První reálné fotografie astronautů v novém skafandru SpaceX. Není to takové sci-fi jako tenkrát na figuríně

Aktualizováno 12. srpna 2019: NASA a SpaceX uspořádaly trénink předstartovních činností. Budou je muset zvládnout astronauti, kteří se v kosmické lodi Dragon vydají do vesmíru. Vůbec poprvé si díky tomu můžeme prohlédnout, jak vypadá skafandr SpaceX na živých lidech. Je to trochu menší sci-fi než tenkrát na figuríně, že?

SpaceX má v plánu poslat lidi do vesmíru ve vlastní kosmické lodi Dragon, kterou už SpaceX ukazoval ve druhé generaci. Tentokrát ale Elon Musk ukázal i funkční design skafandru pro lidskou posádku.

Elon Musk zveřejnil fotku na jeho Instagramu a jak je vidět, jedná se o velmi jednoduchý design kombinující bílou a černou barvu s poměrně tenkým profilem. Helma vypadá velmi futuristicky, jako z nějakého vědeckofantastického filmu, což ale není na škodu a naopak to přidá na přitažlivosti celého projektu.

Video z testování přistávacích systémů kosmické lodi Dragon 2:

K fotografii Elon Musk ještě uvedl, že se jedná o funkční kus a bylo velmi těžké vybalancovat estetiku a funkčnost. Oblek již prošel testy ve vakuu a dalších fotek bychom se měli dočkat již brzy. Nutno ale ještě podotknout, že se jedná o obleky pro cestování a pohyb uvnitř lodi, nikoli pro venkovní použití.

Diskuze (40) Další článek: Život na Měsíci? Na lunárním povrchu se díky havárii sondy Berešit nacházejí pozemské organismy