Mercedes vyrobil Formuli 1, která může na silnice. Přidání karoserie a naladění pěti motorů trvalo 5 let
39
/
46
Prohlédnout znovu
Mercedes vyrobil Formuli 1, která může na silnice. Přidání karoserie a naladění pěti motorů trvalo 5 let
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Styk s vozovkou zprostředkovávají desetipaprsková magnesiová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2R M01 v rozměrech 285/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR20 vzadu, které byly vyvinuty na speciálně pro AMG One.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Záleží ale na konkrétním nastavení vozu, protože je vybaven mnoha aktivní aerodynamickými prvky, které najdeme na předním difuzoru, předních blatnících a zadním křídle.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Ryze závodní jízdní vlastnosti podporuje zavěšení push-rod se třemi různými nastaveními (Sport, Sport+ a Comfort).
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Karoserie vychází z původní studie, ale během vývoje byla upravena a vytváří přítlak už od 50 km/h.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Doplňuje je nastavení Race DRS minimalizující odpor pro dosažení maximální rychlosti.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Na tom má podíl složitý systém čištění výfukových plynů.
přes minimalistický přístup zde najdete elegantně tvarované výdechy klimatizace v karbonovém rámečku, sadu reproduktorů i elektricky ovládaná okna.
V závodním režimech Race Plus and Strat2 prý generují pětkrát větší přítlačnou sílu než v dálničním módu.
Anatomické sedačky jsou hodně hluboké a poskytují ideální ergonomii spolu s plochým volantem a velkými pedály.
Elektromotory čerpají energii z baterie o kapacitě 8,4 kWh, přičemž každý segment má vlastní vodní chlazení.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Vzhledem k tomu, že se jedná o plug-in hybrid ujede AMG One 18 km v elektrickém režimu.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Udržet optimální teplotu baterie kolem 45°C při ostré jízdě na okruhu byl rovněž nelehký úkol.
Nechybí couvací kamera ani klimatizace.
Novinka je vybavena chytrým systémem rekuperace energie výfukové části turbodmychadla.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Velkou zásluhu na tom má pohon všech kol AMG 4Matic + a nový sedmistupňový automat.
Interiér dá naplno okusit zážitek usednout do závodního vozu.
Akceleraci z klidu na 200 km/h zvládne za 7 sekund.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Celkem dosahuje AMG One síly 782 kW při hmotnosti 1 695 kg.
I když pořád zde máte dvě velké obrazovky s úhlopříčkou 10 palců.
Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 350 km/h.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
třetí o síle 120 kW je spojený s motorem a čtvrtý s výkonem 90 kW podporuje turbodmychadlo.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Dva o celkovém výkonu 240 kW jsou namontovány separátně na obou předních kolech,...
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Druhou částí pohonu je set čtyřech elektromotorů.
Pokud Mercedes-AMG dodrží slovo, vzniknout by mělo 275 exemplářů se startovní cenou přibližně na 55 milionech korun.
Ola Källenius, stojící v čele Mercedesu, to komentoval slovy „Museli jsme být opilí, když jsme AMG One schválili.“.
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Není tajemstvím, že právě adaptace vidlicového šestiválce 1.6 litru s přeplňováním jedním turbodmychadlem pro každodenní použití dalo nevíce zabrat.
Motor disponuje výkonem 422 kW a točí až 11 000 ot/min. a přesto plní emisní normu Euro 6.
Gigantické jsou také brzdy. Na přední nápravě najdeme kotouče 398 x 38 mm se šestipístkovými třmeny, vzadu postačil rozměr 380 x 34 mm se čtyřpístkovou sestavou.
Ale přesto to dokázali. Po pěti a půl letech Mercedes-AMG skutečně dostal na veřejné silnice plug-in hybridní hypersport s motorem z Formule 1!
AMG One 2022 |
Mercedes-AMG
Zdá se to neuvěřitelné a sama automobilka přiznává, že se dokončení projektu jevilo nereálné.
Mercedes vyrobil Formuli 1, která může na silnice. Přidání karoserie a naladění pěti motorů trvalo 5 let
{{values.title}}
{{values.author}}
{{values.parsedDate}}
{{values.category}}