Satelit

Téma Satelit na Živě.cz průběžně sledujeme. Zde jsou všechny redakční články, které se tématu věnují.

Evropská kosmická agentura nechala vybuchovat baterie kvůli boji s vesmírným odpadem | Zdroj:  ESA/Airbus

18.  3.  2019 | Stanislav Mihulka | 6

Terrapattern a GeoVisual Search: unikátní systém hledání struktur na satelitních snímcích Země

17.  2.  2019 | Karel Javůrek | 1

Nad Kubou explodoval meteorit – úlomky rozbíjely okna a bombardovaly domy

** Nad Kubou v pátek odpoledne explodoval meteorit ** Úlomky rozbily několik oken, prorážely střechy a billboardy ** Vesmírného vetřelce zachytily i meteorologické satelity

5.  2.  2019 | Karel Kilián | 16

Facebook pracuje na vesmírné laserové komunikaci. která bude sloužit pro připojení k internetu kdekoli na Zemi

27.  1.  2019 | Karel Javůrek | 11

Satelitní určování polohy už dávno neznamená jen GPS. Konkurence roste na všech frontách

** Satelitní systém pro určování polohy už dávno není jen GPS ** Do hry vstupují další země, jako je Čína, Japonsko či Indie ** Jaké překážky a výzvy čekají poziční družicové systémy?

26.  12.  2018 | Karel Kilián | 10

Satelitní internet Elona Muska by mohl zabíjet. Podle výpočtů existuje reálná šance, že někomu spadne na hlavu

** Vypusťte na oběžnou dráhu 12 tisíc družic ** Budou mít cca šestiletou životnost ** Co se s nimi stane pak? Všechny prý zdaleka neshoří

18.  12.  2018 | Jakub Čížek | 46

Dnes je to CubeSat, zítra vesmírný odpad. Jak dlouho zůstanou tisíce nanosatelitů na oběžné dráze?

** Do vesmíru míří stále větší množství malých družic (CubeSatů). Na oběžné dráze mohou vydržet desítky let. ** Jak velkým problémem jsou z pohledu kosmického smetí?

31.  8.  2018 | Petr Kubala | 10