadel tuším šest...
Tak to tušíš zcela špatně, to, co má Airbus, jsou jen nafouknuté Airbusy A300-600 v případě Belugy ST, resp. A320-200 v případě Belugy XL a ani zdaleka nemají kapacitní možnosti Mriji.Max. hmotnost nákladuBeluga ST - 47 tunBeluga XL - 42,5 tunMrija - 200 tun vně/250 tun uvnitř letadla
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 7. 2022 09:11
Airbus vyvinul stroj A400M - taktický přepravní stroj pro armádní logistické operace. Nejde ani o globální strategický letoun, což je kategorie strojů jako Globemaster III, nebo C-5M Super Galaxy. Pokud myslíš Belugu, tedy A300-600ST, tak tě musím zklamat, protože jde o speciál pro převoz draků a křídel letounů, mezi výrobními závody. Speciál na lehký náklad s velkými rozměry na krátkou vzdálenost. Mnohem univerzálnější Boeing 747-400LCF pojme více nákladu s dvojnásobnou tonáží a dvojnásobným doletem. Airbus takový stroj prostě nemá, protože ho nepotřebuje a zákazníka si nenajde. Evropská armádní logistika "létá kolem komína" a jedině USAF provozuje zavedenou flotilu globální strategické přepravy, přičemž trh je obsazený a modernizační programy pojedou minimálně dalších 30 let. I když by to Airbus třeba zvládl, nikdo si takové stroje nekoupí. Evropa je nechce/nepotřebuje a USAF má svoje.
Můžete jim dát buď udici, nebo ryby. To letadlo je ta udice. 😎
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.