Lidé

Přečtěte si zajímavé redakční články, které se věnují tématu Lidé.

Sledujte Živě.cz na Facebooku
Vytrvalost někdy škodí, ale člověk je k tomu slepý

** Lidé i zvířata často vynakládají na dosažení pofiderních cílů neúměrně mnoho námahy ** Není pro ně ani tak důležitý cíl, ale úsilí, které doposud vynaložili ** Čím více námahy nás už marné snažení stálo, tím méně jsme ochotni se vzdát

16.  7.  2018 | Jaroslav Petr | 9

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let

29.  6.  2018 | Petr Kubala | 53

Vědci se snaží vypěstovat „minimozky“ neandrtálců!

** Vědci vyměňují v dědičné informaci lidských buněk úseky DNA za vybrané geny neandrtálců ** Z takových „poneandrtálštěných“ buněk pak v laboratoři pěstují mozkovou tkáň ** Získáme tak odpověď na otázky, zda, nakolik a čím se mozky našich předků lišily od mozků neandrtálců

14.  5.  2018 | Jaroslav Petr | 7

Školní rozvrh by měl respektovat skřivany a sovy

** Podle typu denní aktivity lze lidi rozdělit na sovy, pěnkavy a skřivany ** Školní rozvrhy nerespektují biorytmy studentů a dostávají je do tzv. sociálního jet legu ** Když chodí studenti do školy mimo svůj optimální čas aktivity, hůře se učí a mají horší prospěch

2.  4.  2018 | Jaroslav Petr | 59

Mozkové buňky nám jen neubývají, schopnost obnovy neuronů však lidský mozek postupně ztrácí

** Dlouho jsme věřili, že se nám mozek neustále obnovuje a čerpali jsme z toho naději pro léčbu celé řady vážných onemocnění ** Teď však průlomové studie prokázaly, že lidský mozek ztrácí tuto schopnost už ve věku 17 let ** Je konec nadějí? A byla to právě ztráta obnovy mozku, co vyneslo člověka na výsluní evoluce?

20.  3.  2018 | Jaroslav Petr | 7

Jak zachraňovat životy na bojišti? Zpomalením biologického času!

Američané pracují na projektu, jehož účelem je manipulovat čas, který mají zdravotníci na bojištích na záchranu životů vojáků ** Nejde o nějaký stroj času, ale o výzkum soustředěný na molekulární biologii ** Vědci se snaží zpomalit biologické procesy a tím nabídnout zdravotníkům a samozřejmě také raněným vojákům více času.

7.  3.  2018 | Stanislav Mihulka | 4