Logo magazínu

Automobilky chtějí dojit zákazníky předplatným. Mercedes žádá za lepší zrychlení 28 tisíc korun ročně

 

1/8
Prohlédnout znovu

Automobilky chtějí dojit zákazníky předplatným. Mercedes žádá za lepší zrychlení 28 tisíc korun ročně

Německá automobilka Mercedes se přidává ke stávajícímu trendu, kdy výrobci vydělávají peníze nejen na samotných autech, ale i na de facto softwarových vylepšeních. Zákazníkům, kteří si to mohou (a budou chtít) dovolit, nabízí ve svém online obchodě balíček označovaný jako „Zlepšení akcelerace“, informuje The Verge.Německá automobilka Mercedes se přidává ke stávajícímu trendu, kdy výrobci vydělávají peníze nejen na samotných autech, ale i na de facto softwarových vylepšeních. Zákazníkům, kteří si to mohou (a budou chtít) dovolit, nabízí ve svém online obchodě balíček označovaný jako „Zlepšení akcelerace“, informuje The Verge.
Německá automobilka Mercedes se přidává ke stávajícímu trendu, kdy výrobci vydělávají peníze nejen na samotných autech, ale i na de facto softwarových vylepšeních. Zákazníkům, kteří si to mohou (a budou chtít) dovolit, nabízí ve svém online obchodě balíček označovaný jako „Zlepšení akcelerace“, informuje The Verge.
Za roční předplatné ve výši 1200 amerických dolarů (v přepočtu asi 28 100 Kč) poskytne majitelům elektromobilů Mercedes-EQ EQE a Mercedes-EQ EQS zvýšení výkonu motoru o 20 až 24 % (v závislosti na konkrétním modelu), vyšší točivý moment a zkrácení času nutného k dosažení rychlosti 100 km/h v režimu Dynamic drive o 0,8 až 1,0 sekundy.Za roční předplatné ve výši 1200 amerických dolarů (v přepočtu asi 28 100 Kč) poskytne majitelům elektromobilů Mercedes-EQ EQE a Mercedes-EQ EQS zvýšení výkonu motoru o 20 až 24 % (v závislosti na konkrétním modelu), vyšší točivý moment a zkrácení času nutného k dosažení rychlosti 100 km/h v režimu Dynamic drive o 0,8 až 1,0 sekundy.
Za roční předplatné ve výši 1200 amerických dolarů (v přepočtu asi 28 100 Kč) poskytne majitelům elektromobilů Mercedes-EQ EQE a Mercedes-EQ EQS zvýšení výkonu motoru o 20 až 24 % (v závislosti na konkrétním modelu), vyšší točivý moment a zkrácení času nutného k dosažení rychlosti 100 km/h v režimu Dynamic drive o 0,8 až 1,0 sekundy.
Předplatné neobsahuje žádné fyzické vylepšení hardwaru – pouze odemyká plné schopnosti vozidla. To si nelze vyložit jinak, než že automobilka záměrně omezila výkon vozů, aby jej později mohla prodávat jako „volitelnou výbavu“. Řidiči by tedy měli platit za přístup k výkonu, kterého je jejich vůz schopen již z výroby.Předplatné neobsahuje žádné fyzické vylepšení hardwaru – pouze odemyká plné schopnosti vozidla. To si nelze vyložit jinak, než že automobilka záměrně omezila výkon vozů, aby jej později mohla prodávat jako „volitelnou výbavu“. Řidiči by tedy měli platit za přístup k výkonu, kterého je jejich vůz schopen již z výroby.
Předplatné neobsahuje žádné fyzické vylepšení hardwaru – pouze odemyká plné schopnosti vozidla. To si nelze vyložit jinak, než že automobilka záměrně omezila výkon vozů, aby jej později mohla prodávat jako „volitelnou výbavu“. Řidiči by tedy měli platit za přístup k výkonu, kterého je jejich vůz schopen již z výroby.
Nabídka Mercedesu má své logické opodstatnění. Tedy z pohledu automobilky určitě. Protože celosvětový prodej nových automobilů v posledních letech klesá, přešli někteří výrobci k modelu, kdy zákazníkům prodávají aktualizace softwaru a odemykají nejrůznější funkce, čímž získávají trvalý zdroj příjmů i dlouho po zakoupení vozidla.Nabídka Mercedesu má své logické opodstatnění. Tedy z pohledu automobilky určitě. Protože celosvětový prodej nových automobilů v posledních letech klesá, přešli někteří výrobci k modelu, kdy zákazníkům prodávají aktualizace softwaru a odemykají nejrůznější funkce, čímž získávají trvalý zdroj příjmů i dlouho po zakoupení vozidla.
Nabídka Mercedesu má své logické opodstatnění. Tedy z pohledu automobilky určitě. Protože celosvětový prodej nových automobilů v posledních letech klesá, přešli někteří výrobci k modelu, kdy zákazníkům prodávají aktualizace softwaru a odemykají nejrůznější funkce, čímž získávají trvalý zdroj příjmů i dlouho po zakoupení vozidla.
Zatímco u některých specifických nabídek, jako jsou prémiové funkce v navigaci nebo vzdálené monitorování vozidla, to dává smysl, zpoplatnění výkonu je součástí velmi kontroverzního trendu, kdy automobilky záměrně omezují možnosti hardwaru, který je součástí tovární výbavy.Zatímco u některých specifických nabídek, jako jsou prémiové funkce v navigaci nebo vzdálené monitorování vozidla, to dává smysl, zpoplatnění výkonu je součástí velmi kontroverzního trendu, kdy automobilky záměrně omezují možnosti hardwaru, který je součástí tovární výbavy.
Zatímco u některých specifických nabídek, jako jsou prémiové funkce v navigaci nebo vzdálené monitorování vozidla, to dává smysl, zpoplatnění výkonu je součástí velmi kontroverzního trendu, kdy automobilky záměrně omezují možnosti hardwaru, který je součástí tovární výbavy.
Myšlenka nechat zákazníky platit za maximální výkon, kterým automobil disponuje z výroby, vyvolala v odborných kruzích poměrně velké pobouření. Například The Verge označuje tento trend jako „odporný“. The Drive konstatuje, že „Mercedes nyní posouvá předplatné na zcela novou, šílenou úroveň“ a jeho redaktor označuje tento typ předplatného jako nechutný a nepoctivý.Myšlenka nechat zákazníky platit za maximální výkon, kterým automobil disponuje z výroby, vyvolala v odborných kruzích poměrně velké pobouření. Například The Verge označuje tento trend jako „odporný“. The Drive konstatuje, že „Mercedes nyní posouvá předplatné na zcela novou, šílenou úroveň“ a jeho redaktor označuje tento typ předplatného jako nechutný a nepoctivý.
Myšlenka nechat zákazníky platit za maximální výkon, kterým automobil disponuje z výroby, vyvolala v odborných kruzích poměrně velké pobouření. Například The Verge označuje tento trend jako „odporný“. The Drive konstatuje, že „Mercedes nyní posouvá předplatné na zcela novou, šílenou úroveň“ a jeho redaktor označuje tento typ předplatného jako nechutný a nepoctivý.
Mercedes přichází s tímto nápadem jen několik měsíců po svém německém rivalovi. BMW vyvolalo v roce 2020 vlnu rozhořčení, když v některých zemích zpoplatnilo měsíčním předplatným ve výši 18 dolarů (cca 420 Kč) možnost vyhřívání sedadel. V dotčených vozech jsou sice nainstalována sedadla s elektrickým vyhříváním, používat je však mohou jen ti, kdo za to zaplatí. BMW kvůli tomu čelilo takové kritice veřejnosti, že severoamerická pobočka dokonce vydala prohlášení, ve kterém ho obhajovala.Mercedes přichází s tímto nápadem jen několik měsíců po svém německém rivalovi. BMW vyvolalo v roce 2020 vlnu rozhořčení, když v některých zemích zpoplatnilo měsíčním předplatným ve výši 18 dolarů (cca 420 Kč) možnost vyhřívání sedadel. V dotčených vozech jsou sice nainstalována sedadla s elektrickým vyhříváním, používat je však mohou jen ti, kdo za to zaplatí. BMW kvůli tomu čelilo takové kritice veřejnosti, že severoamerická pobočka dokonce vydala prohlášení, ve kterém ho obhajovala.
Mercedes přichází s tímto nápadem jen několik měsíců po svém německém rivalovi. BMW vyvolalo v roce 2020 vlnu rozhořčení, když v některých zemích zpoplatnilo měsíčním předplatným ve výši 18 dolarů (cca 420 Kč) možnost vyhřívání sedadel. V dotčených vozech jsou sice nainstalována sedadla s elektrickým vyhříváním, používat je však mohou jen ti, kdo za to zaplatí. BMW kvůli tomu čelilo takové kritice veřejnosti, že severoamerická pobočka dokonce vydala prohlášení, ve kterém ho obhajovala.
Ještě kontroverznější snahou byl pokus BMW účtovat svým zákazníkům 80 dolarů (cca 1 870 Kč) ročně za přístup k funkcím Apple CarPlay a Android Auto. Tyto možnosti konektivity přitom dodávají prakticky všichni výrobci automobilů svým zákazníkům zdarma. Není proto překvapením, že s tímto nápadem mnichovská automobilka neuspěla.Ještě kontroverznější snahou byl pokus BMW účtovat svým zákazníkům 80 dolarů (cca 1 870 Kč) ročně za přístup k funkcím Apple CarPlay a Android Auto. Tyto možnosti konektivity přitom dodávají prakticky všichni výrobci automobilů svým zákazníkům zdarma. Není proto překvapením, že s tímto nápadem mnichovská automobilka neuspěla.
Ještě kontroverznější snahou byl pokus BMW účtovat svým zákazníkům 80 dolarů (cca 1 870 Kč) ročně za přístup k funkcím Apple CarPlay a Android Auto. Tyto možnosti konektivity přitom dodávají prakticky všichni výrobci automobilů svým zákazníkům zdarma. Není proto překvapením, že s tímto nápadem mnichovská automobilka neuspěla.

Automobilky chtějí dojit zákazníky předplatným. Mercedes žádá za lepší zrychlení 28 tisíc korun ročně

Zmenšit