Gateway

Gateway je připravovaná mezinárodní orbitální stanice na oběžné dráze okolo Měsíce. Z Gateway by měli lidé létat na povrch Měsíce v rámci programu Artemis. Zárodek stanice má být hotov v roce 2024. Stanice se bude pohybovat okolo Měsíce ve výšce 1500 až 70 000 km.

NASA ukázala, jak postupuje stavba rakety SLS, která dostane člověka zpět na Měsíc | Zdroj:  NASA/SSC

** NASA pokračuje ve stavbě rakety SLS, která má dopravit člověka na Měsíc a být páteří programu Artemis ** Raketa by mohla poprvé odstartovat za dva roky ** SLS využívá mnoho částí raketoplánu

24.  9.  2019 | Petr Kubala | 30

Rodí se Artemis: NASA oslovila 11 firem, aby navrhly prvky pro návrat člověka na Měsíc | Zdroj:  NASA

** Podle aktuálních představ Trumpovy administrativy se má člověk do pěti let vrátit na Měsíc. ** Po programu Apollu přichází projekt Artemis. ** Prvky pro Artemis navrhnou soukromé firmy. ** NASA jich oslovila 11.

18.  5.  2019 | Petr Kubala | 24