Více než 1500 satelitů Starlink možná bude obíhat v polovině původně plánované výšky

Orbita Země je doslova zahlcená odpadky. NASA v současné době eviduje více než půl milionu kusů takového smetí, z nichž mnohé se pohybují dostatečně rychle na to, aby mohly vážně poškodit kosmickou loď.

Projekt SpaceX zvaný Starlink – vypuštění téměř 12 000 komunikačních satelitů, které mají celé planetě zajistit širokopásmové připojení k internetu – tento problém z pochopitelných důvodů ještě zhorší.

Podle The Verge proto SpaceX napadlo, že více než 1 500 těchto satelitů by mohlo obíhat v polovině původně plánované výšky. Konkrétně řečeno: v cca 550 kilometrech.

Toto řešení má prý hned dvě výhody. Inkriminovaným zařízením nebude hrozit tak velké riziko kolize s odpadky a až doslouží, bude mnohem lehčí „poslat je do důchodu“. V uvedené výšce se o ně totiž automaticky postará zemská atmosféra (pomalu je vytlačí z oběžné dráhy).

Jelikož NASA uvádí, že průměrná životnost jednoho Starlink satelitu bude činit pouhých 5 let, určitě nejde o špatnou myšlenku.

„Je skvělé, že SpaceX uvažuje o důsledcích… Vypouštět satelity jen aby je mělo zničit stávající kosmické smetí, je špatná zpráva pro všechny. Zejména pokud se nacházíte na Mezinárodní vesmírné stanici,“ komentoval to Futurism.

Diskuze (7) Další článek: Kryptoměnový milionář staví v Nevadě obří utopické město využívající blockchain na vše