Volvo testuje autobusy bez řidiče. Cestující začnou vozit v roce 2022

Volvo v Singapuru připravuje test elektrických autobusů bez řidiče, které budou jezdit na zkušební dráze v areálu Nanyang Technological University. V podstatě jde o malé městečko, založené výhradně za účelem testování autonomních vozidel.

Cílem testu bude zjistit, jak si elektronika v kontrolovaném prostředí poradí s přechody pro chodce, silnicemi s velkými sklony, sníženou viditelností a náhlými (umělými) dešťovými bouřemi. Pokud testy dopadnou dobře, bude další fází nasazení autobusů do reálného provozu pod záštitou provozovatele singapurské veřejné dopravy SMRT.

Autobusy to budou mít jednodušší

Švédský výrobce si pro test svých elektrických autobusů s kapacitou téměř osmdesát cestujících vybral Singapur především proto, že vláda tohoto městského státu schválila poměrně progresivní legislativu, týkající se autonomních vozidel.

Z hlediska autonomie může být pohyb autobusů bez řidiče jednodušší, neboť na rozdíl od osobních aut jezdí pouze po konkrétních, předem daných trasách. Jednalo by se tak o efektivní řešení hromadné přepravy osob, kde až 70 % nákladů, souvisejících s autobusovou dopravou, tvoří platy řidičů.

Snížení provozních nákladů by dopravnímu podniku umožnilo nasadit více autobusů a tím zkrátit intervaly. Z toho by těžili cestující, kteří by na svůj spoj museli čekat kratší dobu. Volvo doufá, že autobusy bez řidičů vyjedou do ostrého singapurského provozu v roce 2022. Zpočátku mají jezdit mimo centrum města v době mimo špičku.

Moderní technika a nulové emise

Testovány budou dva plně elektrické autobusy Volvo 7900 dlouhé 12 metrů se 36 místy k sezení. Řízení obstará umělá inteligence, která bude mít k dispozici řadu senzorů a navigačních prvků – například GPS, 3D kamery nebo systém detekce světelné signalizace. Systém AI je chráněn řadou bezpečnostních opatření, která zabraňují nežádoucím útokům na řídící počítač.

Vozidla by měla být schopna se s touto výbavou samostatně pohybovat v husté dopravě za všech klimatických podmínek. Kromě finančních úspor mají díky nulovým emisím přispět ke zlepšení kvality životního prostředí.

Prezident NTU profesor Subra Suresh řekl: „Tento plně autonomní elektrický autobus bude hrát roli při formování budoucnosti veřejné dopravy, která je bezpečná, efektivní, spolehlivá a pohodlná pro všechny cestující.“

Diskuze (7) Další článek: Alza rozváží zboží na elektrokolech. Oproti autům mají zdrcující výhody

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,