Viry

Téma Viry na Živě.cz průběžně sledujeme. Zde jsou všechny redakční články, které se tématu věnují.

Sledujte Živě.cz na Facebooku
Testy na koronavirus: Co zmůžou a co naopak ne? | Zdroj:  Pixabay

Testy na koronavirus: Co zmůžou a co naopak ne?

** Testuje se hodně? Testuje se málo? ** Pomůže testování zastavit pandemii? Nebo je k ničemu? ** A jak vlastně testy na koronavirus fungují?

29.  10.  2020 | Jaroslav Petr | 19

Nošení roušky pod nosem není dobrý nápad. Ohrožujete tím sebe i okolí, jsou přesvědčení vědci

** Roušky jsou, ať chceme, nebo ne, aktuálním tématem současnosti ** Má smysl nosit roušku tak, že zakrývá jen ústa? ** Touto otázkou se zabývali vědci ze Severokarolínské univerzity

13.  10.  2020 | Karel Kilián | 83

Nejen remdesivir. Donald Trump bere na COVID-19 i experimentální preparát firmy Regeneron Pharmaceuticals | Zdroj:  Pixabay

** Americký prezident užívá proti koronaviru „provokativní“ novinku americké firmy Regeneron Pharmaceuticals ** Oč jde? K čemu se hodí? ** Čemu zabrání a čemu nikoli?

5.  10.  2020 | Jaroslav Petr | 23

Mutace SARS-CoV-2: Je koronavirus nakažlivější? Oslabil? | Zdroj:  Pixabay

Mutace SARS-CoV-2: Je koronavirus nakažlivější? Oslabil?

** Genetici přečetli více než sto tisíc genomů viru SARS-CoV-2 a našli v nich asi třináct tisíc mutací ** Viry dvou nakažených lidí se ale neliší více než deseti písmeny genetického kódu ** Co to znamená pro vývoj pandemie a třeba i pro účinnost vyvíjených vakcín?

28.  9.  2020 | Jaroslav Petr | 180

Univerzity jako covidová časovaná bomba? | Zdroj:  Pikist

Univerzity jako covidová časovaná bomba?

13.  9.  2020 | Jaroslav Petr | 60

Co s druhou vlnou COVID-19? Recepty odborníků se výrazně liší od těch z počátků pandemie | Zdroj:  Pixabay

** Počty lidí nakažených novým koronavirem u nás překonaly hodnoty z vrcholu první vlny COVID-19 ** Přesto nevězíme ve stejné koronavirové „kaši“ jako před půlrokem ** Recepty, které nyní experti navrhují, se od těch z počátků pandemie výrazně liší

8.  9.  2020 | Jaroslav Petr | 171

Kolik lidí se může nakazit z jediného ohniska nového koronaviru? | Zdroj:  Pikist

Kolik lidí se může nakazit z jediného ohniska nového koronaviru?

2.  9.  2020 | Jaroslav Petr | 39

Studie zdůraznila nutnost testovat na COVID-19 i děti bez příznaků. Mohou být tichými přenašeči viru

** Děti bez symptomů mohou být tichými přenašeči nového koronaviru ** Nová studie zdůrazňuje nutnost testovat lidi bez příznaků ** Virus zůstává v nose a krku dětí v průměru déle než dva týdny

1.  9.  2020 | Karel Kilián | 47

Jak si poradíme s mimozemskými mikroby? Náš imunitní systém na ně není stavěný | Zdroj:  Shutterstock

Jak si poradíme s mimozemskými mikroby? Náš imunitní systém na ně není stavěný

** Čekají nás na jiných kosmických tělesech viry nebo organismy podobné pozemským bakteriím? ** Pokud ano, mohou mít jiné chemické složení než pozemské formy života ** Jak by na takové choroboplodné zárodky reagoval imunitní systém člověka?

31.  7.  2020 | Jaroslav Petr | 23