SpaceX

SpaceX, celým jménem Space Exploration Technologies Corporation, je americká společnost, která se zaměřuje na komerční lety do vesmíru. Jejím zakladatelem je Elon Musk, známý z automobilky Tesla Motors.

Astrobiolog varuje Muska: Na Marsu skončíte hloupý, nebo mrtvý  | Zdroj:  SpaceX, CC 1.0

Astrobiolog varuje Muska: Na Marsu skončíte hloupý, nebo mrtvý

** Kolonizovat Mars bude velmi těžké ** Podle astrobiologa je jedním z největších problémů nebezpečné záření ze Slunce a vzdáleného vesmíru ** Elon Musk chce do roku 2050 dopravit na Mars milion lidí

23.  1.  2020 | Petr Kubala | 123

Labutí píseň noční oblohy? Jak Musk a spol. mohou zničit pozemskou astronomii | Zdroj:   Hernan Fernandez Retamal, CC BY-SA 3.0

Labutí píseň noční oblohy? Jak Musk a spol. mohou zničit pozemskou astronomii

1.  1.  2020 | Petr Kubala | 47

Největší IT události a aféry roku 2019. Připomeňte si je měsíc po měsíci

** Celému roku dominovala obchodní válka mezi USA a Čínou ** Končícímu desetiletí pak buzzwordy jako umělá inteligence ** Připomeňte si to nejdůležitější měsíc po měsíci

31.  12.  2019 | Jakub Čížek | 12

První mise Starlineru nakonec trvala jen dva dny. Astronauty však neúspěch neodradil

** Kosmická loď Starliner od společnosti Boeing uskutečnila první let do vesmíru. ** Při první demonstrační misi byla bez astronautů. ** Záměr se ale nezdařil, k ISS nedoletěl. ** Po dvou dnech ve vesmíru přistál Starliner ve White Sands v Novém Mexiku.

22.  12.  2019 | Petr Kubala,  | 30

SpaceX chystá příští rok až 38 startů Falconu 9. Létat bude hlavně s družicemi Starlink | Zdroj:  SpaceX

** SpaceX chce příští rok uskutečnit více startů rakety Falcon 9 ** Startovat bude především s družicemi sítě Starlink ** Jeden start bude svou dráhou speciální a historický

24.  12.  2019 | Petr Kubala | 54

Navštívili jsme obří robotickou halu Amazonu v polském Štětíně. Právě sem jezdí Ježíšek a Santa Claus

** Štětínské překladiště zaměstnává 3 200 robotů ** Stroje tu postupně nahrazují člověka ** Navštívili jsme ho za plného provozu během předvánoční špičky

8.  12.  2019 | Jakub Čížek | 14

Boeing vytáhl z NASA další peníze. Za letenku k ISS mu zaplatí více než Rusům | Zdroj:  NASA

Boeing vytáhl z NASA další peníze. Za letenku k ISS mu zaplatí více než Rusům

** Podle nového auditu dostal Boeing více peněz, než měl. ** Za jednu sedačku zaplatí NASA 90 milionů dolarů, což je téměř dvojnásobek ve srovnání se SpaceX. ** První komerční lety s posádkou proběhnou nejspíše až v létě příštího roku.

17.  11.  2019 | Petr Kubala | 17

Obří rakety Starship budou pravděpodobně startovat z příbřežních kosmodromů

** SpaceX staví obří raketu a kosmickou loď Starship (původně BFR) ** Jejím úkolem bude doprava lidí na velké vzdálenosti, lety na oběžnou dráhu, Měsíc i Mars ** Starship budou pohánět motory Raptor využívající metan

20.  9.  2018 | Petr Kubala,  | 77

Boeing vyzkoušel záchranný systém kosmické lodě Starliner

** Boeing provedl test záchranného systému lodě Starliner. ** Systém odnese loď do bezpečí v případě problémů na startovací rampě nebo během startu.

3.  11.  2019 | Petr Kubala | 25