SpaceX na ISS dopraví řadu vědeckých experimentů. Bude mezi nimi i robotická paže

SpaceX během nadcházející zásobovací mise dopraví na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) řadu zajímavých vědeckých experimentů. Mj. mezi nimi bude i robotická paže japonského startupu GITAI.

Podle dostupných informací je hlavním cílem ověřit, jak dotyčná technologie bude fungovat v podmínkách mikrogravitace.

Pokud vše půjde dobře, GITAI svůj výtvor bude chtít otestovat také mimo prostory ISS. To by mohlo položit základ pro robotické vesmírné procházky a další zajímavé činnosti.

Nahradí roboti lidské astronauty?

„Tato technologická demonstrace má ukázat světu, že schopnosti nezbytné pro automatizaci ve vesmíru jsou konečně k dispozici,“ uvedl CEO výše jmenované firmy Toyotaka Kozuki.

„Poskytuje to levný a bezpečnější zdroj práce ve vesmíru a otevírá to dveře skutečné komercializaci vesmíru,“ dodal.

Připomeňme, že tento startup má velké ambice. Jeho zakladatelé se domnívají, že humanoidní roboti by jednoho dne mohli nahradit lidské astronauty, což by ušetřilo až 90 % nákladů potřebných na dopravu jedné osoby ze Země na vybranou orbitální stanici.

Váš názor Další článek: Aktualizace rozbily některým uživatelům přepínání mezi aplikacemi pomocí klávesové zkratky