Vesmír

Vesmír či kosmos je souhrnné označení veškeré hmoty, energie a časoprostoru, který je obsahuje. Zahrnuje tedy hvězdy, planety, galaxie, mezigalaktický prostor a další. V užším smyslu se vesmír také někdy užívá jako označení pro kosmický prostor, tedy část vesmíru mimo Zemi.

Viz také: SpaceX, Blue Origin, raketa

Zdroj: CC BY-SA 3.0 Wikipedia, heslo Vesmír

NASA prý objevila paralelní vesmír. Se záhadou z antarktického ledu je ale potřeba zacházet opatrně | Zdroj:  Original uploader was Dinoj at en.wikipedia, CC BY 2.5

** Antarktický projekt detektoval vysokoenergetická neutrina, která měla prolétnout Zemí, což ale není možné. ** Podle některých může jít o důkaz paralelního vesmíru.

Včera | Petr Kubala | 37

Jako kamera z vesmíru. Meteomapa Windy má úchvatnou novinku

19.  5.  2020 | Lukáš Václavík | 1

Řešení záhady: Jak vznikají galaxie ve tvaru písmene X? | Zdroj:  NRAO/AUI/NSF; SARAO; DES

Řešení záhady: Jak vznikají galaxie ve tvaru písmene X?

** S galaxiemi ve tvaru X si astronomové dlouho nevěděli rady ** Jejich tvar vysvětlovaly různé hypotézy ** William Cotton a jeho spolupracovníci se nyní rozhodli tuto záhadu vysvětlit

15.  5.  2020 | Stanislav Mihulka

Starlink v kontextu vesmírného provozu. Kolik nám toho vlastně létá nad hlavou?

** SpaceX svým projektem Starlink výrazně rozšíří počty družic, které létají nad našimi hlavami. ** Počet družic na oběžné dráze ale roste už pár let ** Problém představuje i kosmické smetí