Michio Kaku: „Myslím, že první kontakt s mimozemšťany navážeme v tomto století.“

Slavný teoretický fyzik a popularizátor vědy Michio Kaku se stále domnívá, že první kontakt s mimozemšťany navážeme ještě v tomto století. Zopakoval to i během nedávného rozhovoru s komikem a moderátorem Stephenem Colbertem v pořadu The Late Show.

Kaku ve prospěch svého názoru mj. argumentuje tím, že se nacházíme ve „druhé zlaté éře průzkumu vesmíru“ – a to díky Muskově společnosti SpaceX.

„Abych byl upřímný... dostávám e-maily od lidí, kteří tvrdí: ‘Mýlíte se, profesore, mimozemšťané jsou již tady.‘ Prý byli v létajících talířích, prý byli uneseni,“ připustil.

„Říkám jim, že až je příště unese mimozemský létající talíř, tak ať proboha něco ukradnou. Je mi jedno jestli to bude pero nebo čip, prostě něco ukradněte! Protože neexistuje žádný zákon proti okradení mimozemské civilizace,“ dodal.

Kaku rovněž prozradil, na jakých místech máme podle jeho názoru největší šanci nalézt mimozemský život. „Byl bych rád, kdyby nějaké formy života, možná dokonce mikrobiální život, existovaly na Marsu. Ale nejlepšími sázkami jsou měsíce Jupitera a Saturnu,“ řekl.

„Europa a Enceladus mají tekuté oceány, miliardy mil od Slunce… kdo by si to pomyslel? Objem těchto oceánů je větší než oceánů planety Země!“

Diskuze (14) Další článek: Před 60 lety se vydal do kosmu první člověk. Příběh Jurije Gagarina: ze slévače kosmonautem