Huawei začíná v Číně prodávat auto. Nevyrábí jej celé, ale dodává klíčové systémy

Huawei bylo dříve známé hlavně z mobilního světa a pozice jednoho z největších prodejců. Po restrikcích hlavně ze strany USA se ale vydává i na další trhy a jedním z nich jsou automobily. Ve spolupráci se značkou Seres nyní uvedlo nový automobil, který pohání technologie právě od Huawei.

Ve svých vlajkových obchodech v Číně prodává Huawei nejen své produkty, ale nyní i automobily. Konkrétně začal prodej modelu Seres SF5. Jedná se o elektromobil s rozšířeným dojezdem. základem je tedy motor poháněný bateriemi, v záloze je ale i spalovací motor. Ten však neslouží přímo pro pohon, ale jen pro dobíjení baterií a prodloužení dojezdu.

Ten je v základu pouze 180 kilometrů, díky použitému řešení je ale lze prodloužit až na 1 000 km. Pohon nazývá firma Huawei DriveONE Three-in-One Electric Drive, z 0 na 100 km/h se dostane za 4,68 sekund. Huawei se stará také o vnitřní systém a ovládání, najdeme tak zde Huawei HiCar. Díky tomu lze automobil propojit s chytrým telefonem a využít jej pro ovládání.

Zajímavostí je i možnost nabíjení vehicle-to-vehicle, kde je možné z automobilu nouzově nabít jiný a vehicle-to-load, kde je možné nabíjet třeba gril na výletě. Ten ale s ohledem na dojezd zřejmě nebude moci být příliš daleko od nejbližší zásuvky.

Základní cena startuje na 216 800 CNY (V přepočtu přibližně 717 000 korun) pro pohon dvou kol a 246 800 CNY (816 000 korun) pro pohon všech čtyř kol. Prodej startuje 21. dubna, prozatím ale nelze očekávat, že by automobil zamířil i do Evropy či na náš trh.

Když to nejde s telefony, zkouší to s auty

Čínské Huawei dostalo poměrně velkou ránu od bývalého prezidenta USA, Donalda Trumpa, který zablokoval firmě většinu dodávek od partnerů a de facto znemožnil prodávat své mobilní telefony v podobě, jako tak činila roky. Kvůli tomu tak nové smartphony Huawei neběží na Androidu se službami od Googlu a do budoucna se počítá s kompletním přechodem na vlastní systém.

Firma tak hledá další možnosti, kde by se mohla uplatnit a mohutně investuje právě do automobilů, hlavně tedy elektromobilů. Pozornosti neušly ani autonomní auta, kde chce Huawei konkurovat populární Tesle.

I v tomto případě nebude Huawei produkovat automobily samo o sobě (alespoň ze začátku), ale spojí se s dalšími automobilkami, pro které dodá svůj software a řešení. Podobným směrem se ostatně pravděpodobně vydá i Apple, byť v tomto případě nejsou známy konkrétní firmy a ani plán společnosti do budoucna.

Diskuze (3) Další článek: Test grafické karty Asus TUF Gaming Radeon RX 6800 XT O16G: Dobrá alternativa k originálu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,