Opel staví elektromobily pro závody v rallye. Už testuje prototypy

Elektrický Opel e-Corsa bude nabízen také jako rallyové náčiní. O tom nás automobilka informovala již dříve. Teď už ovšem s dvojicí prototypů Corsy e-Rally najíždí cenné zátěžové kilometry v testovacím centru v německém Dudenhofenu. Jsou zde sbírána důležitá data. S elektrickým rallye autem totiž Opel vstupuje do neznáma.

„Obě auta najíždí co největší počet kilometrů, abychom si hned v prvotní fázi testování nasbírali co nejvíce dat. Zkušenosti s provozováním elektrických rallye aut vlastně neexistují, nemáme tedy z čeho vycházet. V prvé řadě se tak musíme spoléhat na výpočty a simulace, které postupně nahrazujeme reálnými daty,“ uvedl Jörg Schrott, ředitel divize Opel Motorsport.

Podle Schrotta však probíhá testování úspěšně. Inženýři se zaměřují i na zatěžování a teplotní management baterie vozu, stejně jako na adaptování softwaru pro využití na rychlostních zkouškách. Elektrická rallye Corsa by se měla schopnostmi minimálně vyrovnat svému předchůdci se spalovacím motorem, Opelu Adam Cup.

Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční e-Corsy, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 Nm točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh. Pro maximální využití energie bude nicméně rallye auto pracovat ve třech speciálních režimech.

V závodním režimu má být auto schopné využívat svůj plný výkon a točivý moment po alespoň 60 kilometrů. K dispozici bude nicméně i nastavení pro závodění v dešti s omezením točivého momentu. Pro přejezdy mezi „erzetami“ posádky využijí režim „Eco“ k úspoře energie v bateriích.

Stejně jako dříve hledí Opel na začínající posádky a týmy. Nejprve se elektrické Corsy objeví ve vlastním šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup. Prvních 20 exemplářů plánuje automobilka vyrobit pro sezónu 2020/2021.

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Diskuze (4) Další článek: Týden Živě Speciál: Unikátní český síťový počítač MOX a projekt Turris

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,