Mimozemský život

O tématu Mimozemský život jsme již napsali řadu článků. Dozvíte se z nich všechny důležité informace.

Týden Živě: K čemu je dobrý koronavirus a proč bude mít váš příští monitor 43"

** COVID-19 má i světlé stránky. Třeba čistý vzduch v Číně ** Váš nový monitor bude mít 43" a rozlišení 4K ** SETI@Home končí a blíží se regulace dronů

8.  3.  2020 | David Polesný,  | 23

Slibný svět: Superzemě K2-18b by mohla být obyvatelnou planetou | Zdroj:   ESA/Hubble, M. Kornmesser, CC BY 4.0

Slibný svět: Superzemě K2-18b by mohla být obyvatelnou planetou

** Z našeho pohledu je exoplaneta K2-18b dost exotický svět ** Rok tam trvá jen 33 dní a atmosféra je bohatá na vodík ** Nový výzkum však ukázal, že by mohla být obyvatelná

2.  3.  2020 | Stanislav Mihulka | 5

Geologický proces, nebo život? Množství kyslíku v atmosféře Marsu se podivně mění | Zdroj:  NASA/JPL-Caltech/MSSS

** Koncentrace kyslíku se na Marsu mění i jinak, než jen vlivem střídání ročních období. ** Pro vědce jsou tyto změny velkou záhadou. ** Kromě kyslíku se mění také koncentrace metanu.

13.  11.  2019 | Petr Kubala | 14

Jak to vypadá na povrchu údajně obyvatelné exoplanety K2-18b?  | Zdroj:  ESA/Hubble, M. Kornmesser

Jak to vypadá na povrchu údajně obyvatelné exoplanety K2-18b?

** Exoplaneta K2-18b je popisována jako obyvatelná. Na jejím povrchu ale budou panovat extrémní podmínky ** Planeta má mnohem blíže k Neptunu než k Zemi.

14.  9.  2019 | Petr Kubala | 6