Oceán

Na Živě.cz se tématu Oceán věnujeme průběžně. Přečtěte si tyto články a budete vědět všechno důležité.

Mezi vyhynutím dinosaurů a současnými změnami klimatu existují souvislosti

** Dopad asteroidu, který vyhubil dinosaury, způsobil globální oteplování ** Vyšší teplota způsobila nedostatek kyslíku v oceánech ** Efekt může nastat v budoucnu vlivem současných změn klimatu, i když pomalejším tempem

14.  8.  2018 | Petr Kubala | 25

Delfíni amerického námořnictva lovili miny během cvičení RIMPAC 2018 | Zdroj:  <a href="https://www.flickr.com/photos/compacflt/43610030622">U.S. Pacific Fleet</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/deed.cs">CC BY-NC 2.0</a>

Delfíni amerického námořnictva lovili miny během cvičení RIMPAC 2018

** RIMPAC je největší námořní vojenské cvičení na světě ** Letos se ho zúčastnilo i několik systémů Mark 7 Marine Mammal ** Jde o delfíny, kteří jsou trénováni na vyhledávání min v oceánu

2.  8.  2018 | Stanislav Mihulka | 20

Drsný pozemšťan: Vědci našli mikroba, který by přežil na Enceladu

** Saturnův ledový měsíc Enceladus s podpovrchovým oceánem jedním z nadějných míst, kde by mohl být objeven mimozemský život ** Mikrobiologové teď na Zemi našli organismus, který by mohl žít i v náročných podmínkách na Enceladu ** Jde o mikroba z mořských hlubin poblíž Japonska, který se jmenuje Methanothermococcus okinawensis

9.  3.  2018 | Stanislav Mihulka | 3

Plošinu nepotřeboval! Falcon 9 od SpaceX přistál rovnou do oceánu

1.  2.  2018 | Petr Kubala | 9

Slapové síly zřejmě po miliardy let ohřívají měsíc Enceladus. Podle některých teorií by mohl být obyvatelný | Zdroj:  NASA

** Enceladus je ledový měsíc Saturnu, který by mohl mít podpovrchový kapalný oceán ** Má nejspíš jádro, které umožňuje udržovat hydrotermální aktivitu v jeho nitru ** Podle některých teorií by Enceladus mohl být obyvatelný.

9.  11.  2017 | Stanislav Mihulka | 2