Mise Mars 2020: NASA zapnula vrtulník Ingenuity a poprvé ve vesmíru dobila jeho baterie

NASA oznámila, že nedávno zapnula svou helikoptéru zvanou Ingenuity („Důvtip“)  – zatím ještě ne na povrchu rudé planety, ale během dlouhé cesty meziplanetárním prostorem.

Jak jsme vás již informovali, mise Mars 2020 byla zahájena 30. července. O týden později výše jmenovaná vesmírná agentura vrtulník aktivovala, začala nabíjet jeho lithium-iontové baterie a analyzovala jejich stav.

Z oficiální zprávy plyne, že baterie se během 8 hodin nabily na 35 %. Protože taková úroveň je podle realizačního týmu pro přeletovou fázi optimální, tatáž činnost se bude provádět každých zhruba 14 dní.

„Tato nabíjecí aktivita ukazuje, že jsme přežili start a že zatím dokážeme zvládnout i drsné prostředí meziplanetárního prostoru,“ uvedla projektová manažerka MiMi Aung.

„Než se pokusíme o první experimentální letovou zkoušku na jiné planetě, čeká nás ještě hodně prvenství, ale právě teď máme všichni z budoucnosti velmi dobrý pocit,“ dodala Aung.

Diskuze (7) Další článek: Poznámkový blok jako samostatná aplikace v Microsoft Store má novou ikonu, ale nejistý osud