Příroda

Příroda je fascinujícím inženýrem a přestože se na VTM věnujeme primárně vědě a technice, rádi se dotýkáme i ryze přírodních věd a zajímavostí. Níže jsou naše články na téma příroda.

Drsný pozemšťan: Vědci našli mikroba, který by přežil na Enceladu

** Saturnův ledový měsíc Enceladus s podpovrchovým oceánem jedním z nadějných míst, kde by mohl být objeven mimozemský život ** Mikrobiologové teď na Zemi našli organismus, který by mohl žít i v náročných podmínkách na Enceladu ** Jde o mikroba z mořských hlubin poblíž Japonska, který se jmenuje Methanothermococcus okinawensis

9.  3.  2018 | Stanislav Mihulka | 3

Jak zachraňovat životy na bojišti? Zpomalením biologického času!

Američané pracují na projektu, jehož účelem je manipulovat čas, který mají zdravotníci na bojištích na záchranu životů vojáků ** Nejde o nějaký stroj času, ale o výzkum soustředěný na molekulární biologii ** Vědci se snaží zpomalit biologické procesy a tím nabídnout zdravotníkům a samozřejmě také raněným vojákům více času.

7.  3.  2018 | Stanislav Mihulka | 4