Brněnský strojírenský veletrh se před třiceti lety – 16. září roku 1987 – stal dějištěm světové premiéry. Škoda po mnoha desetiletích představila svůj první osobní vůz s motorem vpředu: Favorit.
Rozhodnutí o vývoji Škodovky s moderní koncepcí přijala tehdejší československá vláda na samém konci roku 1982 a stanovila i termíny pro ukončení vývoje a zahájení výroby. Vývojové práce měly skončit nejpozději na konci června roku 1985, výroba pak měla odstartovat v roce 1987.
I dnes je Škoda Favorit stále hojně rozšířený automobil na silnicích v Česku i v řadě okolních zemí. Je tomu tak i přes to, že její výroba po zahájení v roce 1988 skončila po sedmi letech v roce 1995. Za tu dobu se vyrobilo téměř osm set tisíc kusů hatchbacků a přes dvě stě tisíc kombíků s označením Forman.
Podívejte se na komentovanou galerii, nebo si přečtěte víc v článku na webu AutoRevue.