„…neznamená to, co si myslíte, že TO DĚLÁ“Umm, pane Černý, to sloveso ‘does’ neznamená to, co si myslíte, že to dělá. Já chápu, že jste angličtinu za socialismu neměli, v tom případě si tu jednu větu nechte od někoho přeložit.
Pan Musk by měl místo slovíčkařeni vice dohližet na kvalitu svych vozů. Měl jsem možnost vyzkoušet všechny modely Tesly. Akcelerace vyborná, ale tímto končí. Kvalita zpracování mizerná. Asi tak na úrovni Dacie. Na Porsche vůbec nemá.
Kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Nebo třeba když někdo použije výraz supercharger, který je přes 100 let používán pro něco úplně jiného. Kdo to jenom byl? 😀https://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger...
No právě, kdo to jenom byl? Kdo si spojí termím "Tesla Supercharger" s něčím jiným, než jen tímto:https://www.google.com/maps/uv!1s0x47124e09dba0b545%3A0x586ec0d8355ecb9e!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4shttps%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPlJ73WkjOqVciOWAJitd2l6eARREaX4iZmJ-FH%3Dw260-h175-n-k-no!5sTesla%20Supercharger%20-%20Hledat%20Googlem!15sCAQ&imagekey=!1e10!2sAF1QipPlJ73WkjOqVciOWAJitd2l6eARREaX4iZmJ-FH
Ach jo:https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Supercharger
"Um @elonmusk, this word Autopilot does not mean what you think it does"By Jalopnik😀B-]PS: autor toho českého"překladu" je úplně stejný k0k0t jako autor originálu. Kurv4, to si nemůžete zaplatit nějaký kurz angličtiny?
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 9. 2019 10:39
Autor si pamatuje, že "does" se používá jako pomocné v otázkách a záporných větách (což je v tomto případě to první "does", s nímž jsem kupodivu žádný problém neměl). Popřípadě pro zdůraznění nějakého děje ( v kombinaci se slovesem). Proto si nejsem jistý z čeho přesně usuzujete, že to druhé "does" má stejnou pozici a nejde tam o to, co dělá (what it does) to turbo (v automobilech).Ne, že bych si už dávno nezvykl na to, že ve zdejších diskusích se řeší naprosto marginální věci, hlavně když to umožňuje "kopnout si" do autorů. 😁
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 9. 2019 11:50
Diky za potvrzeni. Ten preklad je spatne. Oprav si to a nedelej ze sebe jeste vetsiho blba nez doted.
Cpete nám kolem článků docela dost reklam, takže jakmile na něj klikneme, v podstatě jsme si už “zaplatili”. Za to očekáváme určitou kvalitu (i když na zive.cz se značnou rezervou...), a když už ne tak, tak alespoň autora co dokáže přiznat/opravit svou chybu, ne aby si arogantně obhajoval svoji neschopnost přeložit poměrně základní anglickou větu, která je navíc ústředním (a jediným) tématem článku.
Latinsky znamená turbo - smršť, vichr, vichřice nebo vír. Podle mě Vichr k rychlému autu sedí, takže se mýlí spíš Musk 🙂
Myslím že tahle nová doba názvů automobilů značky Porsche, jakože Porsche Vichr S je fakt coool 🙂Tak snad jen houšť takových názvů 🙂
Turbo je tam od turbíny. Jak to nemá turbínu, tak to není turbo.Turbodmychadlo či turbokompresor mají turbínu
Historicky byly modely Porsche pouzivajici turbo oznacovany Turbo. Pouziti oznaceni Turbo u elektroauta jen ukazuje jak Porsche upada... jestli to teda jeste vic jde po Cayennu a po tom co zacli pouzivat diesely...
Ono to může mít celé úplně jiný důvod.Porsche možná záměrně zvolil tuto kontroverzi, protože mu nejspíš došlo, že se o tom bude psát po celé planetě.A to je reklama k nezaplacení úplně zadarmo.Určitě by nikdy tento model nedostal do povědomí tolika lidí bez milionů a milionů eur za reklamu.
Hlavně že sám má autopilota, kterej autopilotem není. Maximálně tak asistent. Ať si napřed zamete před svým prahem.
Autopilot = asistent.https://en.m.wikipedia.org/wiki/Autopilot...
to ti v letectve to zacali pouzivat nespravne. https://en.wiktionary.org/wiki/automatic...
Slovo "Turbo" kritizuje někdo, kdo nezná význam slova Autopilot. 😀Normálně Muskovi fandím, ale tady se střelil do vlastní nohy... B-]
Kdybys věděl co autopil znamena, tak se netlemíš...
Vím, co autopilot znamená. Oproti tobě mám aspoň PPL(A).
Autopilot doslova znamená asistent pilota, který jej nenahrazuje. Přímo z definice.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Autopilot...
Já netvrdím, že autopilot má nahrazovat pilota.
Ten překlad je dosti krkolomný 🙂 Musk napsal "Um @Porsche, this word Turbo does not mean what you think it does" což uplně jednoduše znamená "... slovo Turbo neznamená to, co myslíte"
A? To přece všichni ví snad už „milion” let, pan Musk přece není žádný mladík aby nevěděl, že se používalo, používá v mnoha oborech i tam, kde přímo neznamená turbodmychadlo, jako třeba kdysi, u 1/2 rychlosti PC. On ho určitě (to PC) také měl a pochybuji, že už je dementní.
Zbytečná snaha poukazovat na chybu Muska.Prostě spojení výrazu Turbo u čistého elektromobilu přímo do názvu toho elektromobilu obzvláště u také legendy jako je Porsche je infantilní trapas. A už si z toho dělá srandu celý automobilový svět, tohle není jen o Muskovi.Hotovo, tečka.
Je to asi tak stejně infantilní trapas jako nazvat asistenty řízení Autopilotem. Tady se Musk střelil do vlastní nohy.Hotovo, tečka.
S tím nesouhlasím, Autopilot u Tesly je vlastní značka Tesly pro jeho vlastní autonomní systém řízení a nemá nic společného s obecně známou funkci v letadlech a svým názvem nedefinuje rozsah funkcí, ten není názvem Autopilot totiž nikým dán.Aktuálně je pak Autopilot Tesly inteligentnější a komplexnější, než autopilot v letadle. Ten stále umí letět jen rovně podle kurzu a jen v některých případech dokáže přistát. A to je tak zhruba všechno.Turbo je v automobilovém průmyslu u názvu či popisu auta jednoznačně definovaný pojem.
Pokud Autopilota neberete jako autopilota, ale jako vlastní značku pro asistenty řízení, pak Turbo u Porsche neberte jako turbo, ale vlastní značku pro výkonnější modely.Problem solved. B-]
Bohužel i tenhle návrh drhne právě na definici autopilot a jeho etalonové použití. Tedy pomocný řídící systém.Oproti tomu turbo v autě je turbo v autě. Když je na autě napsáno Turbo, má auto turbo. To platilo vždycky.Nyní je tu novinka, máme supersport s nápisem Turbo, který žádné turbo nemá. Nicméně souhlasím, že žádný problém v tomto kontextu neexistuje.
Stejně jako tak platilo, že auto bez nápisu Turbo mohlo mít v sobě turbo.Prostě Turbo má milion významů nejen tam, kde je nějaké turbo. Třeba i pro označení vyššího modelu. Pamatuji dobu, kde nápis Turbo byl na všem možném. Od vysavače až po mixér.
Promiň ale tohle už je hodně mimo téma. Taky nemáš na čele napsáno, že seš "vůl" 🙂Ale určitě bude vypadat komicky, když napíšeš "vůl" na krávu 🙂
Máš opravdu zapotřebí, když už ti dojdou argumenty, napadat oponenty místo diskuze k tématu? To jsi tak přízemní?Jinak co se týče slova Turbo, mrkni se na kompletní modelovou nabídku Porsche. Když si jí projdeš, tak zjistíš, že slovem Turbo už dávno v jejich terminologii neznamená turbo, ale výkonnější variantu modelu:např. Cayenne -> Cayenne S -> Cayenne Turbo -> Cayenne Turbo S.Takže i z toho je vidět, že Taycan navazuje na stávající značení modelové řady a má to svoji logiku.Nechápu proto, pokud znáš nabídku modelů Porsche, kde najednou bereš argument, že slovem Turbo se u Porsche značil model s turbem. To už dávno neplatí (jestli vůbec někdy u Porsche platilo).
Ty tu blbost prostě protlačíš za každou cenu viď?Tak si to na to čelo napiš, pak to bude ready.Ne, elektromobil nemá Turbo ani turbo a nemá ho ani když je to elektromobil od Porsche.Tečka.Bye.
Ano, koukám, že napadat protistranu je pro tebe jednodušší než diskutovat.Kdo tady tvrdí, že elektromobil má turbo?Jinak tvůj výrok je zavádějící, jelikož Porsche MÁ označení Turbo pro elektromobil. Tvrdit, že elektromobil od Porsche nemá označení Turbo je popření reality.
Napsal jsem BAY.TO bude pro tebe zřejmě stejný problém, jako to Turbo na elektromobilu.
Jasna provokace musk style, normalni PR stunt. Na druhou stranu, tohle presne musk chce, konkurenci. Jenine tak se zahaji ten jeho sen "advent elektrickych aut".
Něco mi říká, že Tesla S na tom Nürburgringu tohle Porsche pěkně posere. A to je za dveřmi uplně novej Tesla Roadster, kterej si vytře zadnici i s Lambem, Ferrari a nebo třeba Chironem.Pár simulací:https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch...
A ještě několik veselých simulací:https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch...
Jsi vedle jak ta jedle. Komercni tesly se prehrivaji a nezvladnou plnou rychlosti ujet ani jedno kolo, skouselo to spousta lidi, Nurburgring je v Nemecku veden jako normalni dalnice muze tam jet kdo chce kdy chce, kdyz to zrovna nema nekdo specielne pronajato na testovani. Za normalniho dne tam clovek uvidi 20 lete hovada ve fordr fiesta z roku 2005. Spekuluje se o tom, ze tam Musk doveze upraveny model S aby to vubec to jedno kolo dokoncilo bez prehrivani, ne komercni verzi ktera se da koupit.
Já tomu rozumím.Žádné běžné auto bez úprav by na okruhu nedalo slušný čas a ještě by bylo rádo, že to přežije bez úhony. Na takovou zátěž to prostě musí mít potřebnou výbavu, kterou má Porsche Turbo S v základní výbavě, ale Tesla S ani za příplatek. To je pochopitelně zjevný hendikep.Přímá konkurence může být až nový Tesla Roadster, který s velkou pravděpodobností bude vybavený jako supersport. Pokud tomu tak skutečně bude, dost pravděpodobně si vytře zadek s kdejakým benzínem.Ale to je zatím ve hvězdách.
Taycan dal Nurburgring za 7m42sMegane RS Trophy R s 1.8l a 295konmi to dal za 7m40s Moja 5rocna rodinna Cupra v kombiku s 280konmi to dala za 7m58sBugatti veyron 2005 - 7m40sVsetko su to casy, ktore davaju hothatche za 800tisic az 1mio CZK. Cize popravde ziadna slava, supersporty to davaju pod 7minut.Pri vsetkej ucte k Tesle S, aktualna konfiguracia je vhodna maximalne tak na drag race....jazdenie na trati potrebuje o hodne lepsie brzdy ako ma Tesla v zaklade, o hodne tuhsie pruzenie, trvalo udrzatelny vykon. Bez uprav by to stock tesla podla mna nedala ani pod 8minut.
Simulace 😀 Příště sem rovnou dejte odkaz na nějaké prezentace Boha císaře a považujete je za hotový produkt 😀
v podstate nic nerekl, ani z toho neplyne, ze se mu to nelibi.to zase novinari jen zvelicuji a vzbuzuji zbytecne emoce. novinar je pricinou rozdeleni spolecnosti, vklada sve tupe nazory nekam, kde vubec nema 🙁
Kritizuje jméno auta... Což je tak jediný, co se z pohledu Tesly kritizovat dá 😀
A kdyby to Porsche pojmenovali Trolejbus Turbo S, jsi si jistý že by sis taky nerejpnul do jména?
Pokud vím slovo turbo není chráněno (®), takže turbem může klidně být projímadlo, které účinkuje enormně rychle. Někdo to již v diskuzi nadhodil, mé první PC také mělo tlačítko turbo (polovina nominální frekvence CPU) a mohu odpřisáhnout, že v něm nebyl, opakuji nebyl, spalovací motor. 🙂
A co ma spolecnyho chranena znamka s hlouposti PR oddeleni Porsche?
Opravdu si myslíš, že v tomto případě je hloupost na straně fy Porsche?
Asi ho dost stve, ze ho to nenapadlo driv.Ale zase muze dalsi model nazvat Tesla Fireball. A ani nebude lhat. 😀
Narážka na něco? B-]https://elektrickevozy.cz/clanky/dle-statistiky-hor... ...
Bol som v klasickom aute ktore horelo...trvalo to relativne dlho...najprv dym z ventilacie atd.... a stihlo sa to nakoniec nejako uhasit aj s pomocou inych aut okolo. Co som videl ako zhori tesla....z toho by bol problem rychlo vyskocit bez zranenia, nie to auto este nejako zachranovat. Ked to prezeniem, v podstate clovek sedi v tesle na vybusnine. Nase deti sa budu chytat za hlavu ze sme sa nebali v tom jazdit. Vid. teraz naposledy v rusku https://www.youtube.com/watch...
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2019 08:16
Nehorázne si vymýšlate. Elektromobil sa v drtivej väčšine prípadov nevznieti pri porovnateľnej nehode skôr než automobil so spalovákom.K tomu preháňaniu a sedeniu na výbušnine... Předpokladám, že nikdy v živote nenastúpite do lietadla. 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2019 09:41
Lietam bezne, skuste mi prosim rozumne napisat v com si vymyslam?
Takže ty staré počítače s tlačítem turbo taky lhaly?:-/ Co je to za svět ve kterém žijeme!3-[
Nelhaly, podle Elona (jelikož to nerozporoval, tehdy už byl na světě) v nich byly spalovací motory!! Prostě jak říkám já, byly to mašiny!! 😀
Nejlepší fór byl v tom, že ty staré jebky v režimu "turbo" běžely na nominálním taktu (tehdy vesměs bez aktivních chladičů, na mé první 386DX@40 MHz dokonce nebyl vůbec žádný chladič) - zatímco po jeho vypnutí klesl takt většinou na polovinu. Ale jak připomínal Richard Hammond, tehdy se "Turbo" psalo i na brejle a kondomy, aby vypadaly drsněji...A konkrétně v případě elektrického Porsche mi označení "Turbo" (od začátku a zcela nezávisle na Muskovi) přijde snad ještě víc nemístné a trapné, než v případě toho Turbo kondomu... B-]
Tak, tak, vzpomínka na krásnou dobu, ale jde samozřejmě o věkový klam. Mé první PC je stále „živé” a je jím mašina 486DX4@100 MHz (32 MB RAM, EIDE HDD 420 a 2 500 MB), nicméně mám stále původní komponenty před upgradem, pak tedy 486DX2@66 MHz (4 MB RAM), chladič již byl v obou případech třeba. Tomu by už dnes nikdo nevěřil. Změna frekvence se pochopitelně zobrazovala na displeji skříně.
Ta změna frekvence se ovšem zobrazovala tak, jak byla na tom displeji natvrdo nastavená. 😀
To je celkem blbý příklad s počítači, protože tam je to označení už úplně mimo. Tlačítko turbo sloužilo u osobních počítačů ke zpomalení rychlejších CPU na nižší takt a nikoliv ke zrychlení jak by nápis turbo mohl napovídat. Tím bylo docíleno kompatibilního režimu pro aplikace co byly přímo závislé na taktu CPU. Díky tomu neběžela aplikace zrychleně, ale normálně tak jak byla zamýšlena.
Ano, ano, ano, máš pravdu. Ale není to náš příklad, vyřiď si to s výrobci, mnoho z nich, kteří tehdy taková PC prodávaly (nebo komponenty) dodnes fungují. Příklad Intel, AMD, IBM a pan Musk je dost starý na to, aby to věděl, dokonce bych se vsadil, že takové PC také měl.
Musk se opět projevil jako kokot. Myslím, že by se měl věnovat byznysu a sociální média přenechat někomu povolanějšímu.Slovo (nebo předpona) turbo pochází z latiny respektive starořečtiny. Označuje rychlou rotaci. Nemusí to být jen rotace dmýchadla.
Jedinej kdo se tu projevil jako kokot jsi ty. Myslíš že si Musk neumí najít význam slova na wiki? Ale tady jde o to že v automobilismu se slovo turbo používá pro označení vozu s turbodmichadlem což jaksi u elekromobilu nejde. A tak do doho Porsche přináší zmatek ve značení pro lidi kteří se auty nezabývají.
Slovo turbo se BEZNE pouziva pro funkci, ktera zvysuje vykon.A nezalezi na tom, jestli ovlivnuje otacky, tlak nebo frekvenci procesoru.
takze, kdyz budu mit v aute kompresor, tak to oznacim jako turbo a vsechno bude v poradku? 😉
Elektricky kompresor uz dneska nekolik aut ma. Vyrobci to oznacuji jako turbo.. a prekvapive to nikomu nevadi...
To si trochu domotal. Turbo je jeden z typu kompresoru, co se u spalovaciho motoru pouziva...
Podaj si ruky s Elonom, si rovnaky kokot.
Komedie.Český internetový turbo-kritik intenzivně kritizuje prakticky nevinnou turbo-kritiku.Pakáž.
Přesně tak – myslím si, že si Musk neumí najít význam na Wiki než vypustí na Twitter další blábol.Aby bylo jasno – mám určitý obdiv k tomu, co Musk dokázal, ale poslední dobou se chová jako prvotřídní narcistický č*rák. Měl by se zkusit radši dřív soustředit na své chyby než bude soudit ty cizí. Především u Tesly, která má u některých dílů horší kvalitu zpracování než auta ruské a rumunské provenience.
Myslím, že pořád nekonečně lépe vypadá, když ikona typu Musk poukáže na zjevně hloupé pojmenování modelu legendární značky, než když naprostá nula nazývá onu ikonu čur....kem.Pakáž.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.