Falcon

Falcon je řada vesmírných raket společnosti SpaceX. Do vesmíru nejčastěji létá Falcon 9, připravuje se silnější Falcon Heavy. První vyhořelý stupeň těchto raket dokáže přistát zpět na Zemi.

Viz také: Elon Musk, NASA

Sledovali jsme on-line: Start rakety Falcon 9 s kosmickou lodí Crew Dragon a její připojení k ISS | Zdroj:  SpaceX

** Druhý pokus o start Crew Dragonu byl úspěšný. ** SpaceX jako první soukromá firma v historii vyslala do vesmíru lidskou posádku ** Loď se k vesmírné stanici připojila v neděli v 16:17.

31.  5.  2020 | Petr Kubala | 231

Návrat člověka na Měsíc začne v Oceánu bouří. Příští rok tam dosedne soukromý lander | Zdroj:  Intuitive Machines

** NASA chce v roce 2024 vrátit člověka na Měsíc ** Ještě předtím tam poletí roboti ** Intuitive Machines už zná místo přistání svého landeru Nova-C

16.  4.  2020 | Petr Kubala | 3

Blue Origin pokračuje ve stavbě rakety New Glenn. Ukázala největší aerodynamický kryt v historii

** New Glenn bude mít průměr dvakrát větší než Falcon 9 ** První start je naplánován na rok 2021 ** Raketa bude opakovaně použitelná

9.  3.  2020 | Petr Kubala | 2

Hodnota SpaceX dosáhla 36 miliard dolarů. Projekt Starlink by v budoucnu mohl vstoupit na burzu

** Firma SpaceX získá další prostředky na svůj rozvoj ** Na burzu by v budoucnu mohl vstoupit Starlink ** Letos čeká SpaceX budování Starlinku, start Crew Dragonu a testy Starshipu

24.  2.  2020 | Petr Kubala | 23

Revoluční astrofyzikální cubesat ASTERIA se po úspěšné misi odmlčel | Zdroj:  NASA

Revoluční astrofyzikální cubesat ASTERIA se po úspěšné misi odmlčel

** NASA oznámila, že ztratila kontakt s cubesatem ASTRA ** Došlo k tomu 5. prosince loňského roku ** Už teď je ale jasné, že ASTERIA svůj cíl splnila více než úspěšně

10.  1.  2020 | Stanislav Mihulka

Labutí píseň noční oblohy? Jak Musk a spol. mohou zničit pozemskou astronomii | Zdroj:   Hernan Fernandez Retamal, CC BY-SA 3.0

Labutí píseň noční oblohy? Jak Musk a spol. mohou zničit pozemskou astronomii

1.  1.  2020 | Petr Kubala | 47

SpaceX chystá příští rok až 38 startů Falconu 9. Létat bude hlavně s družicemi Starlink | Zdroj:  SpaceX

** SpaceX chce příští rok uskutečnit více startů rakety Falcon 9 ** Startovat bude především s družicemi sítě Starlink ** Jeden start bude svou dráhou speciální a historický

24.  12.  2019 | Petr Kubala | 54

Obří rakety Starship budou pravděpodobně startovat z příbřežních kosmodromů

** SpaceX staví obří raketu a kosmickou loď Starship (původně BFR) ** Jejím úkolem bude doprava lidí na velké vzdálenosti, lety na oběžnou dráhu, Měsíc i Mars ** Starship budou pohánět motory Raptor využívající metan

20.  9.  2018 | Petr Kubala,  | 77

Boeing vyzkoušel záchranný systém kosmické lodě Starliner

** Boeing provedl test záchranného systému lodě Starliner. ** Systém odnese loď do bezpečí v případě problémů na startovací rampě nebo během startu.

3.  11.  2019 | Petr Kubala | 25

Na oběžné dráze za půl roku. Musk představil novinky o Starship, NASA ironicky tleskala | Zdroj:  Twitter Elona Muska

** Elon Musk při příležitosti výročí letu rakety Falcon 1 představil další podrobnosti o kosmické lodi Starship a chystaných prototypech. ** NASA firmu kritizuje, že stejné nadšení nevěnuje objednanému pilotovanému programu.

29.  9.  2019 | Petr Kubala | 49

Starhopper od SpaceX vyletěl do výšky 150 metrů [video]

** SpaceX provedla druhý let Starhopperu, což je testovací verze kosmické lodě Starship ** Při prvním letu se dostal do výšky 20 metrů, podruhé to bylo 150 metrů. ** Šlo o poslední let Starhopperu.

28.  8.  2019 | Petr Kubala | 37