Elektrické SUV předvedl už také francouzský Renault, ale zatím jen ve formě konceptu. Ovšem ne ledajakém! Jmenuje se Morphoz a je to elektromobil, který dokáže prodlužovat či zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití.
Vůz nabízí možnost provozu ve dvou režimech: kratším City a prodlouženém Travel. V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru, po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru. K tomu se ještě o 15 cm prodlouží zavazadlový prostor v zadní části. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže.
Prodloužením rozvoru a délky konceptu se nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km. V městském využití totiž používá Morphoz standardně 40kWh baterii (dojezd až 400 km). Auto se dobíjí indukčně, kabel tedy není zapotřebí.
Samotná přeměna vozu společně s výměnou baterií má probíhat na určených stanovištích, kde bude samozřejmě celý proces probíhat zcela automaticky. Ačkoliv koncept předvádí technický základ nové modulární platformy CMF-EV pro elektromobily značky, měnící se rozvor bychom zrovna u sériových vozů Renaultu neočekávali.
Interiér je tvořen s ohledem na autonomní řízení 3. úrovně, kdy může řidič nechat zasunout zrovna nepotřebné displeje a ovládání infotainmentu vozu nechat na umělé inteligenci. Sedadlo pasažéra je poté otočné směrem dozadu. Čalounění i obložení interiéru spoléhá na recyklované materiály.
Koncept používá jeden elektromotor pohánějící přední kola. V městském režimu produkuje výkon 100 kW (136 koní), zatímco v cestovním využití se výkon zvyšuje na 160 kW (217 koní).