Embryo

Přečtěte si zajímavé redakční články, které se věnují tématu Embryo.

Sledujte Živě.cz na Facebooku
Toužíte po inteligentních potomcích? Vědci zjišťovali, zda by vám s tím mohla pomoct genetická selekce | Zdroj:  Shutterstock

** Vědci mohou oplozením ve zkumavce vytvořit rodičům větší počet embryí ** Z nich lze pak vybrat např. ta, z nichž se narodí inteligentnější děti ** Jakou má tento postup šanci na úspěch?

3.  12.  2019 | Jaroslav Petr | 11

Ruský vědec plánuje zásahy do genomu lidských embryí | Zdroj:  Shutterstock

Ruský vědec plánuje zásahy do genomu lidských embryí

** Další zemí, kde by se mohly narodit děti s cíleně upravenou dědičnou informací, je Rusko ** Tamější vědci se netají plány na následování kontroverzního čínského experimentu ** Rozhodující slovo budou mít politici

29.  10.  2019 | Jaroslav Petr | 19

Děti „ze zkumavky“ mají pozměněné geny. Ale pouze v dětství | Zdroj:  Ed Uthman, CC BY 2.0

Děti „ze zkumavky“ mají pozměněné geny. Ale pouze v dětství

** Lidská embrya vzniklá umělým oplozením mají pozměněnou aktivitu genů ** Tento stav je patrný i v raném dětství ** Před dosažením dospělosti se ale práce genů z valné části normalizuje

9.  9.  2019 | Jaroslav Petr | 36

Vědci volají po moratoriu na genetické vylepšování lidí

** Přední vědci volají po pětiletém mezinárodním moratoriu na cílené úpravy genomu lidských embryí ** Zdaleka ne všichni vědci jsou ale touto vyhlídkou nadšení ** Je moratorium nutné, zbytečné nebo snad škodlivé?

25.  3.  2019 | Jaroslav Petr | 46