Logo magazínu

Toyota si patentuje virtuální manuální převodovku pro elektromobily. Má mít až 14 převodů

 

5/5
Prohlédnout znovu

Toyota si patentuje virtuální manuální převodovku pro elektromobily. Má mít až 14 převodů

Japonská Toyota dost možná ve svých elektromobilech obnoví zážitek z jízdy v autě s manuální převodovkou. Nedávno zveřejněná patentová přihláška totiž ukazuje detaily virtuální manuální převodovky, na které automobilka pracuje. V podstatě využívá klasickou řadicí páku typickou pro vozy s manuální převodovkou, která je nakonfigurována pro různé způsoby řazení a charakteristiky točivého momentu. Zdroj: patentová přihláška ToyotyJaponská Toyota dost možná ve svých elektromobilech obnoví zážitek z jízdy v autě s manuální převodovkou. Nedávno zveřejněná patentová přihláška totiž ukazuje detaily virtuální manuální převodovky, na které automobilka pracuje. V podstatě využívá klasickou řadicí páku typickou pro vozy s manuální převodovkou, která je nakonfigurována pro různé způsoby řazení a charakteristiky točivého momentu. Zdroj: patentová přihláška Toyoty
Japonská Toyota dost možná ve svých elektromobilech obnoví zážitek z jízdy v autě s manuální převodovkou. Nedávno zveřejněná patentová přihláška totiž ukazuje detaily virtuální manuální převodovky, na které automobilka pracuje. V podstatě využívá klasickou řadicí páku typickou pro vozy s manuální převodovkou, která je nakonfigurována pro různé způsoby řazení a charakteristiky točivého momentu. |Zdroj: patentová přihláška Toyoty
Virtuální manuální převodovka by nebyla omezena jen na šest rychlostních stupňů a uživatelé si budou moci vybírat z různých vzorů průběhu točivého momentu, které budou odpovídat jejich stylu jízdy. Přihláška uvádí, že z technického hlediska neexistuje žádný limit, kolik „rychlostních stupňů“ může takové zařízení mít. Obrázky zveřejněné s přihláškou ukazují až 14 rychlostí. Zdroj: patentová přihláška ToyotyVirtuální manuální převodovka by nebyla omezena jen na šest rychlostních stupňů a uživatelé si budou moci vybírat z různých vzorů průběhu točivého momentu, které budou odpovídat jejich stylu jízdy. Přihláška uvádí, že z technického hlediska neexistuje žádný limit, kolik „rychlostních stupňů“ může takové zařízení mít. Obrázky zveřejněné s přihláškou ukazují až 14 rychlostí. Zdroj: patentová přihláška Toyoty
Virtuální manuální převodovka by nebyla omezena jen na šest rychlostních stupňů a uživatelé si budou moci vybírat z různých vzorů průběhu točivého momentu, které budou odpovídat jejich stylu jízdy. Přihláška uvádí, že z technického hlediska neexistuje žádný limit, kolik „rychlostních stupňů“ může takové zařízení mít. Obrázky zveřejněné s přihláškou ukazují až 14 rychlostí. |Zdroj: patentová přihláška Toyoty
Patent popisuje scénář, ve kterém uživatel volí převodový stupeň stejně jako u běžného automobilu s manuální převodovkou, ale jak postupuje nahoru, virtuální schéma mu nabídne další sadu převodových stupňů.  Pokud je tedy zvolen šestý rychlostní stupeň, zobrazí se na displeji další dostupné převodové stupně, které řidiči umožní řadit dál. Zdroj: patentová přihláška ToyotyPatent popisuje scénář, ve kterém uživatel volí převodový stupeň stejně jako u běžného automobilu s manuální převodovkou, ale jak postupuje nahoru, virtuální schéma mu nabídne další sadu převodových stupňů.  Pokud je tedy zvolen šestý rychlostní stupeň, zobrazí se na displeji další dostupné převodové stupně, které řidiči umožní řadit dál. Zdroj: patentová přihláška Toyoty
Patent popisuje scénář, ve kterém uživatel volí převodový stupeň stejně jako u běžného automobilu s manuální převodovkou, ale jak postupuje nahoru, virtuální schéma mu nabídne další sadu převodových stupňů.  Pokud je tedy zvolen šestý rychlostní stupeň, zobrazí se na displeji další dostupné převodové stupně, které řidiči umožní řadit dál. |Zdroj: patentová přihláška Toyoty
Toyota již tuto technologii testuje v modelu Lexus UX300e EV. Ti, kdož měli možnost řídit koncept elektromobilu s manuální převodovkou, popisují zážitek z jízdy jako zábavný. Například motoristický novinář Joel Stocksdale z webu Autoblog doslova napsal, že mu tato zkušenost „zamotala hlavu“. Zdroj: patentová přihláška ToyotyToyota již tuto technologii testuje v modelu Lexus UX300e EV. Ti, kdož měli možnost řídit koncept elektromobilu s manuální převodovkou, popisují zážitek z jízdy jako zábavný. Například motoristický novinář Joel Stocksdale z webu Autoblog doslova napsal, že mu tato zkušenost „zamotala hlavu“. Zdroj: patentová přihláška Toyoty
Toyota již tuto technologii testuje v modelu Lexus UX300e EV. Ti, kdož měli možnost řídit koncept elektromobilu s manuální převodovkou, popisují zážitek z jízdy jako zábavný. Například motoristický novinář Joel Stocksdale z webu Autoblog doslova napsal, že mu tato zkušenost „zamotala hlavu“. |Zdroj: patentová přihláška Toyoty
Dle Stocksdala je provedení navzdory složitosti manuální verze poměrně jednoduché. Řadicí páka a spojkový pedál nejsou spojeny s ničím dalším, přičemž jsou vybavené senzory pro detekci polohy řadicí páky a spojkového pedálu. Vše ostatní ovládal software, který upravoval točivý moment v závislosti na otáčkách, rychlosti vozidla a převodovém stupni. Zdroj: patentová přihláška ToyotyDle Stocksdala je provedení navzdory složitosti manuální verze poměrně jednoduché. Řadicí páka a spojkový pedál nejsou spojeny s ničím dalším, přičemž jsou vybavené senzory pro detekci polohy řadicí páky a spojkového pedálu. Vše ostatní ovládal software, který upravoval točivý moment v závislosti na otáčkách, rychlosti vozidla a převodovém stupni. Zdroj: patentová přihláška Toyoty
Dle Stocksdala je provedení navzdory složitosti manuální verze poměrně jednoduché. Řadicí páka a spojkový pedál nejsou spojeny s ničím dalším, přičemž jsou vybavené senzory pro detekci polohy řadicí páky a spojkového pedálu. Vše ostatní ovládal software, který upravoval točivý moment v závislosti na otáčkách, rychlosti vozidla a převodovém stupni. |Zdroj: patentová přihláška Toyoty

Toyota si patentuje virtuální manuální převodovku pro elektromobily. Má mít až 14 převodů

Zmenšit