SpaceX

SpaceX, celým jménem Space Exploration Technologies Corporation, je americká společnost, která se zaměřuje na komerční lety do vesmíru. Jejím zakladatelem je Elon Musk, známý z automobilky Tesla Motors.

SpaceX už nebude jediná: Unikátní opakovatelně použitelnou raketu Electron zachytí při přistání vrtulník | Zdroj:  Rocket Lab

** Raketa Electron má za sebou už sedm startů ** Vynáší menší družice ** Samotná raketa je unikátní a brzy se stane druhou, která bude opakovatelně použitelná

7.  8.  2019 | Petr Kubala | 6

Astronauti na oběžné dráze otestují kit pro těžbu surovin ve vesmíru pomocí bakterií | Zdroj:  University of Edinburgh/Rosa Santomartino

** Ve vesmíru se již rozbíhá těžba surovin ** Prozatím ale jen na palubě Mezinárodní vesmírné stanice ** Právě zde bude otestován unikátní kit pro těžbu s pomocí bakterií

2.  8.  2019 | Stanislav Mihulka | 1

Apollo 11: Bez exotických počítačů s výkonem lepší kalkulačky by to nešlo

** Dnešní vesmírné lodě SpaceX jsou prošpikované výkonnými počítači ** NASA to musela před půlstoletím zvládnout se zlomkem výkonu ** Podívejte se na několik klíčových počítačů, které se staraly o let

16.  7.  2019 | Jakub Čížek | 22

SpaceX už ví, proč jí při testu vybuchla loď Crew Dragon | Zdroj:  NASA

SpaceX už ví, proč jí při testu vybuchla loď Crew Dragon

** SpaceX už ví, proč došlo v dubnu k explozi kosmické lodě Crew Dragon. ** Loď má dopravovat astronauty k ISS. ** První let s lidmi by se mohl uskutečnit letos, ale reálnější je začátek příštího roku.

15.  7.  2019 | Petr Kubala | 27

Záchrana aerodynamického krytu za 6 milionů dolarů. SpaceX uveřejnila unikátní video | Zdroj:  SpaceX

** Při nedávném startu Falconu Heavy se podařilo zachránit polovinu aerodynamického krytu ** SpaceX uveřejnila video z jeho průletu atmosférou ** Cena celého krytu je 6 milionů dolarů

4.  7.  2019 | Petr Kubala | 14

NASA otestovala za letu záchranný systém Orionu | Zdroj:  NASA TV

NASA otestovala za letu záchranný systém Orionu

** V úterý ve 13:00 provedla NASA test záchranného systému lodi Orion za letu ** Model lodi byl vynesen do výšky 10 km, kde se 55 s po startu aktivoval záchranný systém a odnesl loď pryč od rakety.

1.  7.  2019 | Petr Kubala | 3

Fotogalerie: První noční start nejsilnější rakety současnosti. Falcon Heavy rozzářil floridské nebe | Zdroj:  SpaceX

** Raketa Falcon Heavy má za sebou třetí start ** Nejtěžší raketa současnosti poprvé startovala v noci ** Hlavním cílem byl zisk certifikace amerického letectva

26.  6.  2019 | Petr Kubala | 1

Falcon Heavy rozzářila noční nebe a odstartovala s 24 družicemi. Centrální stupeň havaroval

** Raketa Falcon Heavy má za sebou třetí start. ** Jedná se o demonstrační misi pro americké letectvo ** Falcon Heavy při něm vynesla 24 družic.

25.  6.  2019 | Petr Kubala | 92

Mise GPIM: NASA brzy otestuje revoluční „zelené palivo“ pro kosmické lodě | Zdroj:  Ball Aerospace

Mise GPIM: NASA brzy otestuje revoluční „zelené palivo“ pro kosmické lodě

** V Air Force Research Laboratory vyvinuli nové palivo pro kosmické lodě ** Jde o směs dusičnanu hydroxyl-amonného s okysličovadlem ** Palivo bývá přezdíváno jako zelené, protože když se spaluje, tak vznikají netoxické plyny

14.  6.  2019 | Stanislav Mihulka | 5

Starlink: Satelitní internet Elona Muska poskytne připojení kdekoli na Zemi

** Nedávno vynesl Falcon 9 šedesát družic Starlink ** Budou sloužit k poskytování internetového připojení ** Kolem projektu je ale řada nezodpovězených otázek

13.  6.  2019 | Karel Kilián | 101

Boeing chystá raketu pro první pilotovaný let. Stále ještě může předstihnout Muska  | Zdroj:  NASA/Emmett Given

** Stane se první soukromou firmou, která vyšle člověka do vesmíru, Boeing nebo SpaceX? Může to být velmi těsné. ** SpaceX vyšetřuje příčiny dubnové nehody při testu motorů. ** Boeing zatím nemá za sebou ani první bezpilotní let své lodě.

30.  5.  2019 | Petr Kubala

Rodí se Artemis: NASA oslovila 11 firem, aby navrhly prvky pro návrat člověka na Měsíc | Zdroj:  NASA

** Podle aktuálních představ Trumpovy administrativy se má člověk do pěti let vrátit na Měsíc. ** Po programu Apollu přichází projekt Artemis. ** Prvky pro Artemis navrhnou soukromé firmy. ** NASA jich oslovila 11.

18.  5.  2019 | Petr Kubala | 24