Jídlo

Jídlo je častým cílem výzkumů a kolem stravy vzniká mnoho zajímavých vědeckých prací. Sledujeme největší vědecké zajímavosti týkající se jídla, najdete je v článcích níže.

Bezlepková dieta srdci zdravých lidí neprospívá!

** Lidé trpící celiakií jsou odkázáni na potraviny, které neobsahují lepek ** Stále populárnější je ale bezlepková dieta i mezi zdravými lidmi ** Nejnovější studie však tuto dietu zdravým lidem nedoporučuje

9.  5.  2017 | Jaroslav Petr | 6

Paleodieta a zubní kazy: lovci mají horší zuby než sběrači

** Výzkum chrupu lovců a sběračů z Afriky skončil překvapením - mužům se zuby kazí, ženám ne! ** Nejzdravější zuby mají sběračky, které se živí především rostlinnou stravou ** Maso či produkty zemědělství však za kazy přímo nemohou

2.  5.  2017 | Jaroslav Petr | 8

Fascinující: V ranním šálku kávy je ukrytý obrovský chemický vesmír

**V jediném šálku kávy se nalézají miliardy molekul **Mnohé z nich mají velice zajímavé funkce **Podívejte se na video, které tento chemický vesmír ukazuje

3.  2.  2017 | Jiří Černý

Půst je recept na zdravý a dlouhý život

** Recept na zdraví a dlouhověkost se skrývá v pětidenním půstu drženém jednou měsíčně ** Půst nepoškozuje organismus ** Naopak zlepšuje stav oběhového systému a snižuje riziko nádorových onemocnění

20.  2.  2017 | Jaroslav Petr | 7

Vitamínové doplňky mohou nadělat víc škody než užitku

Řada lidí je přesvědčena, že pro udržení zdraví je nezbytné konzumovat vitamínové a minerální doplňky. Desetiletí vědeckého výzkumu ale ukazují, že zdraví příliš neprospívají a mohou být dokonce škodlivé.

1.  2.  2017 | Roman Polach | 1

Na téma: Jídlo, pití, vaření

V dnešním Na téma se podíváme na oblíbenou lidskou činnost. Pro ty, co rádi jedí, pijí a vaří, zde máme výběr deseti programů ze serveru GigaManie. Můžete zde získat kuchařky s recepty, evidenci vaší vinotéky nebo i něco pro vaše zdraví a kontrolu tělesné konstituce.

10.  2.  2007 | Josef Kraus | 10