Stárnutí

Na Živě.cz se tématu Stárnutí věnujeme průběžně. Přečtěte si tyto články a budete vědět všechno důležité.

Blokáda bílkoviny stárnutí omladila mozky myší

** Při stárnutí mozku sehrává klíčovou roli bílkovinná molekula VCAM1 ** Její vyblokování osvěžilo starým myším zchátralou paměť ** Bude možné spustit v mozku seniorů obdobnou omlazovací kúru?

20.  5.  2019 | Jaroslav Petr | 2

Žralok lidožravý nám poskytl recept na dlouhověkost | Zdroj:  <a href="https://commons.wikimedia.org/wiki/File:White_shark.jpg" >English: Pterantula (Terry Goss) at en.wikipedia</a>, <a href="http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0//deed.cs">CC-BY-SA-3.0</a>

Žralok lidožravý nám poskytl recept na dlouhověkost

** Vědci přečetli kompletní genom slavného „velkého bílého“ žraloka ** Odhalili recepty, jimiž evoluce zajistila tomuto tvorovi nezranitelnost či odolnost k nádorům ** Obávaný zabiják se proměnil v knihu, v které vědci hledají návod na prodloužení lidského života

5.  3.  2019 | Jaroslav Petr | 8

Dobrá zpráva všem: Dlouhověkost nemáme v genech. Držíme ji ve vlastních rukou

** Některé rodiny jsou dlouhověké, v jiných se umírá brzo ** Geny k tomu ale přispívají jen ze 7% ** Zbytek máme do značné míry pod kontrolou

12.  11.  2018 | Jaroslav Petr | 12

Jak zdraví budeme ve stáří? O tom se rozhodlo, když nám bylo deset let!

** Chcete vědět, jestli budete ve stáří fit, nebo jestli vás budou pronásledovat neduhy? Vzpomeňte si na své dětství ** Podmínky, v jakých vyrůstáme v první dekádě života, významně promlouvají do toho, jak budeme zdraví v seniorském věku ** Co dostaneme v této době do vínku, s tím už po zbytek života mnoho nenaděláme