Gravitace

Na Živě.cz se tématu Gravitace věnujeme průběžně. Přečtěte si tyto články a budete vědět všechno důležité.

Legenda slaví. Hubbleův kosmický dalekohled pozoruje vesmír už 30 let

** Hubbleův kosmický dalekohled funguje už 30 let ** Data z něj vyprodukují 1000 odborných studií ročně ** Dalekohled přispěl k řadě důležitých objevů

23.  4.  2020 | Petr Kubala | 4

Tanec nepovedených hvězd. Vědci díky němu zvážili a změřili dva hnědé trpaslíky  | Zdroj:  Janella Williams, Penn State University.

Tanec nepovedených hvězd. Vědci díky němu zvážili a změřili dva hnědé trpaslíky

** Astronomové objevili unikátní trojnásobný systém ** Ten je tvořený třemi hnědými trpaslíky ** Vzájemný oběh hnědých trpaslíků jim pomohl zjistit údaje o hmotnosti a velikosti

11.  3.  2020 | Petr Kubala

Vesmírná observatoř Gaia se štěstím našla hvězdy, které ze Země nejsou vůbec vidět | Zdroj:  ESA/ATG medialab (pozadí ESO/S. Brunier).

** Vesmírná observatoř Gaia objevila dvě dosud neznámé hvězdy ** Ty se nacházejí ve vzdálenosti zhruba 2 500 světelných let ** Pro naše přístroje jsou však neviditelné

7.  2.  2020 | Stanislav Mihulka | 1

Je to zmrzlý svět. Objev druhé planety u Proximy Centauri může být přesto jeden z nejvýznamnějších | Zdroj:  NASA, ESA

** Astronomové možná objevili druhou planetu u Proximy Centauri, která je nejbližší hvězdou od Slunce ** Planeta obíhá ve vzdálenosti 1,5 AU ** Existenci Proximy c bude třeba potvrdit

27.  1.  2020 | Petr Kubala | 1

Jak bude znít první marsovský vrtulník? Skoro jako tripodi z Války světů  | Zdroj:  NASA/JPL-Caltech

Jak bude znít první marsovský vrtulník? Skoro jako tripodi z Války světů

** Po polovině července odstartuje k Marsu nový americký rover Mars 2020. ** Na palubě bude mít i první mimozemský vrtulník. ** Unikátní stroj se bude muset poprat s krutými podmínkami rudé planety.

12.  1.  2020 | Petr Kubala | 6